Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
koentje

koentje

18-12-2012 om 09:43

Ssssssssst ...niet verder vertellen...

Zoon (14)'heeft' nog steeds met zijn vriendin.Is geloof ik al wel een week of 3! Inmiddels wordt foto trots getoond. En... geloof het of niet: woensdag avond stellen ze elkaar voor aan hun vader respectievelijk moeder ... Op de kerstmarkt van school: ze hebben het afgesproken.
En ik? Ik kan er niet bij zijn! Maar ja. Ik vertrouw op het oordeel van zijn vader!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
myra

myra

18-12-2012 om 09:54

Nou ja zeg

Op het gevaar af dat ik voor zuur versleten word (I don´t care) maar waarom moet je nou ieder detail en iedere stap van de verkering van je zoon hier op OOL zetten? Laat ze lekker gaan en zie maar waar het schip strandt.

nicky

nicky

18-12-2012 om 10:25

Grappig

ik kan me dit helemaal voorstellen, hihi, jammer dat je er niet bij kunt zijn.

@Myra: niet lezen als je geen interesse hebt

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-12-2012 om 10:33

Ja leuk

Het is toch hartstikke leuk zo'n prille liefde.

Dochter van 10 maakt hier ook een en ander mee op dat gebied, en ik kan er alleen maar van genieten. En m'n hart een beetje vasthouden, want dat dit ooit weer overgaat, tja die kans natuurlijk best groot...

Maar zolang het goed gaat, genieten wij er ook met zijn allen van.

hcl

hcl

18-12-2012 om 11:38

Kalverliefde

dat is toch leuk joh, lekker van genieten, ze worden er zo happy van al die aandacht en dat prille geluk.

en zo lang het goed gaat,gaat het toch goed.

leuk!

Speciale kinderen

Hier geniet ik ook enorm mee met de verkeringen van de kinderen. Zoon inmiddels meer dan een jaar en dochter een paar weken. Het lukt ze en ze leren er enorm veel van en het geeft me hoop op een goede toekomst voor mijn kinderen op het speciaal onderwijs.

ishtar

ishtar

18-12-2012 om 12:49

Wat leuk!

En ik vind het, tussen/naast allerlei moeilijkheden met pubers, heerlijk om te lezen, die onbezorgde prille verliefdheid

Karmijn

Karmijn

18-12-2012 om 13:50

Ook leuk!

Ik vind het ook leuk. En ik snap heel goed dat je de behoefte hebt om je enthousiasme te delen. Net als Anne schrijft, het geeft hoop op een goede toekomst. Een anoniem forum is daar best wel voor geschikt vind ik.
Ik vind het ook altijd heerlijk, als ik merk dat onze zorgenzoon normale puberdingen doet. Dat hij met zijn klasgenoten stiekem naar de winkel gaat in de pauze, terwijl dat niet mag van school, daar was ik zo belachelijk blij mee. Dat kon ik aan zoon niet laten merken natuurlijk. Genant zou hij dat vinden.

Ik geniet ook mee

Ja ja, het is een "blijvertje" die jongedame! Ik hoop het met mijn zoon ook nog eens mee te maken. Tot die tijd geniet ik gewoon met jou kind mee. Voorstellen aan de ouders, wauw, ze durven! Jammer dat je er niet bij kunt zijn....

Nicky Lohs

Nicky Lohs

18-12-2012 om 20:55

Zoon

Vindt je zoon het ook leuk dat je zijn liefdesleven zo uitvoerig op een openbaar forum beschrijft? Met de details uit al je topics bij elkaar zal hij voor een aantal mensen al heel herkenbaar zijn. Komt ie later z'n complete puberteit inclusief kalverliefde en leugentjes tegen op internet. Of z'n baas. Of z'n vrouw.

Mussie

Mussie

18-12-2012 om 21:27

Ach

Koentje, ik vind het zo schattig wat je beschrijft. Maar eigenlijk vind ik jouw reactie nog het leukst omdat je zo meeleeft en zo blij bent en zo bezorgd bent. Ik ken niet je hele geschiedenis maar ik geloof dat je wel wat afgetobd hebt met je zoon. Leuk dat je nu zoiets positiefs te melden hebt!
maar toch sluit ik me wel bij sommige voorgaande reacties aan. Je bent wel een beetje te open denk ik. Zou het niet verstandig zijn om iets meer terughoudenheid te betrachten?

Ik vind het ook leuk

Het is zo enorm 'schattig' die verliefde pubers...om te zien en hoe ze met elkaar omgaan...Ik snap koentje wel. En ze ontwikkelen zich zo opeens in sneltreinvaart dat je soms niet weet wat je ziet en eerst met je ogen moet knipperen van : Is dat dat zelfde opstandige jongetje van vanmiddag? En zeker als het de 'eerste keer' is. Kom je wat verder dan 'wen' je eraan...En wordt het wat gewoner. Maar zelfs ik geniet als verkering van oudste op zondag beneden komt om haar een ontbijtje op bed te maken omdat ze zo'n drukke week had. Zo 'schattig' en zorgzaam en dan hebben we het over een knul van 20 die toch eigenlijk volwassen is en die dan toch een beetje verlegen/afwachtend in onze keuken staat van 'kan ik het wel maken?'. Het scheelt wel dat wij 'knul' ook al 20 jaar kennen....omdat zijn moeder een collega is van mij Dat maakt het denk ik 'schattiger', gisteren was je nog op kraamvisite en nu maakt hij een ontbijtje voor oudste....En ook schattig hoe oudste zo helemaal kan opgaan in de telefoon als hij belt en glimlachend naar boven vertrekt....Genietend gewoon. Dan geniet je mee...zoiets.
groeten albana

koentje

koentje

19-12-2012 om 10:29

Natuurlijk niet?

ik kan me serieus niet voorstellen dat ik voor iemand hier te traceren ben.Dat ik herkenbaar ben, of zoon is het dagelijksleven. Ik zou het inderdaad niet op deze manier ten toon willen zetten als dat wel zo was.
Ben ik dan zo naief?

Geen idee koentje

Ik zou het niet weten of je te traceren bent Koentje. Ik doe er ook geen moeite voor. Daarbij heb je het hier niet over het criminele leven van je zoon, inclusief rechtszaak gegevens en dossiernummer. Het gaat over je puberzoon en zijn eerste verliefdheid. Is het zo vreselijk om daar op je 25e mee geconfronteerd te worden? Je hebt toch geen woord verkeerd geschreven?
Jongelui die op Facebook staan met foto`s waarop ze dronken zijn en vertellen dat ze iedere dag de beest uithangen lijkt me veel minder goed voor hun toekomst. En de gesprekken op Twitter, waar leerkrachten uitgescholden worden en er onderling ruzie`s worden uitgevochten, dat vind ik vreselijk.
Maar ik zal ook wel wat naïef zijn?

Kaaskopje

Kaaskopje

19-12-2012 om 13:01

Nee hoor koentje

Zolang jij geen naam, traceerbaar adres en dergelijke op OO zet kun je rustig over je verliefde zoon vertellen. Ik heb inmiddels zoveel losgelaten over mijn omgeving e.d. dat het er wel uit te puzzelen is. Van jou kan ik mij dat niet herinneren. En ondanks dat ik dus met wat moeite te traceren ben, heb ik het ook over de verkering van mijn dochter gehad. Mijn dochter heeft zo'n 300 vrienden, met vrienden, met vrienden, met vrienden van vrienden, van vrienden, etc.. Als er bij haar een hartje op Facebook staat, weet half Nederland dat er een liefde in het spel is. Ik schat de kans dat iemand daar via OO achterkomt een stuk lager in

Mussie

Mussie

19-12-2012 om 13:38

Denk dat

Ik denk dat je voor zoon en vriendinnetje wel herkenbaar bent. En dat zou ik niet leuk vinden op die leeftijd. En het verschil is ook dat jij het beschrijft en niet zijzelf. Ik zou gewoon wat details veranderen en iets minder open zijn over het tijdstip en de plek waar ze afspreken. Gewoon wat details veranderen, maar misschien doe je dat al?

koentje

koentje

19-12-2012 om 13:58

Haha

mussie... denk jij dat die hier gaan zitten lezen dan?
Ennuh een park dichtbij school..... zou dat traceerbaar zijn?

Mussie

Mussie

19-12-2012 om 14:19

Laten we het niet hopen

Ik mag het niet hopen! Maar ik ben waarschijnlijk iets te achterdochtig, en jij misschien te naïef. Ik weet het niet. De moeder van z'n vriendinnetje zou bijvoorbeeld wel mee kunnen lezen en die herkent dan misschien wel wat in de verhalen.
Ik ben zelf best wel voorzichtig, dat was in het verleden wel anders. Ik doe nu m'n best om kleine details te veranderen en hoop maar dat ik dus anoniem blijf.

myra

myra

19-12-2012 om 14:45

Zeker

Ja, je zoon en vriendin zullen hier inderdaad niet meelezen en ze zullen op de diverse social media zelf wel gooien wat ze kwijt willen (als ze die hebben) of juist helemaal niet maar soms is voor anderen 1 plus 1 2 en dan is duidelijk om wie het gaat. Je geeft meer prijs dan je denkt, bijvoorbeeld woensdag kerstmarkt en dat gecombineerd met andere dingen die je los hebt gelaten, dat kan herkenning wel veroorzaken.
Ik zelf ben net als mussie heel voorzichtig geworeen met wat ik over de kinderen (ook pubers)schrijf. Ik verander ook details maar ook grotere zaken. Puur om herkenning te voorkomen.

P

P

19-12-2012 om 16:39

Koentje

Ik weet wel heel veel maar dat is doordat ik draadjes heb gecombineerd en jij vragen hebt neergezet ivm de schoolkeuze en ik mensen ken die precies dezelfde vragen hadden mbt dezelfde schoolkeuze.

Iemand die jou niet zolang heeft gevolgd kan het echt niet plaatsen maar als ik een kind op de school van jouw kind zou hebben zou ik er zo achter kunnen komen wie je bent of wie je zoon is.

Misschien kun je beter over je zoon schrijven met een andere nicknaam vanaf nu maar eigenlijk denk ik dat er maar weinig mensen die alles gecombineerd hebben maar het kan dus wel, zeker als je de plaats en scholen herkent.

Nicky Lohs

Nicky Lohs

19-12-2012 om 18:10

Dat gaat best snel

Ik ben hier herkend door iemand. Nou maakt me dat geen bal uit en is het ook iemand die sowieso alles wel van mij mag weten. *Zwaait naar H. *
Het liefdesleven van pubers is voor ons heel aandoenlijk, voor hun is het iets serieus en zeer privé. Meer iets om over te hebben aan de keukentafel met man of vriendinnen, hier staat het allemaal zo zwart op wit en is het nooit meer weg te halen.
Maar misschien zie ik het wel te zwaar.

liedewij

liedewij

19-12-2012 om 19:51

Ik heb ook iemand herkend

Ik heb ook iemand herkend. Door haar postings zag ik herkenning met een kind op school. Deze moeder was ook nog zo slim om hier te vertellen wat ze aan spaargeld op de bank heeft staan, wat haar iq is, haar sollicitatieprocedure, haar conflict met school. Dit heeft zich in een jaar of 5 afgespeeld. Ik heb haar verteld dat ik dacht haar te herkennen.Ze bevestigde mijn vermoeden.
Hierna bleef ze dezelfde nick gebruiken. Ja, dan houdt het op.

Wat ik maar wil zeggen; het is een speld in een hooiberg maar het kan maar zo. En dat zal zoonlief niet leuk vinden.

Omgekeerd (ot)

Ik ben op een ander forum bedreigd door iemand die veel meer over me wist dan ik los wil laten.

Maar om eerlijk te zijn, ik hoop dat Koentje anoniem genoeg te werk gaat, want ik geniet met haar mee! Zo mooi om positiee dingen over pubers te lezen!

Lizelot

Lizelot

21-12-2012 om 09:43

Koentje

Hoe is het gegaan woensdag???Heerlijk zo een eerste onschuldige liefde.
Mijn zoon heeft zijn laatste dag met zijn vriendinnetje.Ze gaat verhuizen.Deze week mochten ze naast elkaar in de klas,zitten ze ge-armd.Mijn moederhart leeft mee!
En koentje,laat me vooral mee genieten,ik vind het heerlijk om te lezen.

Lizelot

Lizelot

21-12-2012 om 09:56

Herkenbaarheid

Ook ik kan nogal open en veel vertellen.Ik heb ook lang gedacht dit veilig op dit forum te kunnen doen.Tot ik een opmerking kreeg op een familiefeestje.Een vriendin van een familielid had me herkend en haar erop attent gemaakt.Ze is toen gaan meelezen en is me gaan volgen.En ze vertelt alles door aan de familie.Alle problemen onzekerheden over de kinderen.Alles wat ik dacht hier anoniem over te kunnen praten op het forum,wat ik niet met de familie wilde delen,alles wisten ze.Ik schrijf voor haar zelfs zo herkenbaar dat nickwissels niet helpen.Nu heb ik vaak dat ik wel zou wilen reageren,maar om die reden niet doe.En ik start geen draadjes meer over serieuze dingen over de kinderen.Wat ik soms ook erg mis.

koentje

koentje

21-12-2012 om 22:53

Jeetje lizelot!

wat een naar verhaal. En wat onzettend lullig van die persoon om het allemaal door te vertellen. Overigens vind ik het ook lullig dat familie daar dan herhaaldelijk naar gaat zitten luisteren .... Heel je prive te grabbel. Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. En... voorzichtig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.