Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tijd tussen inmeten en plaatsen beugel

Ik ben het vergeten te vragen bij de orthodontist. Maar hoe lang duurt het totdat een slotjesbeugel geplaats wordt vanaf het moment van het inmeten? Ben benieuwd of dit nog ruim voor onze vakantie kan. Vlak voordat we op vakantie gaan lijkt me namelijk niet prettig.

Er is geen afspraak voor gemaakt? Ik zou de ortho ff bellen wat de planning is. 

Anouk1234

Anouk1234

10-05-2023 om 14:21 Topicstarter

Netherfield schreef op 10-05-2023 om 14:17:

Er is geen afspraak voor gemaakt? Ik zou de ortho ff bellen wat de planning is.

Volgende week is de afspraak voor het inmeten pas. Dan komen we er wel achter maar ben nu gewoon benieuwd.

Een slotjesbeugel wordt toch in de mond gebouwd, niet van te voren gemaakt? Of is dat veranderd.. Volgens mij werd ie bij mij destijds direct geplaatst. 

Bedoel je met inmeten het maken van een gipsmodel en foto's enzo? Ik denk dat het erg van de praktijk afhankelijk is hoelang dat duurt. Hier zit er langer tussen omdat er eerst nog 2 kiezen getrokken moeten worden (ca. 2 weken voor plaatsen beugel) en we dit allemaal pas na een belangrijk sporttoernooi willen laten plaatsvinden.

Zo niet dan had het binnen een paar weken gekund 

Maar bij de praktijk waar mijn andere kind loopt, zit er veel meer tijd tussen. Die wilde nu bijvoorbeeld een standaard controle verplaatsen en dat kon pas weer ruim een maand later.

Dus eigenlijk heb je niks aan deze informatie 😀

Dat is afhankelijk van het type beugel en de planning bij de orthodontist en je eigen voorkeuren. Ik zou rekenen op een paar weken, maar als je liever iets later start, bijvoorbeeld na je vakantie, kun je dat toch gewoon aangeven?

Anouk1234

Anouk1234

10-05-2023 om 14:42 Topicstarter

MamaE schreef op 10-05-2023 om 14:40:

Dat is afhankelijk van het type beugel en de planning bij de orthodontist en je eigen voorkeuren. Ik zou rekenen op een paar weken, maar als je liever iets later start, bijvoorbeeld na je vakantie, kun je dat toch gewoon aangeven?

Natuurlijk geven we het aan dat het niet binnen twee weken voor onze vakantie valt. 

Twee weken is geen probleem, maar je kunt wel een dag of wat last hebben van de nieuwe beugel. Mijn dochter kreeg hem de laatste week van groep 8 en is op school flauwgevallen. Hele commotie, bleek een samenspel van de spanning, pijn in haar mond en daardoor weinig eten, van nature lage bloeddruk.

Volgens mij zat er bij dochter twee weken tussen maar bij mijn stiefkinderen (andere ortho) was dat veel langer. 

hier in november eerste afspraak, binnen 2 weken t plan. Eind december/ begin jan begonnen met buitenbeugel (na school/ s nachts). Slotjes boven net geplaatst, na 4 controles ong. Was uurtje werk nog, wel eerste 3 dagen wat last. 

Tess

Hier gaat dat heel snel. Op dinsdag afspraak voor foto's,  happen etcetera en dan iets meer dan een week later de beugel plaatsen.  
Gelijk na de eerste afspraak de hele planning meegekregen 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.