Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mama-taxi

Mama-taxi

18-07-2016 om 22:46

Taxi dilemma

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-07-2016 om 20:30

kogel door de kerk?

Tjonge, je blijft maar in die underdog-positie ronddraaien. Waarom nou toch? JIJ moet dingen anders doen, niet zij.
Zij geven duidelijk hun grenzen aan (niet om 2 uur rijden). Jij zou dat ook moeten doen. Ga hen niet allerlei verwijten in hun schoenen schuiven. Je hebt niet eens contact met ze! Je haalt er van alles bij, het ligt allemaal aan hen, aan hun houding en wat dan ook maar. En als klap op de vuurpijl voel je je blijkbaar ook nog verantwoordelijk voor hun dochter. Stop daar nou mee. Ze vragen je helemaal niets, ze oefenen geen druk op je uit, ze verplichten je niets. Kom uit die underdog-positie.

En 'kogel door de kerk'? Eh... je hoeft een volgende keer alleen maar te zeggen dat je niet wil rijden. Als dat al een kogel door de kerk is... Sorry, je maakt het veel te groot en ingewikkeld.

Els

Els

19-07-2016 om 22:01

Of je doet het anders...

Je bepaalt, al dan niet in overleg met je man, hoe vaak je bereid bent dochter te halen/brengen. Per periode of in totaal. En dat is wat je doet. En dan kan vriendin mee. De rest mag je dochter wel, ze is al 17 maar moet ze op een andere manier vervoer zien te regelen.

MerelR

MerelR

20-07-2016 om 08:05

Ik snap je wel

We hebben hier zo'n zelfde soort situatie gehad. Drie vriendinnen woonden in de stad en wij in een gemeente daarbuiten. Als er een feestje of iets dergelijks was waren wij altijd de sjaak met brengen en halen want wij kwamen toch zo ongeveer langs de andere adressen. Ik heb daar twee keer met een van de andere ouders over gesproken en dat resulteerde dan in het feit dat hun dochter helemaal niet meer mee mocht. De ouders van de andere vriendin hadden geen auto dus daar hield het meteen op. Gelukkig wonen de dames nu alle drie op kamers en heeft het probleem zich uiteindelijk zelf opgelost.

Paddington

Paddington

20-07-2016 om 09:08

Doordat je niet hebt overlegd

met de ouders weet je niet hoe deze mensen erin staan. Het kan ook zijn dat vriendin het niet wil vragen aan haar ouders en daarnaast tegen haar ouders zegt dat jij het geen enkel probleem vindt en graag de meiden ophaalt.

Kortom toch gewoon even contact zoeken met de ouders en vragen of jullie het rijden kunnen verdelen. Nee, heb je al, ja zou je kunnen krijgen.

Angela67

Angela67

20-07-2016 om 09:24

maar . .

wat er ook gebeurt, vind je dat jouw dochter zelf ook moet gaan zoeken naar haar eigen oplossingen? Want dat lees ik niet in je reacties.
Als je haar altijd wil blijven halen en brengen en haar niet 'dwingt' tot creatievere oplossingen dan zou ik gewoon die vriendin blijven meenemen en er geen negatieve energie in steken/uithalen.

Dus hou het bij je dochter: vind je dat zij zelf moet gaan regelen zonder auto of niet?

gr Angela

Ik snap het wel

Volgens mij vind je die moeder gewoon een arrogante trut en heb je geen zin om haar iets te vragen. Snap ik volkomen want ik zie meteen iemand voor me , en nee, daar zou ik nog een kopje suiker van hoeven te lenen. Vraag is of je jouw antipathie wil afreageren op hun dochter.

Voor dat jaartje nog zou ik er boven staan en gewoon op oude voet doorgaan. En als het omrijden echt bezwaarlijk wordt een logeerpartij inlassen. Bij 17-jarigen heb je daar verder toch geen werk aan.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-07-2016 om 12:57

Kenfan

Ja, zoals je het beschrijft klinkt het een stuk begrijpelijker dan "een hogere kaste".

Taruh

Taruh

20-07-2016 om 14:52

Sally

je weet toch dat Kenfan van het helder en duidelijke taalgebruik is

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-07-2016 om 16:12

Taruh

Ik was een smiley vergeten

Mama-taxi

Mama-taxi

20-07-2016 om 17:56

Klaar

Inmiddels heeft dochter dit met vriendin besproken en daar wil ik het bij laten. Kan dus een slotje op.

Stenna

Stenna

24-07-2016 om 10:43

flauw

Dus we mogen na alle meedenken, raad en adviezen (niet ik, ik heb alleen meegelezen vanwege herkenbaar probleem) niet meer weten wat er uitgekomen is?

Vond ik ook

Ik was ook zo benieuwd of mijn psychologische diepte analyse nu klopte. Ik hoop maar dat dochter en vriendin nu niet grote bonje hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.