Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
jansje

jansje

05-07-2011 om 18:19

Tongpiercing, ...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 18:26

Petra

En dat is dus een dilemma, want hoe hou je je kind voor dat je mag zijn wie je bent, en dan toch dingen te verbieden? Want weet je, zo extreem ziet oudste er niet uit. Hij draagt zwarte broeken en bandshirts, meer niet. Ik vrees, dat als men kwaad in zin heeft, het toch wel gebeurt. Ik ben dan meer voor situaties vermijden, eigenlijk.

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2011 om 22:37

Nou fiorucci

Dan rest je verd*mme ook niks anders dan hol en smalend lachen. Wat een *piep* van een directeur. Gelukkig is de jeugd veerkrachtig.

Tirza

Ellen

Ellen

08-07-2011 om 23:39

Vraagje..

Ik heb de term al een paar keer langs zien komen maar wat zijn emo's? Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 06:55

Tirza ot

Jaa, en zo voorspelbaar ook....hij wilde 'weleens een keertje om tafel met de heren' totdat ik aangaf dat ik aangifte zou doen. Goh, toen was dat gesprek binnen een halve dag georganiseerd...

Petr@

Petr@

09-07-2011 om 09:40

Fio

Dat is inderdaad een dilemma. Want van mij mag mijn kind zijn wie hij is, maar onze omgeving is niet altijd zo tolerant. De blikken die zoon soms krijgt als ik naast hem loop, gewoon pure minachting en afkeer. Gelukkig kan ik het hem uitleggen waarom ik het verbied. Jongste is ook niet zo'n ster in het inschatten van situaties dus dan voorkom ik dat liever. (Misschien ook wel een punt van aandacht voor de psycholoog waar hij na de vakantie naar toe gaat.)

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 10:25

Petra

Mijn zoons hebben ook dit gesprek gehad, maar hebben zelf de keuze gemaakt dit op de koop toe te nemen. Ik zag vroeger zelf, en ook nu, dat verbieden averechts kan werken, dus ik ben daar voorzichtig mee. Ik bewaar dat liever voor zaken als drugs en pillen. Mag ik vragen wat jij zoal verbied?

Petr@

Petr@

09-07-2011 om 11:41

Fio

Ik snap je helemaal en zou het zelfde willen doen! Maar jongste is daar niet aan toe.
Wat ik verbied: make-up en piercings. Jongste verft z'n haar zwart en wilde laatst een geblondeerde hanekam, dat mocht hij ook niet van mij.
Hij zit het laatste half jaar ontzettend met zichzelf in de knoop en het leek mij niet verstandig om zich zo opzichtig te profileren en nog meer commentaar te krijgen.
Hij werd nl. elke dag al uitgescholden voor "kankerhomo" e.d. en ik wilde de pestkoppen niet nog meer reden tot pesten geven.
Hij zegt wel dat het hem niet boeit, maar zijn lichaam zegt wat anders: hij heeft constant last van buikpijn en misselijkheid. Ik hoop dat wat gesprekken met een psycholoog hem helpen zich wat lekkerder in z'n vel te gaan voelen.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 14:53

Petra

Wat naar, die buikpijn en misselijkheid. Zoon heeft een piercing in zijn wenkbrauw, en ook zwart lang haar. Makeup wil hij niet, en een hanekam vindt hij teveel werk, ziet hij bij een vriendin..
Ik kan me voorstellen dat kankerhomo bij hem extra aankomt, maar wil wel meegeven dat elk kind met afwijkend uiterlijk homo wordt genoemd, het is een soort scheldwoord geworden vrees ik....zonder dat het iets te maken heeft met al dan niet homo zijn.

Tolerantie en randstad

Mijn ervaring is dat de tolerantie t.o.v. mensen die er anders uitzien, gothic, metal, noem maar op, juist BUITEN dichte Randstad vele malen groter is. Dus dat Tirza's zoon makkelijk over straat kan gaan vind ik zo raar niet. Net zo als je makkelijker rocker in de Achterhoek bent als in Rotterdam-West.

Terpi

Terpi

10-07-2011 om 12:09

2 dingen

Allereerst een reactie op die tongpiercing en werken... ik heb een tongpiercing en ben teamleider dus ach, het hoeft geen probleem te zijn. Heb overigens wel een rotgebit
Voor wat betreft het verbieden van dingen, mijn oudste (van 13 jaar) wil zijn haren zwart verven. Ik heb vooralsnog nee gezegd, vooral vanwege het geld wat het kost om het goed bij te houden maar eigenlijk heb ik er verder geen goede reden voor. Op welke leeftijd zijn jullie kinderen hun haren gaan verven?

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 12:10

Dochter

met 11, zoon niet. Bij dochter was het hobby/sport-gerelateerd, dat scheelt denk ik

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 13:01

Terpi

Mijn zoon verfde voor het eerst toen hij 13 was. Het bijhouden is een nadeel, vooral omdat hij blond is..

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 13:02

Hij begon trouwens met een zwarte lok, voor hij het helemaal verfde. Mijn oudste verfde ook zwart sinds zijn 14e, maar heeft het inmiddels, hij is 19, uit laten groeien.

Ik zag gisteren een jongenstweeling van 2, of misschien zelfs nog geen 2 jaar oud. Allebei met zwartgeverfd haar. Heeel rock 'n roll.

skik

Terpi

Terpi

10-07-2011 om 13:28

Lol

2 vind ik dan wel weer heel heftig... Maar als ik de reacties van Fio en Tirza zo lees is het dus eigenlijk zo gek nog niet Ik weet het nog niet zo goed, dat onderhoud is wel een dingetje ja want ook mijn zoon is blond. En inderdaad, zoals je zegt Tirza, als er een 'reden' is zou ik het makkelijker vinden maar omdat het puur cosmetisch is moet ik er toch nog even over nadenken.

En hier

hier waren zoon en dochter 15 en 14 toen het verven begon.
(ook allebei blond)
zoon was 17 toen hij het liet uitgroeien,dochter heeft het rond haar 21 laten uitgroeien.

Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 16:12

Tja

Da's dus heel persoonlijk. 'Puur cosmetisch' voelt voor mij ook niet als een goede reden, maar het is wel zo ongeveer de enige reden waar de hele haarverfindustrie op draait. Echt nódig is haarverven natuurlijk eigenlijk eeeeeeh......nooit.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

10-07-2011 om 17:27

Tuurlijk

Het is heel cosmetisch, net als gaatjes in oren en piercings. Maarja, ze geven hier niet om dure merkkleding of BB's,dus ach..

jansje

jansje

15-07-2011 om 23:52

Ding zit erin!

De Dubbele tongpiercing zit erin.
1e was niet pijnlijk, 2e iets meer.
Dochter heeft nu dikke tong, moet 2 maal per dag spoelen, speciale tandpasta, en kan nog niet gewoon eten.
Met week zou dit beter zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.