Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-11-2011 om 09:11
Hallo,
Mijn dochter van 13 zit in de brugklas. Zij is geen kind van de klok.
Wij sturen haar 's avonds om kwart voor 9 naar bed. Met moeite, want ze is een avondmens. 's Ochtends wordt ze niet uitzichzelf wakker van de wekker. Ik moet haar altijd wekken. De wekker staat regelmatig al 3 kwartier aan. We hebben een buzzer, gewoon herrie en muziek geprobeerd...ze slaapt gewoon verder en de rest van het gezin is wel klaarwakker. Mijn man zegt dat ze dan maar gewoon te laat op school moet komen, dan leert ze het wel af! Dat geloof ik niet, ze wil echt wel op tijd komen, heeft ook nog een vriendin die op haar wacht met fietsen. Heeft iemand nog tips?
29-11-2011 om 17:52
Komt goed
Ik heb dochter jarenlang met heel veel moeite wakker gepord. Ik had begrepen dat het te maken heeft met puberhormonen, dus ik heb dan maar mijn best gedaan haar op tijd wakker te krijgen voor school.
Dochter (17) is dit jaar gaan studeren en moet 's ochtend om 5.45 op om op tijd op college te kunnen komen. En: het lukt! Ze heeft zich tot nu toe twee keer verslapen, wat ik echt heel weinig vind als je weet hoe erg het was. Alleen als ze tentamens heeft zet ik mijn wekker nog vroeg, als steuntje in de rug.