Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-08-2012 om 18:33
Dochter van 12 gaat met vriendin tienertoeren. Willen sowieso 1 dag naar Amsterdam. Utrecht valt af (te dichtbij).
Welke steden/uitstapjes zijn leuk voor die meiden? Wat kunnen ze er doen?
Ze denken ook aan Maastricht, maar wat is daar leuk? Of (vanwege kennissen die daar wonen, zouden wij wel prettig vinden en kunnen ze daar eten) Haarlem, Breda? Zijn die leuk voor meiden van 12?
Alle tips welkom, maar graag niet alleen stad, maar concreet wat er leuk is voor die meiden om te doen. Behalve natuurlijk winkelen en lunchen .
En hoeveel zouden jullie aan geld meegeven per dag (los van trein en evt. OV-chip)?
04-08-2012 om 07:34
Dagje pretpark
Behalve een dagje naar een grote stad is het ook leuk een dagje pretpark en dolfinarium of zo. Dat soort dingen deed ik ten minste vroeger als ik ging tienertoeren.
Geen idee hoeveel geld je ze mee moet geven.
04-08-2012 om 09:09
Texel
Dochter gaat een dagje naar Texel. Ze huren daar een fiets en gaan ecomare bezoeken.
De boot kost 2,50, fietsen huren 6 euro. Ecomare weet ik niet precies maar ze krijgt korting met haar CJP pas.
Lisetje
04-08-2012 om 09:52
Per bestemming anders
Tienertoeren, leuk!
Ideetjes heb ik niet echt. google anders even op "dagjes uit". (kunnen ze vast ook zelf, weten zelf vast wel wat ze leuk vinden, kunnen ze zelf "filteren")
hoeveel geld je meegeeft, ligt er denk ik aan wat ze daar gaan doen. Lekker door Amsterdam slenteren; geef ze wat geld mee voor wat nieuwe kleren ofzo.
Gaan ze naar een pretpark, geld voor entree, eten/drinken.
En zowiezo extra geld voor onvoorziene dingen. (treinkaartje kwijtraken dus nieuwe kunnen kopen etc)
04-08-2012 om 14:19
Strand
Ik weet niet waar jullie wonen, maar een dagje Den Haag / Scheveningen plus lekker naar het strand?
Gr. Bibi
04-08-2012 om 15:46
Als ze nog gaat
Alkmaar natuurlijk! Niet al te groot, flink winkelaanbod en de binnenstad is lopend prima te doen vanaf het station.
Wat geld betreft hangt het van de activiteiten af. Als ze kleren wil kopen, dan zou ze 60 euro mee kunnen nemen voor een paar kledingstukken en een ijsje en terrasje.