Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tiener zwangerschap


Mona-xxx schreef op 11-08-2022 om 14:23:

[..]

Omdat TO nog verandtwoordelijk is voor haar zoon en niet voor het meisje. Als het uit gaat en het meisje wordt zwanger van een andere jongen, dan gaat TO hier geen topic over openen. Want dat is niet haar probleem!

Rosaline schreef op 10-08-2022 om 21:04:

Inmiddels zijn er gesprekken geweest met voogd en hebben besloten om overtijdbehandeling te ondergaan. Ze hebben er verdriet van maar zijn enigszins ook opgelucht dat ze een besluit hebben genomen.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor je reactie/tips.

Ach, natuurlijk zijn ze er verdrietig van! Ook al is het, in mijn ogen, de enige juiste beslissing, ze zaten samen op een roze wolk en donderen daar nu hard af. Dat is pijnlijk. Volwassen worden is ook een pijnlijk proces. Ze zullen hier (hopelijk) allebei veel van geleerd hebben. Geef je zoon maar een dikke knuffel van me, en zijn vriendin ook. Ik vind ze kanjers.

Ik hoop dat het meisje steun van je zoon en haar voogd krijgt, zij is tenslotte degene die het moet 'doen' en waarschijnlijk ook nog eens last heeft van hormonen. Die kunnen je emoties flink beïnvloeden...

Het zal voor twee mensen met zo'n prille relatie ingewikkeld zijn om elkaar te steunen. Ik hoop dat ze dat wel kunnen.

Het zal zeker niet makkelijk zijn voor hen en zeker niet voor het meisje die de behandeling ondergaat. Maar het is wel de beste oplossing op dit moment. 

Jonagold schreef op 11-08-2022 om 14:52:

[..]

Ach, natuurlijk zijn ze er verdrietig van! Ook al is het, in mijn ogen, de enige juiste beslissing, ze zaten samen op een roze wolk en donderen daar nu hard af. Dat is pijnlijk. Volwassen worden is ook een pijnlijk proces. Ze zullen hier (hopelijk) allebei veel van geleerd hebben. Geef je zoon maar een dikke knuffel van me, en zijn vriendin ook. Ik vind ze kanjers.

Ik hoop dat het meisje steun van je zoon en haar voogd krijgt, zij is tenslotte degene die het moet 'doen' en waarschijnlijk ook nog eens last heeft van hormonen. Die kunnen je emoties flink beïnvloeden...

Het zal voor twee mensen met zo'n prille relatie ingewikkeld zijn om elkaar te steunen. Ik hoop dat ze dat wel kunnen.

Mooie woorden! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.