Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Pistache schreef op 03-08-2022 om 13:17:

[..]

Dat is ook iets wat wordt ingevuld voor haar, dat ze op een roze wolk zit. Ik denk dat de kans veel groter is dat ze het eng vindt, omdat ze niet goed weet wat haar te wachten staat. Ze is wellicht onzeker, voelt paniek in vlagen. Dat kan allemaal, we weten het niet.

Vreemd idee dat zwangere vrouwen massaal "op een roze wolk zitten". Als je onverwacht zwanger raakt is dat meestal niet de realiteit.


Het staat in de openingspost, dat over die roze wolk. 

... maar TO kent haar niet eens, dus ook zij vult van alles in.

haar voogd moet met name aan de slag, zij zal ook het gesprek aan gaan over hun kinderwens, zwangerschap en hoe zij hun toekomst voor zich zien. Daarbij kan ze doorverwijzen naar het FIOM, CJG, en haar toeleiden naar de programma's van de eerste 1000 dagen projecten.
Wanneer zij het kindje besluiten te houden kan zij een vervolg plek regelen na een goede 20 weken echo. Dat kan in een moeder-kind huis maar ook in een gezinsopvang. Dat ligt aan hun hulpvraag en wat er op dat moment vrij is.

Mocht je je actief willen inzetten of meedenken kan je je zoon en zijn vriendin vragen of je mee mag gaan met de gesprekken met de voogd. 

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 14:13

Poezekat schreef op 03-08-2022 om 13:25:

[..]

Het staat in de openingspost, dat over die roze wolk.

Heb ik dan na alle andere posts niet meer in de gaten gehad.

Maar nogmaals, het meisje blijft baas over haar eigen leven. Het enige wat je kunt doen is er voor haar en de zoon zijn. Advies geven bij vragen en verder niks opdringen. Daar hebben zij beiden en TO uiteraard ook veel meer aan. 

Ze zal het uiteraard zelf moeten doen, maar duwtje in de goede richting zullen een positieve uitwerking hebben, anders dan steeds maar het negatieve te benoemen. 

TO heb je wel goed besproken dat als ze het kind gaan houden, je zoon en dat meisje er verantwoordelijk voor zijn? En niet dat jij om de haverklap gaat oppassen of geld doneren. Ik zou echt duidelijke regels maken en grenzen stellen en hoe moeilijk het ook is niet over je grenzen heen laten lopen als die 2 het 'moeilijk hebben'. Als ze het kind willen moeten zij (als ze 18 plus zijn) de verantwoordelijkheid voor dragen. 

Mona-xxx schreef op 03-08-2022 om 14:22:

TO heb je wel goed besproken dat als ze het kind gaan houden, je zoon en dat meisje er verantwoordelijk voor zijn? En niet dat jij om de haverklap gaat oppassen of geld doneren. Ik zou echt duidelijke regels maken en grenzen stellen en hoe moeilijk het ook is niet over je grenzen heen laten lopen als die 2 het 'moeilijk hebben'. Als ze het kind willen moeten zij (als ze 18 plus zijn) de verantwoordelijkheid voor dragen.

Dat is zeker belangrijk, als jullie niet in de gelegenheid zijn hen structureel te helpen financieel of op een andere manier, dan is het van belang dat dit bij hen ook duidelijk is. Dit is niet voor iedereen weggelegd. 

Ik ken een paar jongeren die een kindje hebben van bijna 2 jaar maar hun omstandigheden waren anders. Beide ouderparen (opa's en oma's) konden structureel bijspringen zodat de jonge ouders konden werken. Het meisje was wel jonger dan het meisje waarover het gaat in dit topic toen ze zwanger raakte, de jongen was al iets ouder, 20 of 21 jaar en had al een baan (nu nog overigens). Ze hadden al wat langer een relatie toen ze zwanger raakte maar hun relatie is inmiddels over, al gaan ze nog wel goed met elkaar om. 

Rosaline

Rosaline

03-08-2022 om 16:24 Topicstarter

Kan ik geen wijzigingen/ updates plaatsen bovenin mijn beginpost?

Rosaline schreef op 03-08-2022 om 16:24:

Kan ik geen wijzigingen/ updates plaatsen bovenin mijn beginpost?

Je kunt een bericht alleen maar het eerste uur zelf wijzigen, daarna kun je het melden m.b.v. het uitroepteken en de beheerders vragen om het te wijzigen. 

@Rosaline, hoe is het nu? 

Ja, hoe is het? Is de voogd al ingelicht? Is het meisje van gedachte veranderd? Zo niet, heeft je zoon al een plan gemaakt?

@TO hoe gaat het nu? 

Rosaline

Rosaline

10-08-2022 om 21:04 Topicstarter

Inmiddels zijn er gesprekken geweest met voogd en hebben besloten om overtijdbehandeling te ondergaan. Ze hebben er verdriet van maar zijn enigszins ook opgelucht dat ze een besluit hebben genomen.  
Ik wil jullie allemaal bedanken voor je reactie/tips. 

Rosaline schreef op 10-08-2022 om 21:04:

Inmiddels zijn er gesprekken geweest met voogd en hebben besloten om overtijdbehandeling te ondergaan. Ze hebben er verdriet van maar zijn enigszins ook opgelucht dat ze een besluit hebben genomen.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor je reactie/tips.

Gelukkig, dat lijkt mij wel de beste beslissing op langere termijn. Ik hoop dat je zoon hiervan geleerd heeft en niet over een paar maanden met hetzelfde probleem komt. 

Mona-xxx schreef op 11-08-2022 om 07:30:

[..]

Gelukkig, dat lijkt mij wel de beste beslissing op langere termijn. Ik hoop dat je zoon hiervan geleerd heeft en niet over een paar maanden met hetzelfde probleem komt.

Ik hoop ook dat dat meisje hiervan geleerd heeft en niet over een paar maanden met hetzelfde probleem komt. (Waarom zou alleen zoon hiervan moeten leren)

Mamajome schreef op 11-08-2022 om 11:57:

[..]

Ik hoop ook dat dat meisje hiervan geleerd heeft en niet over een paar maanden met hetzelfde probleem komt. (Waarom zou alleen zoon hiervan moeten leren)

Omdat TO nog verandtwoordelijk is voor haar zoon en niet voor het meisje. Als het uitgaat en het meisje wordt zwanger van een andere jongen, dan gaat TO hier geen topic over openen. Want dat is niet haar probleem!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.