Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener op z’n kamer

RosaMontana schreef op 07-05-2026 om 20:02:

[..]

Jeetje dat klinkt weinig empathisch van je man, een beetje meer inlevingsvermogen mag best. Het is nog maar een kind, geen kleine volwassene. En waarom moet ze naar haar kamer als ze boos en nukkig is? Ik zou haar wat meer ruimte geven om zichzelf te kunnen zijn, met alle emoties van dien. Elkaar wat meer met rust laten en niet alles bespreken en analyseren lijkt me veel gedoe besparen. Dan is het voor jullie ook wat beter te behappen allemaal.

Ze is al twee dagen boos en nukkig en dat mag en ik wil heus begrip hebben, maar de woonkamer hoeft niet permanent gevuld te worden met haar chagrijnige vibe. 
Dan kunnen we elkaar ook even met rust laten omdat de dynamiek soms gewoon ook even niet lekker loopt.

Ik merk dat mijn man het lastig vindt om altijd maar begrip te blijven hebben, vooral als zo'n bui van dochter langer aanhoudt en ze dingen stuk maakt. En ja, hij praat ook af en toe met de POH over het ingewikkelde leven met twee ASS'ers in huis die tegelijk ook je lievelingsmensen zijn in het leven. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.