Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-04-2010 om 18:25
Hallo
Onze dochter doet Havo examen.
Volgend jaar dus studiefinanciering, is de eerst hier in huis die dit krijgt.
Maar hoe doen jullie dit, is dit bedrag voor kind, .
De kinderbijslag stopt dan toch?? Daarvan krijgt ze nu € 75 zak/kleedgeld. Maar als de kinderbijslag stopt , ben ik niet van plan nog zaken kleedgeld te geven, als ze de studiefinanciering krijgt, of betalen de jongern hier een gedeelte van hun studie van?? ik denk dat onze dochter zo'n 100 euro krijgt per maand, dat is dus € 25 meer als nu. Vind ik ook beetje onzin, is wel heel makkelijk om dan zomaar 25 meer in de maand te krijgen waar je niets voor hoeft te doen, ze heeft ook al geen baantje , is hier ook niet druk mee, zit liever achter de computer, of gaat naar vrienden..
Dus ik zit eraan te demken om haar die 20/25 te laten inleveren bij ons.
hoe doen andere ouders dit?
09-04-2010 om 10:08
Vanaf wanneer mogen kinderen werken
Ik heb met belangsteling dit draadje gelezen. Zoon wordt over een paar maand 13 en wij willen hem toch echt leren dat je moet werken voor geld!
Hoe liggen de leeftijdsgrenzen?
09-04-2010 om 10:31
Nikus
Met 13 jaar mag je zoon bijv. folders lopen,of een wekelijks krantje.
Groetjes,Bastet
09-04-2010 om 21:22
Pelle en tonny
Pelle, ik ga het er zeker met haar over hebben. Ik noem het afgelopen jaar maar een broddeljaar, maar het nieuwe schooljaar moet anders.
Tonny, ik heb vanmorgen al even de kreet intramuraal laten vallen en zowaar wist zij meteen wat het was. Ik vind het fijn dat ze zo nieuwsgierig is dat ze allerlei nieuwe dingen wil uitproberen, maar met uitkijken naar zo iets leuks komt er geen geld binnen. Ik ga dus zeker door op het werk wat je omschreven hebt.