Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Pubers halen en brengen

Mijn kind zit inderdaad op een sport waarbij de wedstrijden makkelijk op anderhalf uur rijden worden gespeeld. De ouders die niet kunnen rijden wassen dan een keer vaker of verrichten andere taken. Het wel of niet hebben van een auto en / rijbewijs is niet altijd een keuze. Sommige mensen kunnen 's avonds niet goed rijden of slikken medicatie die niet samengaat met autorijden. Gelukkig zijn er genoeg ouders in het team die wel kunnen rijden, dat is niet in elk team zo. Ik vind het bovendien best gezellig om op stap te zijn met ze. Dat geldt overigens voor elke autorit met mijn kinderen. Ik vind het makkelijker om dan een praatje met ze te maken, eens te overleggen over wat ze bezighoudt. Dus ik vind het geen probleem om mijn pubers te halen of te brengen, het moet natuurlijk wel in mijn eigen agenda passen. 

Rosemary00 schreef op 07-12-2025 om 13:23:

[..]

Wat moet ze anders doen? De broodjes smeren?

Die andere ouders rijden toch ook niet elke week?

Wij waren altijd wel erg van brengen en halen, ik vond dat gezellig en je kletst even bij. De auto is warm en droog. En inmiddels haalt er meestal wel iemand mij (ongevraagd) op van het station als dat nodig is, en ook als ik best de bus zou kunnen nemen, dus onze opvoeding heeft geen egoisten opgeleverd. Ze rijden ook voor elkaar trouwens.

MMcGonagall schreef op 07-12-2025 om 13:21:

Enorm lullig trouwens om een persoon altijd de was te laten doen, alleen omdat ze niet kan rijden.

Ik zou liever elke keer de voetbal was doen dan moeten rijden, heb wel mijn rijbewijs maar autorijden is alles behalve mijn hobby.

Poezekat schreef op 08-12-2025 om 13:36:

[..]

Ik zou liever elke keer de voetbal was doen dan moeten rijden, heb wel mijn rijbewijs maar autorijden is alles behalve mijn hobby.

Ik zou ook liever de was doen. Als ik moet rijden, ben ik makkelijk vijf uur van huis. Anderhalf uur heen, anderhalf uur terug en dan twee uur wedstrijd. Weg is mijn zaterdag of zondag. De was doen is zo gepiept.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.