Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
jansje

jansje

05-07-2011 om 18:19

Tongpiercing, ...

dochter ,18, wil nu, na 2 andere piercing, in borstbeen, en zo'n spreader in oor, een dubele tongpiercing...
Ik vind het helemaal niets, en ben bijna in staat om het te verbieden. Maar denk niet dat dit zin heeft , en dat daar de verstandhouding ook onder zal kunnen lijden....
Mijn punt is dat ik het lelijk vind, zij niet, is haar goed recht , maar ik vind het ook beetje aso....
Hoe denken jullie hierover...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

05-07-2011 om 18:28

Jansje

Ik vind het ook niet bijzonder charmant staan maar goed je dochter is al 18 en heeft dus het recht dit zelf te bepalen. Mocht ze financieel van jou afhankelijk zijn dan zou je het kunnen verbieden maar dan zet je de verhoudingen wel erg op scherp. Ik zou het zelf dus wel toestaan omdat ik vind dat ze op die leeftijd deze beslissing zelf mag nemen.

Laat haar eens met de tandarts praten

ik heb begrepen dat een tongpiercing niet bepaald goed is voor je gebit.

jansje

jansje

05-07-2011 om 20:03

Tanden , dacht ik ook al

Van die tanden dacht ik ook al.Ze is nog met beugel bezig, ze moet volgende week weer voor controle, zal zeggen dat ze het maar eens moet vragen aan tandarts.

Brrrrr........

Zoals het er nu voor staat zou ik ze melden dat het wel kan, mits ze ergens anders gaan wonen. Ik kan het gewoon niet zien zonder akelig te worden, vooral als mensen dichtbij mij in de lift staan of zoiets.
Maar waarschijnlijk groei je er naartoe!

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2011 om 07:08

Jansje

Ik snap heel goed hoe je hier tegenover staat. Maar inderdaad, ze is 18. Ik zou persoonlijk liever hebben dat ze dit deed, dan een tattoo, een piercing kun je namelijk altijd weer verwijderen.

jansje

jansje

06-07-2011 om 07:33

Fiorucci

daar heb je gelijk in.
Ik had ook al bedacht dat tong beter voor het aangezicht is als in de wenkbrauw, lip ed. Dat valt helemaal zo op.
Maar ik denk gelijk al verder met tongp.
Hoe zit het met kans op werk/bijbaantje met zo'n ding in je tong.. mensen zijn best bevooroordeeld..
De reactie van mijn dochter is: jammer dan...
Maar overziet de conseq. niet...
En zo heb je als moeder/ouder weer een geprakkizeer

jansje

jansje

06-07-2011 om 07:49

Moet je dan maar alles doen wat je leuk vindt

De vraag rijst bij mij ook nog:
Moet je( lees puber) dan maar alles doen wat je leuk/mooi vind??

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2011 om 08:52

Jansje

Ik droeg als puber alles wat ik leuk en mooi vond, ja. Uiteraard zal ze de keerzijden bemerken wat betreft bijbaantjes inderdaad, mijn jongens zien er ook niet doorsnee uit en uiteraard heb ik hen vanuit mijn eigen ervaringen uitgelegd wat de keerzijden zijn van er niet doorsnee uitzien.
En soms zijn er ook wel aardige ontwikkelingen, een supermarkt hier vlakbij vindt het geen probleem, werknemers met bijv een hanekam en wat piercings, zitten hier gewoon achter de kassa. Het gaat om wat ze kunnen, niet om hun uiterlijk.

Maylise

Maylise

06-07-2011 om 11:48

Jansje

Een puber mag van mij niet alles doen wat ze zelf graag willen. Een volwassene neemt zelf beslissingen ook als de ouders het er niet mee eens zijn. Jouw dochter is 18 en dus voor de wet volwassen. Misschien is dat ze emotioneel nog niet maar er komt een moment dat dit haar beslissingen moeten worden. Zoals ik al schreef mocht ze financieel van jou afhankelijk zijn dan kun je het misschien best verbieden maar persoonlijk zou ik de grens trekken bij 18 jaar en haar zelf die keuze laten maken.

Zou je deze vraag over een 16jarige hebben gesteld dan was mijn antwoord anders geweest. Een 16jarige zou dit van mij nog niet mogen.

Biene M.

Biene M.

06-07-2011 om 12:19

(bij)baan

Ik geloof dat meer dan de helft van de leidsters op het kdv van mijn kinderen een tong- of andere piercing heeft.

Fiorucci

Fiorucci

06-07-2011 om 12:39

Maylise

Mijn zoon van 19 gaat studeren, betaald deels zelf zijn studie, werkt hier ook voor, maar kost en inwoning zijn voor mij. Dus deels is hij toch nog financieel afhankelijk. Maar juist dat is voor mij geen reden om dan een piercing niet goed te vinden.

Jansje

je zegt:Moet je( lees puber) dan maar alles doen wat je leuk/mooi vind??

nee, minderjarige pubers hoeven niet alles te doen wat ze leuk vinden en willen.
Maar vergeet niet,jouw dochter is meerderjarig, je kunt het niet verbieden ,het is haar keuze.

Mijn dochter wilde op haar 14e al een tongpiercing,ik heb dat ( om medische redenen) verboden en gezegd dat ze moest wachten ot ze volwassen was.
ze heeft de piercing laten zetten op haar 18e verjaardag.

( ps,mijn dochter heeft een puntgaaf gebit,nog nooit 1 gaatje gehad,dus of het echt zo slecht is als beweert wordt betwijfel ik)
Na een jaar of drie was ze hem zat .

jansje

jansje

06-07-2011 om 19:24

Hier in de buurt

Komen uit het oosten, en hier in de buurt is een tongpiercing niet aan de orde van de dag.

Ik heb het zeer zeker niet verboden, omdat dit toch geen enkele zin heeft.
Mijn eerste reactie was van : doet dat niet ontzettend pijn?? Mijn 2e reactie was : vraag je het nog aan de tandarts wat deze vind? ( ze is met beugel bezig).

Heb er even over gepraat, zij vind het mooi..
beslissing is genomen. Kan en ga me er niet druk voor maken om te verbieden, heeft geen enkele zin.
Ze weet precies wat ze wil, heeft ook goed uitgezocht waar een goeie tongpiercer zit..

jansje

jansje

06-07-2011 om 19:27

Verzet/single lady

Nou , dochter heeft het hier in huis beetje gehad, is heeeeel rustig aanwezig. Zit boven of is bij vriend.
Ze vind onze plaats maar niets, en wil dus in westen gaan wonen...
tís allemaal wel des pubers...

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2011 om 07:09

Jansje

Of ze is er gewoon aan toe om een eigen leven te gaan leiden.

Sancy

Sancy

07-07-2011 om 07:47

Het oosten?

"Komen uit het oosten, en hier in de buurt is een tongpiercing niet aan de orde van de dag."
Het zal je verbazen hoe veel tongpiercings er in het oosten zijn hoor.

Tirza G.

Tirza G.

07-07-2011 om 11:28

Uiterlijk

Ik hoor Fiorucci wel vaker over het afwijkende uiterlijk van haar zoon, een metalhead, en het kommentaar wat hij daar op krijgt. Nou woont Fiorucci volgens mij in de Randstad (geen idee waarom, maar dat dénk ik). Dat kan me echt verbazen, mijn zoon is ook een metalhead, ik woon in diep donker Zeeland maar zowel ik als hij merken nooit iets van afkeuring van zijn uiterlijk. Hij gaat zelfs met zijn debatclubje naar het provinciehuis en drapeert daar dat eindeloos slungelige lichaam over drie stoelen onder toeziend oog van de Deftige Heren van Provinciale Staten. En er is er nooit eentje die zelfs ook maar zijn wenkbrauwen optrekt. En hij heeft ook gewoon werk
Piercings zie ik hier zoveel, ik zou echt niet durven beweren dat dat buiten de Randstad niet voorkomt.

Tirza

Logisch tirza

Jouw zoon woont in een gebied met 213 inwoners per vierkante kilometer, Fio's zoon deelt zijn woonplaats met 3527 inwoners per vierkante kilometer. Dat is 16 x meer kans om commentaar van de omgeving te krijgen

skik

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2011 om 14:36

Tirza

Kinderen die er emo,gothic of metal uitzien worden hier soms bespuugd op de bushalte. Of uitgescholden.
En hoe zeg ik dit nou weer politiek correct....het betreft vaak of rasechte hagenezen behangen met veel goud en matjes in hun nek, of allochtone jongeren.

Amsterdam

Liep laatst met emo dochter door Amsterdam en ik was verbijsterd hoe vaak ze zachtjes werd uitgescholden als we langsliepen. Kind van 14 dat er netjes maar met veel zwart rustig met kakmoeder rondloopt. Ze zijn ook niets gewend, die Amsterdammers

Tirza G.

Tirza G.

07-07-2011 om 15:08

Ik krijg van die

oh oh cherso-visioenen Hmmmm, die lopen hier inderdaad wellicht wat minder. Wel kakkers, emo's, gothics, metals en maar een enkeling in een glimmend trainingspak. Da's hier niet zo aan de orde geloof ik. Ik moet wel zeggen, dat er ook weer verschil zit in metalheads. Er zijn er ook met een schotse rok aan, die vind ik dan zelf wel erg leuk maar daar loopt zoon niet in

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2011 om 16:40

Tirza

Je visioen klopt..
En tuurlijk, de ene metal is de andere niet,hahaha. Middelste zoon kent een meisje wat helemaal eighties punk is, met bijbehorende muzieksmaak, ik zie mezelf weer terug. Als je erin thuis bent zie je veel nuanveverschillen.

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2011 om 18:30

Izar

Jouw posting zou de mijne kunnen zijn. Maar eieren naar je hoofd krijgen is niet leuk. En bedreigd worden ook niet. Hier in de wijk hangt een groep rond, die mijn zoon liever ontwijkt. Het is namelijk de bedoeling dat zijn beugel in zijn mond zit, niet ernaast.
De mate en manier waarop verschillen enorm, vergeleken met vroegah. Enja, ik maak me daar best zorgen om. Mijn oudste is vorig jaar bespuugd en toen hij daar wat van zei, in elkaar geslagen.

Fio

wat een afschuwelijk verhaal,is je zoon niet constant bang?
Mijn prachtige gothic dochter is ook regelmatig uitgescholden en nageroepen destijds.
haar derrde het niet,ik maakte me er wel zorgen om.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 07:28

Izar

De eieren en bedreigingen zijn ervaringen van vriendinnen, niet van jongste zoon zelf. Maar hij hoort het vaak genoeg van vrienden en vriendinnen,helaas.
Ze gaan dan ook het liefst op stap met een hele groep.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 07:30

Susanne

Het was op school, dus die hebben we gelijk gebeld, zijn heel boos geworden om het gebrek aan toezicht allereerst. Er zijn gesprekken geweest, schade is vergoed maar we hebben wel een melding gedaan bij de politie.... Bang is hij niet nee, behalve dan de eerste ker dat hij weer nar school moest natuurlijk, maar ze bleven uit de buurt.

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2011 om 14:06

Jeumig

Wat erg Fio, voor je zoon. Bah.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 16:57

Tirza ot

Ja, was erg bah inderdaad, maar het meest pissed was ik nog over de houding van school. Brrr... geen kind van mij mag daar nog heen. Gezien het volwassenenonderwijs is, is er dus minder toezicht aldaar, en dat mag dus ook volgens de wet. De directeur gaf mij eerst op zalvende toon een verhandeling over kinderen op VMBO, wat een gebrek aan eigenwaarde ze wel niet hadden en dat ze daardoor wat provocatief waren naar havisten. Jammer dat hij even vergat dat ik nog een zoon heb...op VMBO..
Die schopt zijn broer ook niet in elkaar.
Maar goed, zoon heeft met glans examen gedaan en is klaar! Dus hij laat het nogal opgewekt achter zich allemaal.

Petr@

Petr@

08-07-2011 om 17:42

Jeetje fio

Wat erg voor je zoon!
Ik herken wel wat in jouw verhaal. Hier ook een zoon die afwijkt van de kledingnorm en ook nog homo is, dus dubbelop )
Hij is het afgelopen jaar veel gepest op school. Het bleef gelukkig bij verbaal en niet fysiek.
Maar ik ben inmiddels wel zo ver dat ik hem dingen verbied omdat ik bang ben dat hij in elkaar geslagen wordt. Hij heeft nog de leeftijd dat ik dat kan doen en hij het accepteert, maar ik houd mijn hart vast voor de dag dat hij 18 wordt (hij is nu 15).

Petr@

Petr@

08-07-2011 om 17:44

Zucht

Mijn posting teruglezende besef ik dat ik niet helemaal duidelijk ben: ik verbied hem dingen op kleding- en haargebied!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.