evy
14-04-2013 om 14:40
Studeren
Mijn zoon wil de zwaarste studie gaan volgen die er schijnt te zijn en dat is technische natuurkunde.
Zijn cijfers zijn echter niet zo geweldig.
Hebben jullie ervaring met zo'n situatie?
Gaat het dan altijd mis of zeggen zijn cijfers van nu niets over de cijfers in zijn vervolgopleiding?
Volgens zijn docenten kan hij wel meer dan hij laat zien maar als hij het tot nu toe nog niet heeft gedaan waarom zou het dan later wel gebeuren.

evy
19-04-2013 om 13:16
Dank
Hartelijk dank voor jullie reacties We hebben hier een paar dagen zonder internet gezeten (bij XMS duurt een storing verhelpen 1 tot 5 werkdagen) vandaar dat ik niet gereageerd heb. Ik had beter kunnen spreken van een zware studie want het gaat mij niet erom dat het de zwaarste is maar dat het geen eenvoudige studie is. Inmiddels is zijn keuze weer veranderd. Hij wilde heel lang technische natuurkunde doen dat kwam steeds weer terug, toen een paar dagen geleden twijfelde hij over scheikundige technologie en toen vonden we de studie Advanced Technology en dat lijkt het nu te gaan worden.
Dat is een nieuwe studie gevraagd door het bedrijfsleven.
Vakken zijn; natuurkunde wiskunde scheikunde bedrijfskunde electrotechniek en werktuigbouwkunde.
Te volgen op de UTwente. Ook weer een zware studie maar ik heb begrepen dat het onvoorspelbaar is hoe het uit zal pakken dus we gaan het gewoon doen.
Dank voor jullie reacties.

B.
19-04-2013 om 14:57
Leuk!
Klinkt als een interessante studie, en leuk dat hij het gewoon gaat doen! Succes!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

KGO
19-04-2013 om 23:54
Voor b. off topic
Ken ik jou en jij mij?
Kaatje

B.
20-04-2013 om 11:13
Oei
Dan heb ik meer clues nodig vrees ik

KGO
20-04-2013 om 19:53
Was denk ik toevalligheid
Ik denk dat ik t mis heb bij nader inzien; komt door je reactie denk ik en zal toevallig zijn misschien;
Kaatje

Kees Jansen
21-04-2013 om 14:45
Tn het zwaarste?
Toen ik TN ging studeren gold het naast econometrie en astrofysica inderdaad als een van de topzware studies. Ik ging er naar toe met negens op het VWO, maar zonder serieuze studie-ervaring. Dat werkte niet.
Cijfers zeggen niet zoveel. Studievaardigheden en doorzettingsvermogen zeggen heel veel.
Bedenk dat het niveau van TN is aangepast aan de instroom. Alleen met motivatie EN hersens ga je daar plezier hebben.

Kees Jansen
21-04-2013 om 14:49
Zwaar is relatief natuurlijk
Overigens vond ik TN inhoudelijk niet zo zwaar. Het was vooral heul veul wiskunde, en dat lag me goed. Ik zou een MBO opleiding met drie talen bijvoorbeeld oneindig veel zwaarder hebben gevonden. Zwaar is zo relatief.

evy
24-04-2013 om 10:25
Zwaarte
Zoonlief heeft een cursus scheikunde gedaan van 2 dagen en haalde toen een 7,8 voor een herkansing, de docenten zeggen dat hij het kan dus we gaan ervoor.
Dus hij moet aan de slag dat is hem nu wel duidelijk.
Blijft spannend.
Bedankt voor je reactie.