Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Eleanora

Eleanora

02-04-2013 om 14:01

Schelden tegen ouders

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reactie

@Merel, Klopt wij hadden gezegd cijfers ophalen of je gaat niet mee. Alleen waren wij niet zo slim om het helemaal goed door te lezen er zitten nl. opdrachten bij die uitgevoerd moeten worden en meetellen voor zijn cijfers¡K.. Stom van ons dus om zoiets te zeggen.

We hebben gister met hem gesproken, voor het eerst sinds tijden dat het een normaal rustig gesprek was, zonder opgefokte puber.
Hij heeft zelf aangeven dat hij een ¡¥lui varken¡¦is en niet alles uit de kast heeft getrokken om zijn cijfers goed omhoog te trekken. Hij heeft wel meer zijn best gedaan en wil zeker over, dus gaat ernu aan trekken (zegt hij).
Hij wist niet meer wat we hadden gezegd over cijfers niet goed dan geen werkweek.
(We habben het toen gezegd en op een blaadje opgeschreven.. )

Nu hebben we aangegeven je gaat, maar wanneer je blijft zitten dan betaal je het reisbedrag terug aan ons. Dit vond hij overdreven en dat mag hij vinden. Wij hebben nu zoiets van, wanneer jij je best niet doet en maar lanterfantert dan zijn dit de consequenties.

@Vic, we zijn boos geworden, hebben spullen afgepakt etc etc. Het maakt helaas geen indruk. Ik hoop zoooo dat het een fase is (en hoop ook dat het morgen over is) ļ

@Kaaskopje, nee hij neemt ons niet serieus.
Het komt heel vaak voor dat we iets zeggen en dat hij zegt ¡¥Dat doen jullie toch niet¡¦. Einde van het liedje is dat we het dus wel doen. Ik vermoed dat hij ons niet serieus neemt omdat man en ik in het verleden niet altijd op 1 lijn stonden. Er ging veel mis in de communicatie tussen ons (man en ik), daardoor was er voor de kinderen ook verwarring.
Vorig jaar hebben we relatietherapie gehad en ook systeemgesprekken met de kinderen. Het jammere was dat ze geen van 2 echt gingen praten. Dochters antwoordt was standaard ¡¥Weet ik niet¡¦ en zoon vond alleen de regels stom.
Ze hebben een keer alleen gepraat en ook met een paar keer met z¡¦n vieren.
Er kwam zo weinig uit, het was zonde van het geld en de tijd.
Van te voren hadden we aangekaart, zeg alles wat je dwarszit zodat we kunnen kijken hoe we naar een oplossing kunnen werken. Helaas kwam er weinig uit.
Nadat man en ik therapie hebben gedaan is het tussen ons beter geworden. We zijn duidelijker naar elkaar, praten meer, luisteren beter en staan veel meer op 1 lijn.

@Stenna, en wat is dan de spelling en stijl van een trol.

We hebben een zoon en dochter in de pubertijd en het is idd een wereld van verschil.
Mijn zoon vind geen enkele aanpak prettig.
Wanneer man duidelijk en autoritair is dan vind hij dat hij in een gevangenis leeft.
Wanneer ik het met wat meer gepraat zeg dan moet ik het korter zeggen want ik doe er zo lang over¡K.
Het is dus nooit goed.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

05-04-2013 om 20:19

Hoezo trollig...

kunnen degene die denken dat het een trol is, niet gewoon uit het draadje wegblijven?
Als je denkt dat je in de maling genomen wordt is het het beste om er maar geen aandacht aan te schenken toch?Anders hebben ze meer lol van hun trollige draadje, he.

Bovendien vind ik het vrij beledigend als dit soort dingen trollig genoemd worden. En dat om een paar spelfoutjes en een stijl die iemand niet aanstaat...
Als we iedereen die slecht schrijft van het forum, niet serieus moeten nemen blijft er niet veel overvrees ik.

Stenna

Stenna

05-04-2013 om 23:01

Omdat

niet op zich vanwege spelling en stijl, maar omdat het lijkt op wat hierboven gebeurd is, draadje Marri. Mogen we daar aub een beetje wantrouwig van worden? En deze stijl leek er echt wat op.

Ik ga er niet voor wegblijven hoor, zoals ik al aangaf: zelf als, dan nog kunnen we er zelf een echte discussie van maken.

Egel

Egel

06-04-2013 om 11:04

Sorry hoor

Nou, sorry hoor Polletje Piekerhaar, ik zal het niet meer doen. Speciaal voor jou.
Inderdaad, wat Stenna zegt: ik ben wantrouwig geworden van het draadje erboven.
Verder hou ik best van spelling en taal (Piekerhaar was een grap) maar bij sommige mensen kan ik er prima doorheen lezen hoor. Er zijn echter ook momenten dat het licht tenenkrommend is. Veel werkwoordspellingfouten! maar ook bijvoorbeeld het steeds vaker gebruik van spaties (woorden foutief opsplitsen: piek haar, een boeken plank, of nu in 'ouders en school' -bij het onderwerp nog wel: 'breuk sommen', -ieuw). Ik wil er wel eens een draadje over openen in off topic maar dan zijn er toch weer belangrijker dingen in het leven. Ik ben ook bang dat 'jullie' dat dan ook vinden.
Groeten, Egel

Egel

Egel

06-04-2013 om 12:12

Nu echt sorry polletje

Nu echt sorry, want ik blijk wel heel snel onbetrouwbaar te zijn. Ik heb de trol nu willen ontmaskeren in een draadje bij Algemeen Ouderschap. Ik moet misschien maar even wegblijven bij OO, kost sowieso wat veel tijd om zo veel te lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.