Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Schoolfeest

hoi, 
Mijn dochter is 14 en heeft een feestje op school. Hardstikke leuk! Alleen zitten mij man en ik er mee dat er ook introducees mogen komen. Het duurt ook van negen uur tot twee uur en is in een club in het centrum van Rotterdam. Is dit normaal op haar leeftijd en moeten we haar laten gaan of niet? Wat zouden jullie doen? En waarom?

Ik neem aan dat het vanuit school georganiseerd is? En dat er dus ook leerkrachten aanwezig zijn? Dan zou ik dochter gewoon laten gaan.. Waarschijnlijk komen wat vriendinnen of vrienden van dezelfde leeftijd mee. Daar zou ik geen problemen mee hebben. 

hier ook een dochter van 14. Haar schoolfeest duurde van 8 tot 12. Dat vonden wij prima. Geen introducees. Wij brachten en haalden. 
Gaat ze vaker weg? Wat wil ze zelf? Hoe staat ze er zelf in? Zijn er ook leerkrachten aanwezig?
Ik zou afspraken maken met haar. Bijvoorbeeld met brengen en halen en een tijd afspreken. 

Hier was het voor de 2e en 3e klas tot middernacht, sowieso op school, en geen introducés.
Zelfs het gala was maar tot 1 uur en niet in een club.

Hier is dat heel anders dus. Ik denk niet dat ik het zou aanmoedigen om naar een externe locatie te gaan waar waarschijnlijk ook geen docenten bij zijn en wel introducés.

schoolfeesten bij mijn kinderen op school waren ook tot max 12 en zonder introducees. 

Ik zou even navragen of dit echt vanuit school en onder hun verantwoordelijkheid wordt georganiseerd. Er zijn namelijk ook commerciële partijen of stichtingen die schoolfeesten organiseren. Omdat het voor school teveel gedoe is. Maar school staat daar zelf dan buiten. Dat is gewoon een soort uitgaan. 

Bij een schoolfeest zijn er docenten aanwezig, mogen alleen mensen met een kaartje naar binnen en is er toezicht mbt alcohol etc. En school is verantwoordelijk. Is dat hier het geval? En hoeveel introducees mogen er naar binnen? 

Zoon zijn schoolfeest op die leeftijd was op een industrieterrein, zonder fatsoenlijke gelegenheid voor ouders om de kinderen af te zetten. "De Graanfabriek".

Ik wist niet precies waar het was, heb bij het tuincentrum geparkeerd en we zijn op zoek gegaan.

De situatie ter plaatse stond me absoluut niet aan en ik ben de eenzame verkeersregelaar gaan helpen in die zin dat ik kinderen uit de auto hielp en wees waar ze naartoe moesten.

Ik had jongedames (allemaal met teveel make-up, te korte jurkjes en wiebelhakken) hier echt niet naartoe laten fietsen. 

Check de bereikbaarheid en neem eventueel voorzorgsmaatregelen, better safe than sorry.

Screenshot-20250622-191846-Maps.jpg

Poezenmeisje schreef op 22-06-2025 om 19:28:

Zoon zijn schoolfeest op die leeftijd was op een industrieterrein, zonder fatsoenlijke gelegenheid voor ouders om de kinderen af te zetten. "De Graanfabriek".

Ik wist niet precies waar het was, heb bij het tuincentrum geparkeerd en we zijn op zoek gegaan.

De situatie ter plaatse stond me absoluut niet aan en ik ben de eenzame verkeersregelaar gaan helpen in die zin dat ik kinderen uit de auto hielp en wees waar ze naartoe moesten.

Ik had jongedames (allemaal met teveel make-up, te korte jurkjes en wiebelhakken) hier echt niet naartoe laten fietsen.

Check de bereikbaarheid en neem eventueel voorzorgsmaatregelen, better safe than sorry.

Screenshot-20250622-191846-Maps.jpg

Allemaal teveel make up, te korte rokken.... fijn dat je een zoon hebt . Wat een nare manier van denken.

Heb je de uitnodiging gezien? Denk nml niet dat het een school feest is .

Anoniemvoornu schreef op 22-06-2025 om 19:33:

[..]

Allemaal teveel make up, te korte rokken.... fijn dat je een zoon hebt . Wat een nare manier van denken.

Ik zal maar niet zeggen wat er náást deze feestlokatie staat, wat er verder nog in de buurt is en wat er onder het viaduct slaapt.

Daar zou ik mijn dochter eerlijk gezegd nog niet in een burka laten fietsen in het donker. Mijn zoon trouwens ook niet.

Zelf wil ik er ook niet fietsen.

een club in Rotterdam, dus buiten de school, en er mogen introducees komen, en tot 2 uur? Wat een gekkigheid, ik denk niet dat ik dat goed zou vinden. Maar ik zou om te beginnen eens op school navragen in hoeverre de school hier toezicht houdt. 

Het is dus helemaal geen schoolfeest, maar een clubfeest in Rotterdam.

Op haar 16 zou ze wat mij betreft best mogen gaan. Op haar 14 houdt ze het maar bij feestjes in de buurt bij vriendinnen. En om 12 à 1 thuis.

Geen idee of jullie haar moeten laten gaan. Ik ken jullie dochter niet...
Weet je zeker dat het een schoolfeest is? Zijn er docenten aanwezig? Kunnen jullie of een andere ouder halen/brengen? Of gaan ze met een groep op de fiets? Wil ze zelf gaan? Wat vindt zij van jullie zorgen?

Hier in Groningen hebben dat ook, dat is een scholenfeest en geen schoolfeest. Het wordt vaak door een externe organisatie georganiseerd en niet door school. 
Ik had mijn directeur ook echt scheef aangekeken als ze van ons zouden verwachten tot 2:00 op een schoolfeest te zijn. 

Poezenmeisje schreef op 22-06-2025 om 19:43:

[..]

Ik zal maar niet zeggen wat er náást deze feestlokatie staat, wat er verder nog in de buurt is en wat er onder het viaduct slaapt.

Daar zou ik mijn dochter eerlijk gezegd nog niet in een burka laten fietsen in het donker. Mijn zoon trouwens ook niet.

Maar toch vind je het nodig om het uiterlijk van deze kinderen/meiden erbij te betrekken, ze hebben teveel make up op te korte rokken enz.  dat terwijl je je punt (onveilige buurt) ook prima zonder die omschrijving had kunnen maken..

Poezenmeisje schreef op 22-06-2025 om 19:43:

[..]

Bornholmstraat is toch een tippelzone? In ieder geval in de tijd dat wij in Stad woonden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.