Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
lizelot

lizelot

03-12-2012 om 09:36

Treinstoring

Onze dochter gaat naar een MBO school.Ze pakt eerst de bus ,daarna de trein.Nu belt ze net dat er een treinstoring is en zegt dat ze dan maar naar huis komt.Het feit dat ze belt is dat ze eigenlijk toch mijn toestemming wil hebben.Ik vind het lastig.Storing ging tot half 12 duren,moet ze nog 2 uur wachten.Ze staat buiten,kan nergens naartoe,op maandagochtend is alles in de stad dicht.En het is koud....aan de andere kant,op school heeft ze ook weleens tussenuren,soms wel 3 uur.Dat is natuurlijk wel anders,dan is ze met klasgenoten,kunnen ze gaan winkelen of kunnen binnen blijven.Als ze wacht op de trein heeft ze nog 2 uur les.Dat is niet veel,maar ze heeft wel meer dagen dat ze voor 2 uurtjes naar school gaat.Ze reist dan ook langer dan dat ze op school is.Ik heb haar verteld dat ze zelf maar moet beslissen.Wat vinden jullie??Wachten op de trein of niet naar school???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-12-2012 om 09:50

Tja

Wat zou je zelf doen? Ik zou zelf naar huis gaan, en dan ook niet van mijn kind verwachten dat ze maar 2 uur in de kou blijft staan. Dan kan ze beter thuis huiswerk maken. Ik heb trouwens het vermoeden dat mijn kind me niet eens om toestemming zou vragen maar gewoon bij een vriendin thee gaat drinken Het wordt natuurlijk weer anders als er nog een toets op het programma staat. Dan kan ze beter de school bellen en uitleggen dat er geen treinen rijden. De NS kennende is het bepaald niet 100% zeker dat die om half 12 weer rijden.

lizelot

lizelot

03-12-2012 om 11:11

Inderdaad..

Wat zou ik zelf doen!!!
Ze is thuis,warm huispak aan,fleece deken en GTST kijken.Ook wel een keer lekker zo een dag,kan ze even bijkomen.Ze maakt lange dagen,ver reizen.
Zaterdagbaantje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-12-2012 om 17:35

Terug naar huis

Natuurlijk is ze terug naar huis gegaan. Je laat een meisje toch niet twee uur op een station wachten? En zo'n indicatie van twee uur is ook maar een indicatie, dat weet je van te voren nooit zeker. Het betekent al helemaal niet dat op dat tijdstip ook keurig een trein klaar staat. Bij een storing raakt het hele reinverkeer ontregeld, en staan treinen stil op verkeerde plekken etc. De storing kan verholpen zijn, maar dan kan het nog een tijdje duren voordat de treinen ook weer rijden.

Thursday Next

Thursday Next

03-12-2012 om 21:42

Ja naar huis...

Ik heb bij een storing ook wel eens staan wachten, net zo'n soort dag als vandaag. Nou ja, geen sneeuw, wel mist. Er zouden bussen ingezet worden. Dus iedereen bij de bus-aankomstplaats wachten. En wachten. En wachten. Ik ben na een half uur naar huis gegaan en het heeft een uur geduurt voordat ik weer warm was. En dat terwijl ik het normaal zelden koud heb...

lizelot

lizelot

07-12-2012 om 11:11

Weer thuis

Voor de derde keer deze week.Maandag dan die storing,woensdag maar 1 uur les(de moeite niet,ze was al klaar met die opdracht,dus kon dat uur toch niets doen)Vandaag durft ze het niet aan,denkt dat ze niet naar huis kan vanavond....dat zou wel een probleem zijn natuurlijk...als dit zo door gaat komt ze niet aan haar uren.Ik vind het toch moeilijk om een balans te vinden.Waarom rijden er ineens een stuk minder treinen als er ook maar 1 sneeuwvlokje valt???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.