Bellefleur
21-01-2013 om 10:27
Shakespeare en pubergedrag
Mijn zoon van 15 en zijn beste vriend zijn samen naar het theater geweest. Naar Shakespeare. Ik vond het zo ontroerend twee van die lummels naar het theater. Maar ook een beetje verontrustend: is dit normaal pubergedrag? Moeten ze niet in het parkje gaan hangen en veel energydrink zuipen?
Toen ze terugkwamen vroeg ik natuurlijk hoe het was geweest. 'vaag' zei m'n zoon. En dat klonk gelukkig als het antwoord van een normale puber

Leen13
21-01-2013 om 10:39
School?
Is het soms in opdracht van school voor CKV-punten of zoiets? Zoon had onlangs ook zoiets. Hij had een culturele middag gemist door ziekte en moest het toen zelf met een andere klasgenoot gaan inhalen met iets cultureels.
Overigens kan het ook nog de film zijn geweest? http://nl.wikipedia.org/wiki/Shakespeare_in_Love

Maylise
21-01-2013 om 11:43
Waarom niet?
Waarom zouden tieners niet naar Shakespeare gaan? Dat is toch niet aan leeftijd gebonden? Niks vreemds aan.

Bellefleur
21-01-2013 om 14:45
Nou maylise,
Ik denk dat het gros van de pubers niet vrijwillig naar het theater zou gaan. Overigens vond ik het een geweldig leuk idee. Ik had graag stiekem eventjes willen gluren hoe die twee er bij zaten in de schouwburg!

Maylise
21-01-2013 om 15:14
Bellefleur
Het gros van de pubers zal inderdaad niet of weinig naar het theater gaan maar dat is niet zo verwonderlijk aangezien de meeste mensen niet of weinig naar het theater gaan. Theater bezoek blijft enkele populaire uitzonderingen daargelaten toch geen massa bezigheid. Anders zouden de theatergezelschappen het ook wel redden zonder die subsidies.
Ik vind het dan ook niet zo vreemd dat sommige tieners wel zelf naar het theater gaan. Die hebben dat waarschijnlijk van huis uit meegekregen of zijn bijvoorbeeld op school geinspireerd geraakt om eens te gaan. Het is natuurlijk wel heel mooi dat ze gaan. Geeft weer wat hoop voor de mensheid zullen we maar zeggen Culturele bezigheden zijn altijd aan te aan te moedigen.

Boontje
22-01-2013 om 02:10
Wel
Afgezien van het feit dat ik hoop dat je zoon dit erin zal houden (ben grote fan van theaterbezoek) dacht ik ook: Hm, misschien omdat er verliefdheid in het spel is? Indruk maken op een nieuwe vlam ? Weet nog dat ik me in de naam der liefde, met veel pijn en moeite door 'Trois Couleurs' heb geworsteld van Kieslowsky... Weet er van weeromstuit ook niets meer van.
Overigens gingen veel van mijn middelbare school klasgenoten naar theater en musea, ikzelf ook. Mijn zoon zal misschien ook wel zo'n puber worden. Hij groeit nu op met boeken, theater en museum en bioscoop, z'n favoriete hobby's.

Stenna
23-01-2013 om 11:58
Jammer
Ik denk ook: CKV. Geweldig vak, ineens wil je puber naar theater, museum, concert. En ontdekt dan ineens iets dat hij stiekem best leuk vindt. Jammer dat ze het weer gaan afschaffen.

Tineke
23-01-2013 om 15:10
Toch best normaal?
Shakespeare, dat is toch juist voor pubers bedoeld? Ik weet haast niet beter dan dat pubers dat geweldig boeiend vinden. Liefde, theatrale gevoelens en dramatische ironie, het past helemaal bij hun eigen ontwikkeling.
En zo kan Shakespeare-bezoek gewoon naast het andere pubergedrag bestaan.

Tinus_p
23-01-2013 om 21:22
Ach
Ik heb anderhalf jaar geleden met mn pubers een stedentrip Rome gedaan. Niet alleen t Colosseum maar ook de Galleria Borghese werd verslonden. Hoofddoel van het steeds uitgestelde Parijsreisje is het Louvre -daar waren ze eerder nog niet aan toegekomen.

Zilli
26-01-2013 om 13:58
Ckv afschaffen
Dt staat ook weer op losse schroeven.. Daarbij blijven scholen de plicht houden een doorlopende leerlijn cultuur aan te bieden. Helaas staat er niets in de wet over het volume.