Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tot welke leeftijd samen in een tent op vakantie?

Door het slaapgedrag van de jongste van onze drie kids slapen broer (bijna 13) en zus (10 jaar) het liefst bij elkaar op een kamer in een vakantiehuisje en bij elkaar in de tent als we gaan kamperen. Nu gaf dat deze vakantie wat privacy problemen. Broer zoekt de privacy op als hij ging omkleden. Ging zus zich echter omkleden dan kwam broer lief er uitgebreid bij zitten. Later bleek dat zus zich daar niet happy bij voelde maar niets durfde te zeggen...We hebben het met hun beiden besproken dat je bij verkleden beter de privacy van een badkamer kan opzoeken. Nu vroeg ik me nog wel af: tot welke leeftijd sliepen broer en zus bij jullie samen op een kamer of in een tent? Ik hoor het graag.
gr. Judith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Totdat

ze het zelf niet meer willen?Vraag het ze gewoon?
het gaat maar om 2 of drie weken ,dat is te overzien toch?de kinderen kunnen afspraken maken over omkleden op de kamer.
wij hebben weleens een een lastminute vakantie geboekt,helaas waren er nog maar 3 slaapkamers in het huisje ipv 4,nou dan is het kiezen of delen,of niet op vakantie of samen op de kamer.

Toevallig

dit jaar een stacaravan met 3 kamers maar anders lagen ze nog wel bij elkaar, 14 en 12 (m en j)
Dochter wilde ikde kans geven in een klein bijzettentje liggen anders maar dat hoefde van haar niet.

Simone G

Simone G

18-07-2011 om 19:58

Oh,

Nog niet eens over nagedacht. Wij vertrekken over 2 weken en onze 3 kinderen moeten ook op 1 kamer in de stacaravan. De oudste is dan 13 ( jongen) en onze dochter is 11 en dan nog een 7 jarige..... Nu hier in huis mag niemand meer in de badkamer als de oudste daar aan het douchen is.(sinds een half jaar) Ik zal het eens met ze bespreken. Ik denk dat het heel erg veel voorkomt... Ik zie niet anders dan gezinnen op de camping in een stacaravan jongen-meisje combi...Maar ik kan mij wel voorstellen dat je afspraken met elkaar maakt. Wij hebben altijd meer problemen gehad, dat de jongste veel eerder wakker was en begon te klieren, terwijl de rest nog lag te lezen of slapen.

Johan Praats

Johan Praats

19-07-2011 om 01:35

Samen slapen

deden mij zoon en dochter tot ze 15 en 13 waren als ik het goed herinner. Zou ook 14 en 12 kunnen geweest zijn. In ieder geval ben ik er met ze over begonnen en bleek toen dat ze wel een eigen kamer wensten.

Yvonne

Yvonne

19-07-2011 om 06:48

Zelf heb ik op mijn 17de nog een kamer gedeeld met mijn 5 jaar jongere broertje in een vakantiehuisje.
Privacy met omkleden daar heb je de badkamer voor. Niet te moeilijk doen in de vakantie.

Groetjes, Yvonne die nu een (toer)caravan deelt met in het ene bed neef met zijn dochtertje en zelf in het andere bed ligt met man, dochter (12) en zoon (10)

Maylise

Maylise

19-07-2011 om 11:40

Als het zo uitkomt

Als het zo uitkomt nog steeds wel. De voorkeur van de jongelui gaat uit naar gescheiden kamers omdat dit inderdaad iets makkelijk is in verband met omkleden maar als dat niet mogelijk is dan doen ze er ook niet moeilijk over om te delen. Omkleden gebeurd dan in de badkamer.

an200

an200

20-07-2011 om 22:18

Re:

Tja, uiteindelijk zijn het broer en zus en dat 'spastische gedoe' van elkaar niet bloot mogen zijn is eigenlijk gewoon belachelijk.

Mijn kinderen hadden daar nooit moeite mee. Als je denkt dat dit een probleem is dan moet je het bespreken, maar ik vindt wel gelijk oversteken. Dus wat jij beschrijft dat het broertje uitgebreid staat te kijken en andersom heel preuts is lijkt me geen goed basis. Afspraken maken dus. Of we schamen ons niet voor elkaars blootje (en dat zou eigenlijk ook normaal moeten zijn) of anders ieder apart omkleden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.