Rugzakje
09-03-2009 om 21:34
Rugzak middelbare school, welke is "in"?
Mijn zoon gaat na de zomer naar de middelbare. Nu heb ik begrepen dat lang niet alle rugzakken "in" zijn. Eastpak schijnt het helemaal te zijn, gewoon zwart of grijs. Wat zijn jullie ervaringen, of maakt het ook nog uit welk deel van het land of de soort school?
Waar kun je het voordeligste de rugzak scoren?
Bedankt!

krulleke
10-03-2009 om 00:10
Marktplaats
wij hadden vorig jaar zoon in brugklas, havo/tl. hij kreeg een bjorn borg postmanbag wat dat was hot 50 euro en na 1 schooljaar op, via martktplaats een eastpak rugzak gekocht en die zijn heel stevig, als je hem nieuw koopt is hij erg prijzig maar het geld is het wel waard, 30 jaar garantie, spijt dat ik het niet meteen gedaan heb,
krulleke

Vera*
10-03-2009 om 09:43
Afhankelijk
Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat de 'goede' tas erg afhankelijk is van de school. Of het nu een Kipling of een Eastpak is of een rugzak of een postmanbag.
Ik heb op Marktplaats een nieuwe (!) Kipling rugzak met regenhoes gescoord voor 15 euro en zoon is er blij mee. Via een kennis weet hij dat ze op zijn toekomstige middelbare school niet merk of type tas vast zijn.

Michou
10-03-2009 om 14:10
Postman bag
hier een school welke ook niet "merkvast" is. Wel over het algemeen veel eastpack/kipling maar ook net zo goed andere merken. Mijn dochter heeft het eerste jaar een rugzak van ons en een postman bag van mijn ouders gekregen. Na een half jaar lag de rugzak in de kast en die is er ook nooit meer uit gekomen. Is veel te brugpieper-achtig volgens de dame, nu in de 2e. Ze heeft dus nu voor het 2e jaar een Converse(wel een stoffen!) postman bag(zo'n camouflage) en die is ook erg stevig, nog steeds niets mee aan de hand. Ook garantie op rits. Ik vind het er nog wel eens te vol gepropt uitzien maar dat zien de pubers toch anders.

Rembrand
10-03-2009 om 14:30
Hier ook eastpacks.
Onze twee zonen hebben allebei een Eastpack.
Die van de oudste word al vijf jaar intensief gebruikt en is nog helemaal heel, en ziet er gewoon goed uit !
Die van de andere zoon is nu twee jaar in gebruik en is ook nog keurig om te zien.
Elke zomer stop ik ze in de wasmachine op fijne was en dan zijn ze ook weer helemaal fris voor het nieuwe schooljaar.
De investering meer dan waard !
M.

maggietel
11-03-2009 om 08:36
Welk formaat?
En welk formaat hebben jullie gekocht?? Hier ook een zoon die na de zomer naar het vo gaat en ik heb gezien dat er verschillende formaten Eastpacks zijn, en dat zal waarschijnlijk bij Kipling niet anders zijn. Een onnodig grote tas lijkt me niet handig maar een te kleine nog veel lastiger uiteraard. Zoon gaat waarschijnlijk brugklas vmbo-t/havo doen (heeft havo gescoord op cito), er zal ook regelmatig een regenpak mee moeten voor de zekerheid (moet dagelijks 9 km enkele reis fietsen).

Rembrand
11-03-2009 om 09:06
Grootste.
Wij hebben de grootste gekocht. Allebei de zonen hebben nog wel een goedkopers postmanbag erbij voor als ze een kort dagje hebben.
M.

Lys Lionne
11-03-2009 om 09:45
Gym
En wat doen jullie kinderen met hun gymspullen? Oudste neemt een aparte tas mee hiervoor, maar dat kan ook makkelijk omdat zij maar een klein stukje naar school hoeft te fietsen (lopen is zelfs mogelijk, maar met 2 tassen vind ze dat niet handig).
Jongste moet straks een km of 5 fietsen, wil graag een rugzak. Maar moeten hier dan straks ook de gymspullen bij in? En dat regenpak (dat hij waarschijnlijk toch niet aantrekt haha), dat moet toch ook apart? Zo'n kleddernat ding leg je toch niet de hele dag op je schoolspullen?!

Rembrand
11-03-2009 om 10:17
In postman of kleine rugzak.
Mijn zonen doen hun gymspullen in hun postmanbag. Op de dagen dat ze gymen hebben ze dus hun rugzak en hun postmagbag.
M.

Rugzakje
11-03-2009 om 11:05
Archief
Ik heb ook het archief even doorzocht en zag dat er ook meerdere lijntjes hierover gaan. Had ik misschien eerder moeten doen voordat ik deze topic plaatste
Heb navraag gedaan en bij "ons" op het voortgezet is een Eastpak zeer gewenst. Gewoon basis zonder toeters en bellen, kleuren , ook heel belangrijk: zwart of grijs. Formaat niet groot gewoon gemiddeld. Past het er niet in dan gewoon een extra tas. Dit dus voor jongens.
Bij navraag over natte regepakken kreeg ik vreemde gezichten: je trekt toch geen regenpak aan??
Nou ja, ik zal het wel zien .

Vera*
11-03-2009 om 16:44
Rainlegs
Ik krijg ze voor mijn verjaardag over een maand en ik ben benieuwd of het werkt. Het zijn 'lappen' die je over je bovenbeen doet en om je onderbeen vastzet. Klein om mee te nemen en over een maand en een paar regenbuien verder kan ik er wat meer over vertellen.

Annet
11-03-2009 om 20:34
Dochter weet wat ze wil: nog niets!
Ik stelde voor dat dochter (groep 8) alvast zou rondvragen wat op haar VO-school vanaf volgend schooljaar gebruikt wordt.
Ze dook in de bak met tassen en viste er een rugzak uit die zij wel leuk vond. Het is een exemplaar van de Aldi, gekocht voor een euro of 8.
Daar wilde zij wel mee beginnen en dan zien we in de loop van het schooljaar wel welke 'echte' tas het moet worden.
Dochter blij want zij hoeft nog geen moeilijke keuzes te maken.
Ik blij want ik hoef geen dure tas te kopen die vervolgens in een hoekje belandt.
En nu maar afwachten hoe snel ze haar keuze gaat maken.

Christientje
15-03-2009 om 09:45
All star
Mijn dochter kocht vorige zomer een lichtblauwe all stars schooltas.
Christientje