Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-02-2009 om 16:01
Onze dochter van 13 heeft een paar maanden verkering
met een jongen van 18.
Een paar dagen geleden hebben we ontdekt dat ze samen
sex gehad hebben....Wij vinden haar dus nog veel te jong daarvoor. Zelf zegt ze daarover dat ze er zelf toestemming(!)voor gegeven heeft en dat het dus van beide kanten " goed" zat....
We weten niet goed wat we hier mee aan moeten.
Feitelijk is die jongen nog strafbaar ook en wij als
ouders dus ook want we zijn op de hoogte van het feit,
en geven ( als we niet ingrijpen)dan ook nog "gelegenheid" tot het plegen van een strafbaar feit..
Zijn er hier wellicht nog meer ouders met dat probleem?
Ik hoor het graag!
10-03-2009 om 14:21
Mirreke
Met kleine kinderen is het natuurlijk ook gemakkelijker als je het niet met elkaar eens bent als ouders. Het gaat vaak meer over practische zaken dan over echt principiële dus je staat beiden meer op je principes.
Wij hebben ook mee ruzie gekregen over de kinderen toen ze ouder werden.
Ongelijkheid tussen jongens en meisjes is ook not done vind ik. Toch merk ik bij man dat het voor hem zo logisch is om de jongens meer vrijheid te geven op gebieden van uitgaan en relaties. Ik vind dat niet kunnen dus daar zit wel een spanningsveld. Hij is het zich overigens niet eens echt bewust dat hij anders om gaat met de jongens. Daar hebben we vaak ruzie over.
Verder moet je toch een manier vinden om er samen uit te komen. Op een gegeven moment zal er toch iemand toe moeten geven want anders is het allemaal niet meer werkzaam.
Mijn oudste dochter is trouwens inderdaad niet biologisch de dochter van mijn man. Of dat verschil maakt weet ik eigenlijk niet. Haar eigen vader heeft helaas geen contact meer met haar en haar broer dus hij is wel de enige vaderfiguur voor hun. Ik kom er echter niet achter of het nou anders is of niet.
10-03-2009 om 14:22
Alex
Onderzoek, mits gedegen uitgevoerd, is prima. Het interpreteren daarvan kan echter bijzonder eigenaardige reacties geven, zo blijkt uit jouw postings. En even makkelijk verhef je één krantenberichtje tot het volledig bewijs van jouw stelling. Dat maakt discussiëren wel uiterst lastig en in het algemeen bezondig ik me dan ook niet meer aan reageren op jou.