Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-09-2026 om 08:30
mijn dochter is 15 geworden en heeft 12 meisjes ( vriendinnen) uitgenodigd om er samen een leuke avond van te maken bij ons thuis. Enkelen hebben niet eens gereageerd op de uitnodiging en in totaal hebben er maar 2 toegezegd. Sommigen hebben een hobby die avond wat ik begrijp maar de hobby duurt tot 20h en feestje tot 22h, hobby is 1 straat verder en ze komen toch niet verder. Ik begrijp dat je niet elke hobby zoals een teamsport kan afzeggen maar ik krijg ook berichten dat ze een recreatieve zwemtraining verkiezen boven feestje. Mijn dochter zit er nu helemaal mee in dat er maar 2 personen komen. Ipv feestje thuis denk ik dat ze nu samen naar cinema ofzo gaan. Ik vind dit zo erg .. jeugd lijkt me te lui om naar feestje te gaan of zie ik dat fout ?
10-09-2026 om 19:33
Gingergirl schreef op 10-09-2026 om 19:24:
[..]
Voor jou klinkt dat zo en ik sta er ook zo in maar sommigen vinden koffie drinken/taart eten ook een feestje las ik hier. Mijn schoonfamilie wil ook in die zetting echt weten of je komt of niet. Dat snap ik ook wel; je gaat niet voor 30 man taart halen als er uiteindelijk 4 komen. Maar ik ga er verder niet meer over in discussie.
To noemt het een feestje maar wat er precies georganiseerd is door dochter is niet benoemd, alleen dat de eindtijd 22 uur is. Natuurlijk is het voor dochter teleurstellend dat er weinig komen en dat niet iedereen heeft gereageerd, maar dat kan tal van redenen hebben; van ongemanierd gedrag van de genodigden tot onduidelijke communicatie tot onhandige datum/ tijd etc. We weten het niet.
Ik geloof niet dat we het heel erg oneens zijn hoor 😉