Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

schooltas V.O. welke winkel en welke tas?

Binnenkort gaan mijn dochters er ook aan geloven, ze gaan naar de middelbare school. Nu moeten er natuurlijk ook tassen gekocht worden. Wij willen een tas die op de bagagedrager kan en niet al te duur is (bijstand), maar wel stevig genoeg voor alle boeken en zooi.

Wie heeft tips bij welke winkels we zouden kunnen gaan kijken en wat voor tas?

Alvast bedankt!


Jons,

Zo vreemd is de reactie niet, zie draadje hieronder.
Mijn kinderen zijn ook nuchter en houden niet van grote bontkragen of blngbling. Zij hoeven niet het duurste van het duurste maar een schooltas is heel persoonlijk. Dus waarom iets aanschaffen wat mogelijk onderin de kast belandt. De aversie tegen een regenpak is niet zo zeer de looks, maar het niet prettig vinden fietsen.

http://www.ouders.nl/forum/6-puberteit-12-18/welke-rugtas-voor-brugpieper

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2015 om 13:47

Eastpak Pinnacle

Mijn zoon heeft trouwens de Eastpak Pinnacle omdat hij enorm veel boeken mee moet nemen naar school (geen laptop). Hij gebruikt zijn kluisje niet omdat hij dit lastig vindt en problemen gaf met boeken vergeten terug te nemen naar huis. Die rugzak is groot genoeg en hij kan er ook zijn gymkleren en/of regenpak in doen. Ik heb hem even in het roze opgezocht en nog in de aanbieding ook http://www.bagageonline.nl/eastpak-pinnacle-rugzak-pinklake-city.html?gclid=CN6k8siJisYCFeLItAodF2sAxA

Als hij vanaf volgend jaar (4VWO) minder boeken mee hoeft te nemen koop ik een minder grote Eastpak voor hem. Zijn oude blijft handig voor vakanties.

Katniss

Katniss

12-06-2015 om 13:53

Tassen

Mijn dochter had in de brugklas ook een Eastpak rugzak. Die voldeed prima, maar na een half jaar wilde ze niet meer 'die brugklasser met de rugzak' zijn. Dat hadden we dus een beetje verkeerd ingeschat, want schijnbaar verschilt het per school of een rugzak wel of niet kan. En hoewel mijn dochter heus ook haar eigen plan trekt en haar heel eigen kledingstijl heeft, trok ze zich wel aan dat ze een 'afwijkende' tas had. Nou, en dat mag gewoon!
Inmiddels zijn we vier jaar verder en heeft ze zo ongeveer haar achtste tas. De afspraak destijds was dat ze minimaal twee jaar met die rugzak zou doen, en geen nieuwe zou krijgen, dus heeft ze ze voor haar verjaardag gevraagd of oma lief aangekeken
Nu in de vierde komt het gelukkig maar zelden voor dat er met een enorme tas gefietst moet worden. Vaak heeft ze maar voor max drie vakken boeken nodig en die gaan dan in haar 'recycle or die' linnen tasje. Een rugzakje heeft ze inmiddels ook weer, maar dan een heel schattig kleintje, voor als er bijna niets mee hoeft.
Bij regen gaat alles gewoon in een AH-tas, en ik heb op de kapstok nog een gloednieuw regenpak (brugklasmaat) liggen. Ze laat zich liever nat regenen, nou en dat mag ook gewoon.

Barvaux

Barvaux

12-06-2015 om 13:57

Elisa

Al die jaren riep jij lovende dingen over je oude kipling en nu is het opeens weer Eastpak?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2015 om 14:02

Barvaux

Die oude Kipling van mij had het helaas begeven Eastpak is (nieuw) trouwens toch ook goedkoper en ze zijn lichter in gewicht. Voor mezelf hou ik het wel bij Kipling.

jons

jons

13-06-2015 om 00:46 Topicstarter

We zijn eruit

Het gaat de Ikea tas worden. Ik heb diverse opties aan dochters laten zien en beide waren direct enthousiast over dat ding. We hebben ook net fietsen besteld (inclusief die monkey-mee), dus de dames hebben er zin in!

Bedankt voor de vele tips!

Jons (en dochters)

Moni

Moni

13-06-2015 om 11:41

Tip voor erbij

In de oranje kleur hebben ze een etui, ligt bij de tassen. Passen goed bij elkaar. Op de site zie ik ze niet. Dus geen idee of ze nog bestaan

Marie

Marie

13-06-2015 om 11:53

Egel - goed lezen

Ik heb toch gezegd dat wij twee dochters hebben met beide een andere rugzak? Jongste met VMBO/MBO kon/kan prima toe met de eenvoudige Eastpack. Oudste met VWO doet al zes jaar met de voorloper uit jouw link.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.