Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Spaarder

Spaarder

25-05-2019 om 19:52

Spaargeld

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag, als jullie niet precies willen antwoorden is het niet erg ( ik heb een kleine indicatie nodig). Ik ben namelijk heel benieuwd hoeveel spaargeld een 16/17/18 jarige ongeveer heeft. Gewoon nieuwsgierigheid, verder niks bijzonders. Ik weet dat geld vaak een gevoelig onderwerp is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
AlisonH schreef op 11-01-2022 om 23:15:

“Ik doe alsof ik mijn moeder ben.” Waarom in vredesnaam? Welke behoefte van jou wordt vervuld door steeds maar te vertellen hoeveel je verdient? Ik vind dat in ieder geval totaal niet interessant.
Je hebt een relatief korte schoolweek, hoeft blijkbaar niet veel tijd aan schoolwerk te besteden, vindt werk en geld verdienen belangrijk. Prima. Maar het maakt je geen beter of slechter mens dan iemand die andere keuzes maakt of door omstandigheden moet maken.

Waarom in vredesnaam? Omdat het zo geweldig leuk is om reacties te lezen 😉

Ze vermeld haar adres er toch niet bij of wel?

Het heeft hier iig voor een heleboel lol gezorgt vanavond om alle berichten te lezen vanaf 5 januari 😉

12345678910 schreef op 11-01-2022 om 23:16:

[..]

Ik ben overdag beschikbaar voor school, als ik te weinig tijd zou hebben voor school ga ik minder werken, maar dat is niet het geval. Verder gaat bij mij voetbal boven alles😂🙂

Het gaat niet om jou. Het is een algemene opmerking om dit draadje een beetje van jou weg te trekken. Bij jou weten wij het nu wel. Je hoeft nauwelijks naar school, werkt heel veel en het gaat heel goed allemaal. Fijn voor je dat het zo naar wens gaat maar nu weten wij het wel. Het is ook al best laat trouwens

Plantenbak schreef op 11-01-2022 om 23:13:

ik kan mij nog herinneren dat tijdens een bijeenkomst van mijn zoon op school ook heel duidelijk werd gemaakt dat school eerst komt. Soms gaven leerlingen namelijk aan dat ze 's middags iets niet konden doen op school want dat vond hun baas niet goed want ze moesten werken. Zijn reactie was dat de school de baas was. Je moet beschikbaar zijn voor school overdag en school komt voor een baantje.

Dat werkt wel ietsje anders als de school geen uitdaging biedt..... dan moet je op zoek voor je kind naar iets anders wat haar wel die uitdaging biedt.

Wat een maf topic is dit geworden zeg  .

Ik vind bijbaantjes heel belangrijk, niet om het geld maar om levenservaring en werkervaring op te doen. Zelf heb ik heel veel geleerd van deze bijbaantjes. Gelukkig werkt puber hier, en wil dat zelf graag. 12 uur is de max naast school, in de vakanties werkt ze veel meer. Ze spaart voor vakanties of grote aankopen, niet echt voor de toekomst nog.

Een meid in mijn omgeving (21) heeft inmiddels 47.000 bij elkaar gespaard door hard werken. Ze is inmiddels 3e jaars studente.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

12-01-2022 om 06:15

Pieperd schreef op 11-01-2022 om 23:22:

[..]

Dat werkt wel ietsje anders als de school geen uitdaging biedt..... dan moet je op zoek voor je kind naar iets anders wat haar wel die uitdaging biedt.

Ja de Aldi en folderen zal vast meer uitdaging bieden. 

BlueFawn schreef op 12-01-2022 om 06:15:

[..]

Ja de Aldi en folderen zal vast meer uitdaging bieden.

Toch wel  als zij haar ei hierin kwijt kan..... je leert er van plannen (genoeg slapen, huiswerk, kunnen voetballen, weeronline in de gaten houden zodat je niet nat wordt 😉, maar ook plannen met het maken van de roosters bij de aldi) organiseren, spaarvormen maken, collegialiteit, voorraadbeheer, hoofdrekenen, en het gevolg is dat je je kan oriënteren in beleggen, dsn ben je weer economisch bezig.

Al deze dingen leer je niet met bankhangen, gamen en Netflix...

Ze zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om op school deel te nemen aan het pluspunt waar ze meer uitdaging bieden met bv economische vraagstukken en andere talen, maar daar voelde ze zich niet thuis tussen mensen die daar helemaal voor gaan (is helemaal niets mis mee) maar als je dat niet ligt dan is het zoeken naar wat wel, om je tijd mee te vullen.

En dat is voor iedereen anders en dat mag 😉

Zalmsnipper schreef op 12-01-2022 om 01:28:

Een meid in mijn omgeving (21) heeft inmiddels 47.000 bij elkaar gespaard door hard werken. Ze is inmiddels 3e jaars studente.

Prima toch, respect daarvoor.

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

12-01-2022 om 08:51

Pieperd schreef op 12-01-2022 om 08:33:

[..]

Toch wel als zij haar ei hierin kwijt kan..... je leert er van plannen (genoeg slapen, huiswerk, kunnen voetballen, weeronline in de gaten houden zodat je niet nat wordt 😉, maar ook plannen met het maken van de roosters bij de aldi) organiseren, spaarvormen maken, collegialiteit, voorraadbeheer, hoofdrekenen, en het gevolg is dat je je kan oriënteren in beleggen, dsn ben je weer economisch bezig.

Al deze dingen leer je niet met bankhangen, gamen en Netflix...

Ze zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om op school deel te nemen aan het pluspunt waar ze meer uitdaging bieden met bv economische vraagstukken en andere talen, maar daar voelde ze zich niet thuis tussen mensen die daar helemaal voor gaan (is helemaal niets mis mee) maar als je dat niet ligt dan is het zoeken naar wat wel, om je tijd mee te vullen.

En dat is voor iedereen anders en dat mag 😉

Als ze al die dingen moet doen krijgt ze wel schandalig onderbetaald met 6 euro per uur. Of heeft ze  het in 1 jaar tijd geschopt tot filiaalmanager? 

Maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je met krantenwijken zo’n bedrag  bij elkaar kunt sparen in slechts 4 jaar tijd, als dat zou kunnen zouden meer mensen dat doen lijkt mij. 

BlueFawn schreef op 12-01-2022 om 08:51:

[..]

Als ze al die dingen moet doen krijgt ze wel schandalig onderbetaald met 6 euro per uur. Of heeft ze het in 1 jaar tijd geschopt tot filiaalmanager?

Maar het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat je met krantenwijken zo’n bedrag bij elkaar kunt sparen in slechts 4 jaar tijd, als dat zou kunnen zouden meer mensen dat doen lijkt mij.

Ik zeg niet dat ze het doet, maar wel dat ze het meekrijgt, de hele organisatie van zo'n winkel (als je daar zoals zij in geïnteresseerd is).

En het langs de deur gaan met nieuwjaarswensen met de kranten/folders leverde de afgelopen jaren minstens €1000 op. tel daar bij op de verdiensten van elke week (€50).

Gaat niet over 1 wijk maar over 4.

ik hoef geen gelijk te krijgen ofzo, maar het is zoals het is hier.

Tja ach, ik ken een net 18-jarige met miljoenen op de bank. En nu dan?

Kunnen we vaststellen dat je een bijzonder kind hebt, Pieperd?

Ayla schreef op 12-01-2022 om 00:33:

Ik vind bijbaantjes heel belangrijk, niet om het geld maar om levenservaring en werkervaring op te doen. Zelf heb ik heel veel geleerd van deze bijbaantjes. Gelukkig werkt puber hier, en wil dat zelf graag. 12 uur is de max naast school, in de vakanties werkt ze veel meer. Ze spaart voor vakanties of grote aankopen, niet echt voor de toekomst nog.

Hier ben ik het overigens wel mee eens ja. Ik heb mijn kinderen nergens harder zien groeien dan in hun werk. 

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

12-01-2022 om 09:31

GinnyTwijfelvuur schreef op 12-01-2022 om 09:14:

Tja ach, ik ken een net 18-jarige met miljoenen op de bank. En nu dan?

Kunnen we vaststellen dat je een bijzonder kind hebt, Pieperd?

Vooral bijzonder dat ze zoveel werkt inderdaad. 

Hier sparen wij gewoon zelf voor kind, als  hij over 10 jaar een bijbaantje wil zou ik dat ook toejuichen want je leert inderdaad veel maar hij hoeft daar niet zelf van te sparen voor later ofzo, dat doen wij wel. 

GinnyTwijfelvuur schreef op 12-01-2022 om 09:14:

Tja ach, ik ken een net 18-jarige met miljoenen op de bank. En nu dan?

Kunnen we vaststellen dat je een bijzonder kind hebt, Pieperd?

Heb ik dat ergens gezegd dan?

Ik merk dat het wel wrijving en geïrriteerd geeft in het o zo tolerante Nederland als je gewoon verteld hoe je puber dingen aanpakt 😉

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

12-01-2022 om 09:31

We hebben diverse klachten binnen gekregen over 'dochter en moeder'. Het is niet de bedoeling dat men zich voordoet als een ander, ook niet als er daarna uitleg wordt gegeven. 

Overigens is negeren ook een mogelijkheid. 

Ik sluit deze discussie want deze is toch al heel oud. Een nieuwe discussie mag altijd geopend worden. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.