Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-06-2014 om 10:43
Hallo,
Onze dochter van bijna 12 is slim. Tenminste, ze had 550 op de eindcito en ze gaat naar het VWO.
Maarrr... in de dagelijkse dingen kan ze zo dom doen. Echt onnozel. Het idee van Britt Dekker zeg maar. Het lijkt erop of ze die houding aanneemt, maar ik kan er zó slecht tegen.
Morgen moet ze het verkeersexamen doen. Dus op de fiets door de stad. Daar fietst ze al jaren. Ook zelfstandig. Gisteren moesten we even de route doornemen, dus fietste ik achter haar. Tot mijn grote verbazing stak ze haar hand naar links uit en ging toen rechts. Ik vroeg haar waarom ze dat in hemelsnaam deed en toen deed ze net of ze niet beter wist. Omdat ik die ochtend al een paar keer op mijn tong had moeten bijten ontplofte ik daar. En ben naar huis gegaan. Ik kon haar houding en "domme" blik echt niet meer hebben. Maar thuis was ik niet bepaald tevreden met mezelf.
Grote monden, te laat thuiskomen, puinhoop op haar kamer..ik kan er (nog) mee overweg. Maar die dommegansjeshouding, ik vind het echt tenenkrommend.
Herkent iemand dit? Is dit des pubers? Hoe ga ik hier mee om?
24-06-2014 om 09:28
Dendy
Jouw dochter heeft een strategie bedacht die jou in de gordijnen jaagt. Simpel: jij reageert niet meer op die strategie, zodat die niet meer werkt. En ze een andere strategie kiest. Mijn zoon kiest voor de strategie 'zwijgen' Ik noem het het Grote Zwijgen in plaats van puberteit. Simpele oplossing: ik stoor me er niet meer aan. Helaas valt dat in de praktijk behoorlijk tegen. Bij tijd en wijle word ik er nog steeds gek van. Ik denk dat het slim is dat je je frustratie niet aan haar laat blijken, maar een uitlaatklep zoekt. Ik fiets tegenwoordig uren en uren
En als ik dan weer thuis ben heb ik mijn teflonlaagje weer: alles glijdt er af.
Sterkte. Bellefleur
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.