Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sofi

Sofi

15-09-2013 om 09:34

vlag met vrouw in bikini in scoutinggebouw?

Mijn dochter van 11 heeft gekeken bij een scoutingclub. Tot mij en mijn mans grote verbazing, hingen er in het scoutinggebouw voor de scouts 2 vlaggen,(waarvan 1 2 bij 1 meter ongeveer, dus duidelijk pontificaal aanwezig)met daarop de afbeelding van een vrouw in bikini.
Ben ik nu de enige die dit ongepast vindt? Toen ik er gisteravond eens over na ging denken, vond ik het hoe langer hoe vreemder. Je hangt zo'n vlag als leiding toch niet op in een gebouw waar (beginnend) puberende meisjes en jongens komen? Ik denk niet dat mijn kind zich er een seconde aan zou storen, maar ik vind dit gewoon niet thuishoren daar. En een bewijs van onvolwassen leiding. Bovendien vind ik het niet helemaal respectvol naar de meisjes toe.
Wat vinden jullie hier nou van?

Yoghurt

Yoghurt

15-09-2013 om 10:09

niet ongepast

Nou, ik vind het niet schokkend.
Ik weet niet hoe het bij deze scouting is, maar bij mijn dochter wordt het gebouw gebruikt door allerlei groepen. Dus ook jongvolwassenen, die zijn inderdaad nog niet helemaal volwassen, voor wat dat mag betekenen overigens. En de leiding van de kindergroepen, doen het voor hun plezier, zonder vergoeding, met ontzettend veel inzet en enthousiasme. Sommige leiding is nog erg jong.
Dan mogen ze van mij best wel een soortgelijk grapje als een vlag met een mooie dame, ophangen. Ik denk dat de padvindsters van mijn dochters groep de uitdaging gelijk aan zouden nemen en er een poster van Justin Bieber of zou, naast zouden hangen. Met een hoop gegil en gelach. Ik zie het zo voor me.
De meeste 'zooi' die in het scouting gebouw van mijn dochter opgehangen is, heeft trouwens een (melig) achtergrond verhaal van een of ander kamp of zo. En is daar door de groepen zelf opgehangen. Misschien zit er bij deze vlag ook wel een heel verhaal.

@yoghurt

@yoghurt

15-09-2013 om 11:08

reactie

Yoghurt, verder geen fout woord over de leiding hoor.(behalve het onvolwassene ) Tuurlijk zijn het enthousiaste jongens, en is het geweldig dat ze dat in hun vrije tijd doen en zich zo inzetten. Maar ik vind het gewoon niet echt in zon gebouw passen, misschien vergelijk ik het ook teveel met mijn eigen scouting van vroeguh.
Ik vind het niet schokkend, maar wel vreemd.Vooral omdat het er twee waren,en zo groot!! Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen preutse drol, maar ik verwacht zon vlag gewoon alleen in een garage of op de kamer van een puberende jongen, en niet in zo'n gebouw

Margriet

Margriet

15-09-2013 om 12:27

Vragen

Het zou op mij als buitenstaander niet zozeer schokkend als wel ongepast overkomen. Ik zou vragen waarom die vlag daar hangt en vertellen hoe het op jou (als ouder van een potentiële scout) overkomt. Heeft waarschijnlijk nog niemand over nagedacht

Katniss

Katniss

15-09-2013 om 12:42

Nee, kan niet

Dat soort afbeeldingen zijn leuk voor thuis op je muur, maar hebben geen plaats op sport, werk- of andere 'professionele' situaties.

Dalarna

Dalarna

15-09-2013 om 13:33

helemaal eens met katniss

Nee dat zou ik ook heel vreemd vinden.

Verder: wie is @yoghurt

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-09-2013 om 13:38

Ook: nee kan niet

Zoiets hangen ze maar op hun kamer.

Heeft een scouting ook een bestuur ofzo (net als bij de voetbal) ? Dan zou ik daar aangeven hoe ji, als ouder van een aspirant lid, dit ervaart. Grote kans dat daar nog nooit iemand over na gedacht heeft.

Rafelkap

Rafelkap

15-09-2013 om 14:17

toevallig

Toevallig is mijn zoon ook vandaag gaan kijken naar een scoutingclub. Maar van zo'n afbeelding zou ik niet erg gecharmeerd zijn.
Ik zou meteen naar een andere club gaan kijken. Of ja, opvoeden is natuurlijk ook goed, dus wel goed om er wat van te zeggen, het schrikt nieuwe leden wel af. Ben wel benieuwd naar de reacties.

Even navraag doen

Ik zou bij de leiding/het bestuur van de vereniging wel even navraag doen. Maar het zou voor mij denk ik geen reden zijn om mijn kinderen niet lid te laten worden van die club.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2013 om 16:02

Heeft naar mijn idee niet zoveel met respect voor meisjes te mak

Zolang meisjes het niet erg vinden om leuke zomerfoto's op facebook te zetten, zie ik niet hoe een meisje in bikini op een póster opeens respectloos moet zijn. Is een jongen in een zwemboxer op zo'n vlag ook respectloos? Naar mijn idee is dit onderdeel van je klacht dus wat overdreven. Of het netjes is van de leiding? Tja, misschien hadden ze het beter niet kunnen doen, maar ik denk niet dat je ze dit te zwaar moet aanrekenen. Zeg er iets van zonder meteen in de aanval te gaan, dan heb je je punt gemaakt. Voor zover ik scoutleidinggevenden ken voelen ze zich voldoende verantwoordelijk en zijn die vlaggen geen signaal van het tegendeel.

Sofi

Sofi

15-09-2013 om 16:58

@Kaaskopje

Er is een verschil tussen een leuke zomerfoto of een vrouw in sexy mini bikini in sexy pose op een vlag, lijkt mij.
Daar is een andere plaats en plek voor, in mijn ogen hoort een scoutinggebouw daar niet bij. Het zou voor mij overigens geen verschil maken in of ik wel of niet voor deze club zou kiezen, het gaat om wat dochter wil. En na een keertje kijken wilde ze hier niet naartoe. Het regende, en het enige programma dat werd aangeboden was film kijken (eentje van 3 uur, dus ze konden m ook niet afkijken) Ze vond dat de leiding best wat leukers had kunnen bedenken :/

Sofi

Sofi

15-09-2013 om 16:59

aanvulling

Ik ga nog wel even een mailtje sturen naar de vereniging, en ik ga niet in de aanval, waarom zou ik. Wel wil ik ze meegeven dat het ons verbaast heeft die vlaggen daar te zien hangen.

Rafelkap

Rafelkap

15-09-2013 om 17:13

smaak

Ik zou het niet zwaar aanrekenen, maar ik vind het wel getuigen van slechte smaak. Klinkt trouwens ook niet als een leuke scoutingclub, alleen tv kijken. Succes met jullie zoektocht!

Yoghurt

Yoghurt

15-09-2013 om 19:03

Film kijken?

Nou, dat klinkt inderdaad helemaal niet leuk. Dat heeft mijn dochter nog nooit gedaan tijdens een opkomst. Die hebben altijd wel een spelletje of tig te doen met z'n allen. Mijn man en ik zijn helemaal niet 'scoutingachtig' en wij kijken elkaar altijd verbaasd aan, over de onuitputtelijke hoeveelheid spellen en andere activiteiten. Als er een opkomst is waar de ouders mogen komen, moeten wij ook mee doen. Echt lachen en leuk!

Angela67

Angela67

15-09-2013 om 19:08

wel eens film

hoi,
hier is scouting erg gevarieerd (overigens zouden ze nooit zo'n vlag hebben hangen!) maar een keer per jaar is er wel filmmiddag voor alle groepen. Maar dan is de boel ook als bioscoop aangekleed, moet je een filmkaartje printen en meenemen om binnen te komen enzo. Er wordt ook wel officieel geopend en gesloten dus het blijft een scouting opkomst, maar wel met film.
Ik wil maar zeggen, beoordeel het niet na 1 keer!
groet,
Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

15-09-2013 om 19:26

Sofi

Ik vermoedde wel dat het meisje niet zomaar in bikini stond, maar dat had je er bij aanvang nog niet duidelijk bij gezegd.
Als je eerste indruk niet goed is, dan is het moeilijk om die indruk weg te krijgen, dus misschien is het verstandig om een andere groep te kiezen. Puur persoonlijk gesteld vind ik dat jij en je dochter wat overhaaste conclusies hebben getrokken. Er wordt wel eens film gekeken ja, maar niet altijd. Er zal vaker een activiteit georganiseerd worden. En als die vlaggen meer ouders dwarszitten, dan worden ze vast wel weggehaald. Maar dan moeten de leiding daar wel van op de hoogte zijn.

Sofi

Sofi

15-09-2013 om 21:39

geen overhaaste beslissing Kaaskopje

Het was geen overhaaste beslissing hoor, om hier geen lid te worden. Andere dochter zit op een andere scoutingclub, maar dochter wilde hier een keer kijken omdat vriendinnetje er ook zit. Van dat vriendinnetje had ze ook al te horen gekregen welke leuke dingen ze er ondernemen. Nu had ze dus pech. Maar ze kon nu wel mooi sfeer, omgeving en groep vergelijken met club van zusje. Ze zit nog op een andere sport, en heeft besloten dat toch niet te willen opgeven voor scouting. Daardoor was keuze snel gemaakt.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-09-2013 om 00:23

Oké

Dan is de keus duidelijk Het ene kind houdt nu eenmaal meer van scouting dan het andere. Mijn jongste dochter moet er niets van hebben, die rent liever achter een bal aan.

Typische scouting actie lijkt me

En geheel in scoutingstijl waarschijnlijk ontzettend tongue in cheek.
Zou me niets verbazen als er een week later inderdaad Justin Bieber naast hangt, of dat de dame in kwestie opeens een baard heeft of zo.

Ik vind lingeriereclames in bushokjes storender. Om nog maar te zwijgen over de second love reclames.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2013 om 10:38

Second love reclame??

Welke bedoel je?

bwah

Typisch voorbeeld van scoutingmeligheid. Ik zou het, net als Rafelkap, niet te zwaar nemen maar echt smaakvol is het niet.
Vraag het gewoon na zou ik zeggen. Kan goed dat het er al jaren hangt en dat jouw vraag een prikkel is om het eens van de muur te halen.
n@nny

Sofi

Sofi

17-09-2013 om 14:14

drukte om niks (schaam schaam)

Heb gemaild. Wat blijkt? Ik heb me druk gemaakt om niks (schaam schaam)
Waar de vlaggen hangen, blijkt helemaal niet hun ruimte te zijn, maar de keuken/ruimte van de stam.(18+)
Oh, ik geneer me echt dat ik me daar druk om heb gemaakt! (maar kan dr ook wel weer om lachen)

Katniss

Katniss

17-09-2013 om 19:32

Ja dus?

Dat maakt het toch niet professioneler, als het de 18+ groep is? Juist niet zou ik zeggen, of is dat een soort studentenclub?

Katnis

Iedere leeftijdsgroep heeft eigen ruimtes en kleed deze naar eigen inzicht in.

Zie het als een hangkeet of bouwkeet. Heeft niets met professioneel te maken maar met ontspanning en vrije tijd.

Groet

Overspel

Die datingsite die uitnodigt tot overspel Kaaskopje.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2013 om 09:56

welke is dat?

Ik ken het echt niet

Kaaskopje

Kaaskopje

18-09-2013 om 10:07

katniss

Zo'n ruimte hoeft niet professioneel te zijn. Bij mijn dochter staan chocomel pakken. Dat vinden ze leuk. En verder meer verzameld spul. Het is hún hok. Het is geen gezamenlijke ruimte. Bij mijn dochter is een anti-alcoholbeleid. Dat vind ik waardevoller dan regels over licht ondeugende vlaggen in de 18+ruimte.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.