Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Babs

Babs

28-04-2009 om 12:33

Sexchat-gesprekken

Ik heb een grote zorg waar ik graag wat advies over zou willen hebben.
Onze dochter(14) chat veel met onbekende jongens en het liefst op seksueel gebied.
Het is op haar 12de begonnen, door Habbo-hotel waar mannen haar lokten naar msn, om daar verder met haar te praten.Ik ben er gelukkig snel achter gekomen en ben met haar naar de jeugd en zeden politie geweest voor uitleg en begeleiding. Ik ben daar zeer serieus genomen en mijn dochter ook. Ze is daar erg van geschrokken en ik heb met haar toen afgesproken dat ik altijd even in haar gespreks-geschiedenis mag kijken of alles nog steeds goed gaat.
Het is een jaar rustig geweest maar in januari is het weer begonnen...veel gesprekken gehad en veel ruzie. Maar ook nu was alles weer rustig, tot ik gister weer een voorgevoel kreeg dat ik even haar account moest nakijken. En het is weer mis, ze geeft in 3 dagen tijd haar mobiele nummer, spreekt af om midden in de nacht te gaan bellen en verteld rustig in welk dorp ze woont.
Ik heb haar tot in den treuren verteld wat ze wel en niet moet doen tijdens het chatten. Ook de politie heeft haar dus gewaarschuwd welke gevaren er achter het chatten zitten. Ze heeft nu straf, 1 maand geen internet en 1 maand geen mobieltje. We hebben haar msn geblokkeerd en de rest...zodat ze ook bij anderen moeilijker kan chatten(als ze echt wil lukt het altijd).
Ik ben van plan om een afspraak te maken bij de psycholoog, ik kan haar niet meer helpen tot mijn grote verdriet en bezorgdheid. Misschien kunnen jullie nog iets naar voren brengen wat ik kan doen, ik weet het gewoon niet meer. Ze is verslaafd aan mannelijke aandacht, die haar constant vertellen hoe sexy ze is en hoe mooi...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Babs

Jouw dochter heeft een serieus probleem,en ik denk dat het heel verstandig is proffesionele hulp voor haar te zoeken,want zij is een uitermate geschikt slachtoffer voor loverboys.zolang zij zelf het gevaar niet inziet van de chatsessies,moet jij als ouder haar beschermen,door haar niet meer op internet te laten zonder toezicht,Verder veel met haar praten,en hulp zoeken.
hier mag dochter van 15 een uur per dag op internet met toezicht van ons( pc staat in de woonkamer en wij lezen haar geschiedenis( dat weet zij ook),Dit naar aanleiding van haar gevaarlijke internet gedrag in het verleden.Zij schreef zich in op sites voor boven de 16 of 18 en gaf haar emailadres aan iedereen,ook aan wildvreemden.Bovendien schreef zij zich in als 16 jarige terwijl ze pas 12 was.
wij hebben dat ontdekt toen het nog maar net begonnen was ,en sinds die tijd staat zij onder streng toezicht,ze is nu 15 en het gaat goed,maar aangezien ze een kwetsbaar impulsief meisje is,wat nergens gevaar in ziet ,houden wij haar goed in de gaten.
succes ermee!

Nog een tip

Probeer er ook achter te komen waarom je dochter dit soort aandacht vraagt,is zij onzeker? heeft ze vriendinnen die dit doen?is ze eenzaam?er zijn genoeg therapieen om haar verder te helpen.

Lyke

Lyke

28-04-2009 om 22:22

Timeslot

Wij hebben sinds kort Timeslot geïnstalleerd op onze computer die in de woonkamer staat. Dit is een programma ontwikkeld door mijn kind online in samenwerking met KPN.

www.mijnkindonline.nl/timeslot_software.html

Ieder kind heeft een eigen acount die door de ouders ingesteld kan worden op hoeveelheid tijd per dag, op welke uren er op de computer gezeten mag worden, welke programma's wel en niet en zelfs welke keywoorden niet mogen voorkomen in websites die ze bezoeken.
Als de tijd om is, wordt de acount afgesloten.
De ouderacount registreert ook welke websites bezocht zijn. Wissen van de geschiedenis heeft dus ook geen zin meer.
Daarnaast blijft het natuurlijk heel belangrijk om met haar in gesprek te blijven en dan niet de "prekende" ouder uithangen, maar onderzoek eerst eens wat ze zoekt bij zulke contacten. Voelt ze zich inderdaad eenzaam, in de steek gelaten, onzeker? Is het het puberale grenzen uittesten?
Ik wens je heel veel sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.