Dalarna
14-11-2013 om 14:52
Voedertijd
Wat geven jullie je flink aan het groeiende (15 cm in 14 mnd geloof ik) puber om half 4/4 uur?
Wij eten heel vaak vroeg, meestal zijn we om half 6 wel klaar maar nog merk ik niet dat dat echt een probleem geeft bij oudste.
Het moet iets zijn wat snel klaar is en niet te duur. Gisteren had ik vier diepvries turkse pizza's van de Lidl meegenomen. Hoeven maar 3 min in de oven. Eigenlijk moet daar nog sla en tomaat enzo bij maar om even de honger te stillen is het prima.
Vroeger had ik ook wel eens van die bakken noedels in zo'n bekertje waar heet water bij moet.
Eigenlijk zoek ik dus iets wat snel warm is (in de lente/zomer kan koud ook maar nu blieft hij liever iets warms) in magnetron of met heet water want de oven voorverwarmen kost natuurlijk al snel 10 min. Iets wat ook makkelijk te bewaren is natuurlijk, niet iets wat snel weggegooid moet worden.

Elinde
14-11-2013 om 15:31
Worstenbroodjes
Hier liggen altijd worstenbroodjes in de vriezer die dam 2 minuten in de magnetron gaan. Of van die bakpao-broodjes en de varianten daarop met kipvulling. En ook bekertjes spaghetti waar heet water bij moet. Tostis's zijn ook altijd een succes. Of mini-pizza.

Dalarna
14-11-2013 om 15:35
Elinde
Zijn dat worstenbroodjes die je bevroren koopt? Dat ken ik niet. Ik ken alleen die verpakkingen van 4 die je snel op moet maken na openen.

Jasam
14-11-2013 om 15:42
@Dalarna
Voor het gemak gaan hier alle vacuum verpakte broodjes, (worst, saucijs en stok)linea recta de vriezer in. Staat er nooit eens eentje op ontploffen

Manja
14-11-2013 om 16:20
gewoon een broodje kaas
Hier maken ze een broodje kaas. Is altijd in huis.Het hoeft toch niet iets luxe en voorverpakt te zijn?

Jaina
14-11-2013 om 16:25
Soep
Pan verse soep maken en dit in de koelkast zetten. Blijft wel een dag of 3 goed. Ze kunnen dan zelf een bord nemen en opwarmen in de magnetron. Je kan er van alles door doen uiteraard om de soep gevulder te maken.

Knurf
14-11-2013 om 16:28
brood
tosti, brood met een gebakken eitje, cup-a-soup, dat soort dingen? Er zijn ook rookworstjes die je in de magnetron kunt doen. Blikje knakworst opentrekken?
Waarom moet het trouwens perse snel warm zijn? Hij zal toch niet dood neervallen als het vijf minuten langer duurt?

Fransien
14-11-2013 om 16:33
waar je die van mij voor wakker kunt maken
Noedels! Als ze dat zien liggen in de kast, pakken ze met plezier een pannetje en koken de boel. Heerlijk en behoorlijk calorie-rijk. Toen ze wel eens met een buikgriep op de bank lagen, heb ik het regelmatig voor ze gemaakt, het is feitelijk bouillon met snelle koolhydraten en wat vet.

soeppie
14-11-2013 om 16:39
Bamisoep is hier een hit
onbederfelijk, maar 36 cent per pakje, in allerlei smaken en in 3 minuten klaar. De een eet het als bami en gooit het vocht eraf en de ander eet het als soep.

Dalarna
14-11-2013 om 18:38
Thanks
Als ik ergens een hekel aan heb is het soep maken, dat gaat hem niet worden Het probleem is ook dat hij natuurlijk niet altijd honger heeft en nee hij heeft geen zin in een boterham met kaas om half 4 (zou ik ook niet hebben).
Vijf minuten warm is prima maar eerst de oven voorverwarmen en er dan nog een kwartier in leidt er toe dat het heel dicht op onze vroege avondeten komt te zitten: 5 uur / kwart over 5 dus.
Jasam: houd je de verpakking dan heel in de vriezer en kun je er eentje uitnemen en de rest dan open achterlaten? Of haal je alles uit de verpakking en doe je het over in zakje.

Jasam
14-11-2013 om 18:45
@Dalarna
Ik houd de verpakking heel, en pas als ik het nodig heb knip ik het open en pak er een paar uit en doe de rest weer, met een flinke lel plakband eromheen terug.
Een vriendin van mijn bakt de broodjes gelijk af en doet ze dan per stuk belegd in de vriezer, om ze dan gewoon bevroren mee te nemen naar haar werk. Tussen de middag zijn ze wel ontdooit zegt ze, en ze worden niet platgedrukt in haar tas.

hester
14-11-2013 om 19:07
pakjes en zakjes
Ik lees alleen maar over pakjes en zakjes. Kan je een puber ook zonder volstoppen?
Tosti's is misschien nog een tip.

Knurf
14-11-2013 om 19:48
honger of lekkere trek?
'en nee hij heeft geen zin in een boterham met kaas om half 4'
Dan heeft hij dus niet echt honger, maar gewoon lekkere trek. Daar zou ik toch heel anders mee omgaan.

Annet
14-11-2013 om 20:42
blikje soep?
Er zijn eenpersoons blikjes. Die trek je makkelijk open, in soepkom, even in de magnetron, klaar.
Een groot blik over kleinere porties verdelen kan natuurlijk ook.

Rosa van der Zanden
14-11-2013 om 20:52
Toch een broodje
Broodje met plakje kaas licht roosteren, sla, tomaat, komkommer, ui, olijven, augurk er op en een klein beetje chilisaus. Of een tosti maken van chocopasta met banaan, pindakaas met banaan, kaas met ui en oregano, stukje quiche opwarmen. Wat groente wokken en in een wrap stoppen of op de Hollandse manier couscous maken en hier de groente bij geven. Smoothie maken van yoghurt, banaan en wat bevroren fruit. Niet warm, wel lekker.
Ik snap je aversie tegen soep maken niet zo goed, het is werkelijk geen werk, kost geen drol, je kan er makkelijk eventuele kliekjes mee weg werken, zo opgewarmd en megavoedzaam. Ik maak minimaal twee keer per week soep, vaak twee zodat ze kunnen kiezen.

albana
14-11-2013 om 21:44
tosti's?
Iets dat niet voorverpakt is:
Tosti's? Variant op broodje kaas en warm! Ook lekker met chocoladepaste i.p.v. kaas (voor de zoetekauwen), ook lekker met salami en ham b.v.
Hier eten ze bij de hartige tosti's standaard komkommer of tomaat.
En nee geen ingewikkeld snij gedoe. Gewoon wassen en happen.
Hier was in die periode ook de soep (bij voorkeur zelfgemaakt) favoriet. In het weekend doe ik dat nog steeds....voor hongerige jongelui die midden in de nacht thuiskomen
Fruit en smoothies doen het ook goed. Maar die laatste vind meer aftrek in de zomer. En zo nu en dan dus die wel voorverpakte varianten.
Maar ik denk eerlijk gezegd ook, dat als je geen zin hebt in een broodje de honger wel meevalt.
groeten albana

bibi63
14-11-2013 om 21:50
kliekjes
Ik zou toch niet dagelijks voor worstenbroodjes e.d. gaan..... lijkt me niet zo'n goed idee. Dus bij echte trek mag er best iets gegeten worden, maar dan wel 'echte' voeding (en dat worstenbroodjes ofzo voor 1 of 2x per week). Hier tosti (volkoren brood, wit is voor het weekend), blikje 1 persoons soep, crackers of, en dat doen we vaak, kliekje van de vorige avond.
Gr. Bibi

Leen13
14-11-2013 om 23:04
kliekjes
Hier ook kliekjes. Zuurkoolstamppot op brood. Wat er maar over is. Zoon heeft ook noodles en soms bapaobroodjes maar daar ben ik zelf niet zo blij mee. Maar goed, het is calorierijk.
Broodjes met kaas en vlees even in de magnetron is ook lekker warm. Beetje ketchup erbij. Inderdaad verse groentesoep met brood. Er zijn altijd mandarijnen en bananen, dat gaat er ook wel snel in. Zoon kan ook ineens pannenkoeken bakken van meel, melk en eieren. Ook een gebakken ei is geen moeite.
Onlangs was echt van alles op 's avonds laat, pubers kunnen echt wat aan en ik moest nodig boodschappen doen. Toen heb ik zoon een gewoonte van heel heel lang geleden laten zien.
We hadden nog jus van een sudderlapje. Dat heb ik warm gemaakt en daar samen brood in gedoopt. Het was heerlijk.

albana
15-11-2013 om 07:07
crackers met smeerkaas of leverworst
Van die volkoren crackers met smeerkaas of smeerleverworst kunnen ze hier ook zo een stuk of wat van op
Maar ja, dat is niet warm he?
Kliekjes eten ze hier ook graag trouwens. Zelfs de sla die over was van gisteren.
groeten albana

Dalarna
15-11-2013 om 08:26
Grappig
Wel weer grappig: als hij geen broodje kaas lust heeft hij last van lekkere trek... Toen we een poos geleden een draadje hadden met de vraag hoe je snel iets voor het avondeten op tafel kon zetten waren er ook mensen die zeiden dat dat geen brood mocht zijn omdat ze de hele dag al brood hebben gegeten en daar geen zin meer in hebben. Hebben die dan ook last van lekkere trek?
Mijn kind eet nu chips of koek en ik wilde gewoon wat ideeën voor wat anders, hij drinkt namelijk ook geen warme dranken en nu het wat kouder wordt vindt hij iets warms in zijn buik lekker als hij thuis komt. Ik weet heus wel dat je een broodje kaas kan eten om 3 uur/half 4 dat hoeft mij niet verteld te worden hoor maar ik heb ook geen zin in zoiets om die tijd. De hele dag al brood gehad en soms eten we 's avonds ook brood met iets erop/erbij.
En mag een mens ergens een hekel aan hebben om te maken? Soep dus hier. Gewoon een aversie van vroeger waar je de hele dag die snelkookpan rook met dat vlees er in. Ik weet heus wel dat het anders kan maar echt ik heb er zo'n hekel aan, wat een gedoe. Wij hebben ook nooit kliekjes die geschikt zijn voor de soep. Alles gaat op en wat niet op gaat gaat in de vriezer of de volgende dag bij de lunch. En nogmaals: hij heeft niet altijd trek en omdat we vroeg eten is het niet altijd nodig. Wat heb ik dan aan een pan soep in de koelkast? Daarbij eten wij ook nooit soep vooraf, we zijn gewoon geen soep gezin. Als we soep eten is dat uit blik met stokbrood en kruidenboter als warme maaltijd.
Maar ik heb weer wat ideetjes, bedankt ervoor.

skik
15-11-2013 om 09:11
Van alles
Bij de Action heb je die bekertjes met noedels, maar die zijn 55 cent en best milieuvervuilend qua verpakking en bijgeleverd wegwerpvorkje. Ze hebben er ook zakjes met noedels die je kan maken met wat water uit de waterkoker, die kosten volgens mij 23 cent. Net zo lekker en makkelijk. Ze hebben er ook zakjes snelle pasta met een sausje, hoef je ook alleen maar even door te koken.
Verder kan je ook gewone blikken soep nemen. Een flinke kom is al gauw een half blik, de rest kan in het steelpannetje of het blik de koelkast in voor de volgende dag.
Mijn dochters maken ook graag tosti's of toast met boter en peper, salades, een broodje gezond met avocado en paprika, gebakken of gekookte eieren, soms een groenteloempia of een bapao of ze warmen een kliekje op.
skik

Kaaskopje
15-11-2013 om 11:51
Griebels
Ik lees dit draadje door en ja hoor... een snelle hap uit een pakje mag niet)
Mijn jongste dochter is nogal van de tosti's, of broodjes met gebakken ei, maar als je om half 6 het normale eten al op hebt, dan zit er hooguit 2 uur tussen de thuiskomst en het eten. Dan zou ik niet meer groot uitpakken rond half 4. Noedels (bamisoep) is dan een prima oplossing. En af en toe een beetje chips vind ik ook geen schande. En anders toch een broodje, cup a soep met wat soepstengels, krentenbol of plak koek. Het mag best gewoon lekker zijn, vind ik, zonder hoogst verantwoord te zijn.

Katniss
15-11-2013 om 12:29
Hier ook
Dochter (14) eet wel eens noedels, die je ook als soep kunt eten. De laatste tijd ook vaak Poptarts, vreselijke vieze 'broodjes' met chocolade-, aardbeien-, of oreovulling die je in de broodrooster kunt opwarmen.

Stenna
15-11-2013 om 12:48
puberlui
ja, de pakjes en zakjes. Jammer dan, maar mijn luie puber gaat niet uitgebreid om half 4 iets smeren of voor zichzelf vers klaarmaken. En wij zijn dan nog niet thuis. Dus hier is favoriet die noedels in een bakje waar alleen heet water bij hoeft. Of hij kookt (!jawel! toch een beetje!) wat tortellini of "kleutermacaroni" (kale macaroni met ketchup) voor zichzelf.
Soms smeer ik ook wel wat extra boterhammen 's ochtends die ik een broodbakje klaarzet voor als hij thuiskomt.

hester
15-11-2013 om 12:53
mag wel
Kaaskopje: mag wel.
Omdat het snel-snel moet wordt er blijkbaar vaak naar 'makkelijk' gegrepen, maak ik hier op. Is het: hoe groter de kinderen, hoe makkelijker het eten 'mag'?
Ik zou persoonlijk mijn a.s. puber liever niet teveel zout, suiker en conserveermiddelen naar binnen laten schuiven. Is nog duur ook.

spelda
15-11-2013 om 12:59
waar laten ze het he
Of zo'n kant en klaar pannenkoekje of een klein bordje poffertjes. Gaat er bij mijn puber goed in.
Ik herken het wel...hier ook zo'n hongerlijder, maar die lust ook gewoon boterhammen en appels om 16:00 uur, dus dat is wel gemakkelijker.

Fiorucci
15-11-2013 om 13:01
Hester
Dat ben ik zeker met je eens. Dus afwisseling is hier het devies.

Knutselkei
15-11-2013 om 13:51
zoon
zoon houdt niet van die pakjes noudels etc, dochter is er razend op. Echter..dochter wordt snel zwaar en zoon mag wel iets meer hebben... dus ik maak meestal een bak fruit als ik er ben. Of een smoothie, die gaat er hier echt altijd in( en dan bij zoon een extra banaan) Maar ook korsten van t verse brood vliegen erin bij hem, t liefste dan nog met een paar extra verdwaalde boterhammen en bergen kaas
Een tosti wil hij ook altijd net als worstenbroodjes maar dat is meer voor extra.
Zou je geen kleine zakjes/bakjes met bv macaroni/bami/nasi of zo in kunnen vriezen, als je die smorgens uit de vriezer haalt hoeft t maar zo'n 2 minuten in de magnetron??

Knurf
15-11-2013 om 14:40
Dalarna
'Als ik ergens een hekel aan heb is het soep maken, dat gaat hem niet worden '
Maar je kind zal inmiddels oud genoeg zijn om zelf soep op te warmen?

Tango
15-11-2013 om 14:49
Zelf laten bedenken
Ik laat dit soort dingen dus vooral aan puberdochter zelf over. Als ik namelijk uit mezelf iets inkoop is het meestal niet goed;(
Dochter eet ook altijd iets als ze uit school komt. Vaak brood met gebakken ei (hebben we altijd wel in huis), laatst vroeg ze om geitenkaas en nu maakt ze broodjes met geitenkaas in de oven. Noodles heeft ze ook een tijd lekker gevonden, maar zijn momenteel niet in trek. En o ja, miniloempia's, ook heel makkelijk. Even in de koekenpan en klaar.
Vandaag had ik trouwens wel iets meegenomen voor haar waar ze niet om gevraagd had, maar waarvan ik zeker wist dat ze het wilde. Sushi uit de vriezer, bij de Lidl. Ik zag het toevallig liggen. Vond ze helemaal geweldig.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.