Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Te kleine voeten

Mijn Dochter is 15jaar. Ze is de laatst tijd veel bezig met dat ze kleine voeten heeft. Ze heeft van schoenen maat 34 dus is ook niet groot. In de schoenen winkel werd er ook tegen haar gezegd dat het heel klein is dus dat hielp ook niet mee. Het is voor haar dus ook heel moeilijk om leuke schoenen te zoeken die bij haar leeftijd past.


echt een leeftijd waarop die pubers met dit soort dingen bezig zijn ja. Dat is begrijpelijk.
Maat 34 is, als ik hier naar mijn meiden kijk, klein. Jongste heeft met 8 jaar al maat 37. 
Maar dan nog. Iedereen heeft wel wat. Het is ook niet zo dat je er veel aan kan doen. Proberen te accepteren en de kanten die ze mooi vindt meer belichten. 

Stravers-shoes heeft damesschoenen vanaf maat 32 geloof ik. Enkellaarsjes, espadrilles met sleehak, pumps.

Kleine voeten is misschien vervelend maar ik kan je zeggen dat maat 42 hebben ook niet alles is. En verre van elegant. 

Ik leef met je dochter mee. Heeft jouw dochter wel een normale lengte? Is ze al de lengte ingeschoten? Voeten schijnen als eerste uitgegroeid te zijn. 
Mijn dochter heeft gelukkig maat 36 met een lichaamslengte van 140 cm. Ze heeft wel (ook) kleine (bijpassende) handen.

Maat 34 is lastig, maar te doen. Er zijn schoenenwinkels met kleine maten. Maar online zal het ook nog te doen zijn. En mocht je op vakantie gaan naar Frankrijk of Italië.... inslaan (althans, dat doet mijn schoonmoeder altijd 🤭)

Florine123

Florine123

25-02-2023 om 22:14 Topicstarter

lichaamslengte 
Mijn Dochter is 154cm

https://m.vanmouriksliedrecht.nl/nl/dames/?maten=34

Online heb je meer opties, zie ik.

Als puber wil je het liefst gemiddeld zijn dus ik snap dat ze zich rot voelt. Acceptatie komt met de jaren, je hebt immers geen andere keus.

herkenbaar ik ben zelf 1.52m en heb maat 35. Kleine damesmaten worden steeds minder gemaakt. Ik heb zelf brede voeten dus italiaanse schoenen zijn vaak te smal. Sommige schoenen zijn er ook in kleine maten (kindermaten) zoals sportschoenen, sneakers, etc.  

Gezien haar lengte is het qua schoenmaat wel passend. Ze is zelf ook niet heel groot. Dochter van 11 hier is 1.60 en heeft maat 35 nu. Voordeel van die kleine maat is dan weer dat je de kindervariant van merken kan kopen. Zo zijn adidas en Uggs een stuk goedkoper in die kleineren maten dus elk nadeel heb z’n voordeel zeg maar.

Ik werd vroeger door mijn vrouwelijke familieleden ‘gepest’ met mijn grote voeten, maat 37. Mijn zus en moeder hebben maat 35. Daar zijn nog best schoenen in te vinden, ik weet niet waar ze ze kopen. De jongere generatie heeft de grote voeten die bij hun generatie horen (38-40).

Mijn puberdochter heeft sinds kort 35 na heel lang 34 te hebben gehad. Hier zal het ook wel bij blijven.
het is lastig maar gelukkig kan ze wel genoeg vinden. Dr Martens en verder draagt ze graag sneakers. 

Heeft ze geen moeite met haar lengte? Hier een dochter van 12 met maat 34 en lengte 150. Dit schooljaar al 6 cm gegroeid, maar haar voeten niet. De schoolarts heeft aangegeven dat ze 168 wordt. Zelf geeft ze aan toch wel minimaal 170 te willen worden. Mijn man en ik hopen op minimaal 160. Over haar kleine voeten heb ik haar nooit gehoord.

Bij Scapino kan ik altijd leuk slagen voor maat 34. Heb altijd laarzen. Ik vind juist dat er steeds meer keuze is. Kan mij een tijd herrineren dat ik alleen gympen aan kon en dan nog was het zoeken tussen de k3 en looney tunes en glitter schoenen. 

Ik snap haar wel hoor, 34 is ook wel echt klein. Maar ze is zelf ook niet groot. Als je een jaar lang dezelfde schoenmaat hebt, zijn je voeten uitgegroeid is mij altijd verteld. Zoals je hierboven ziet is ze niet de enige. 

ja ze heeft kleine voeten
Maar ja wat doe je eraan.  Het is iets wat haar speciaal maakt. Als ze haar puberteit voorbij is ziet ze mss ook de voordelen; schoenen zijn een stuk goedkoper.  Maar hakken vinden zal waarschijnlijk lastiger zijn, gelukkig leven we in het internettijdperk en dan zal het op ali expres ook wel geen enkel probleem zijn eigenlijk.  
iedereen heeft wel iets wat die persoon speciaal maakt, had ook haar zeer opvallend uitstekende grote neus kunnen zijn maar bij haar is het haar kleine schoenmaat

Hier het andere uiterste. Twee dochters met schoenmaat 43/44. Een heeft ook nog brede voeten. De oudste draagt het liefste sneakers en heeft een drempel over gemoeten om bij de herenafdeling te kijken. Ze was toen een jaar of 12/13. Gelukkig zei de verkoopster dat ze zelf ook altijd bij de herenschoenen kocht. (Dat helpt beter dan als je ouders zoiets voorstellen).

Jongste heeft het liefst wat meer vrouwelijke schoenen en wij slagen vaak bij Elferink schoenen. (Wel blut daarna trouwens). Wie weet hebben ze daar ook kleine maten.

Kortom, het is even zoeken en puzzelen, maar uiteindelijk toch nog wel altijd geslaagd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.