Ilva
19-07-2012 om 13:34
Rugzak gekocht
Vanochtend met zoonlief schoolspullen gekocht. En ook een rugzak. Het moest natuurlijk Eastpack worden. We hebben er 1 kocht van 24 liter. Werd door 95% van de kinderen gekocht zei de dame van de winkel. Maar ik vind 'm wat klein. Op school hadden ze wel gezegt de middelste maat en ze had inderdaad nog een kleinere en ook een grotere maar heb ik er nu wel goed aangedaan?

Kaaskopje
19-07-2012 om 16:04
Ja hoor
Ik raad je wel aan om een kluisje door hem te laten huren op school. Hij kan dan ook spullen op school bewaren.
Hij is zo trots als een pauw zeker op zijn nieuwe tas?

Iris
19-07-2012 om 17:38
Onze ervaring
Zoon gaat nu naar de tweede. Hadden we vorig jaar een best grote rugzak gekocht, maar na driekwart jaar vond hij hem toch wel te groot en voelde zich net een schikdpad! Hij gebruikt de kluis heel slim en heeft nooit veel boeken bij zich. Alle boeken liggen in de kluis en alleen voor huiswerk neemt hij boeken mee naar huis. Dat duurde wel even voor hij een systeem had gevonden. Dus nu gebruikt hij een veel kleinere rugzak. Dus ik denk dat die Eastpack tas niet te klein is als je het ook zo gebruikt.
Overigens wel duur, maar ze gaan lang mee.

Tink
19-07-2012 om 18:06
Net als bij iris
Mijn dochter gebruikte het laatste jaar eigenlijk amper nog haar rugtas. Inderdaad alles werd op school in het kluisje bewaard, ze nam mee naar huis wat ze nodig had voor huiswerk of proefwerk.
Die Eastpak ligt hier al jaren stof te vangen

Annet
19-07-2012 om 20:06
Hier de grootste eastpack
Dochter gaat komend schooljaar naar de 4e. Ze vind de rugzak prima, kan veel kwijt, sjouwt veel te veel mee, maar is er blij mee.
Ze zit op een GYM, heeft relatief niet zoveel dubbele uren (zelfde vak in twee lesuren) dus er moet veel mee.
Volgend jaar wordt het rooster heel anders. Hopelijk kan ze dan over op een kleinere rugzak.

Appa
19-07-2012 om 21:04
Groot genoeg
Dochter wilde echt niet de grootste en zelfs de kleinere lag binnen een half jaar in de kast en is er nooit meer uit gekomen. Toen werd de postman bag gebruikt en die is tot de 3e meegegaan. Toen heeft ze een "chiquere" cowboy bag gekocht die ze nu nog steeds heeft(nu naar de 6e)
Kluisje werd hier de eerst twee jaar ook goed gebruikt.

Vic
20-07-2012 om 10:35
Hier na een jaar
Volgens mij heeft mijn dochter ook het middelste formaat Easpak. Voor het goede is die te klein, want op sommige dagen was het flink proppen met alle spullen die mee moeten. Volgens dochter is ze het enige meisje in de brugklas met een rugzak, dus voor de tweede wil ze het liefst zo'n schoudertas 'die alle meisjes hebben'. Ik heb het nog in beraad, want de bedoeling was natuurlijk dat ze een flink aantal jaar met haar tas zou doen (en een krantenwijk wil ze niet

Ilva
20-07-2012 om 15:51
Gelukkig
Nou ja, lijkt erop dat het dan toch de goede is. Hij is er inderdaad erg trots op Kaaskopje. En ze zijn inderdaad prijzig maar hij had van goede vrienden van ons geld gehad om een rugzak te kopen dus ik hoefde 'm gelukkig zelf niet te betalen.
Ik was voor een gesprek op zijn nieuwe school en daar had ik ook even rond gekeken en het viel me op dat de jongens daar bijna allemaal een Eastpak hadden en de meisjes allemaal andere soorten tassen.
Ik hoop dat hij snel door heeft hoe hij handig met het kastje kan werken en dat hij niet te veel hoeft te sjouwen.