Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-11-2015 om 17:09
Mijn zoon word aankomende zomer 18 en wil (is nog net 17) samen met een groep vrienden 12 man naar het buitenland. Hij had in eerste instantie toestemming om te gaan al had betrekking met een ander plan namelijk een georganiseerde busreis naar Spanje ofzo. In een appartement dan. Dat vonden wij al spannend genoeg. Nu is het plan veranderd en willen ze een huis huren met zijn allen (zou goedkoper zijn) en misschien met het vliegtuig gaan. Los te boeken dus. Er is nog 1 iemand 18 tegen die tijd en verder zijn er ook 16 en 17 jarigen bij. Omdat wij op 1 vriend na niemand kennen en ons ook afvragen hoe zoiets gaat..wat komt er bij kijken..verantwoordelijkheid mocht er schade instaan en nog andere vragen die er zijn kwam ik op het idee om voor de ouders waarvan de kinderen meegaan een groepsapp te openen om zo ook de ouders even te kunnen spreken maar ook dingen/vragen naar elkaar te kunnen uitspreken. Dit valt dus verkeerd bij mijn zoon en volgens hem ook bij de anderen. Nu is het ook zo dat wij voor een groot gedeelte deze reus betalen..Hij gaat immers niet meer met ons mee..dus willen wij ook weten of er risico is bij b.v afhaken van andere personen waardoor kosten hoger gaan worden. Vandaar dat wij het belangrijk vinden om de zekerheid te hebben wie er echt gaat en ook mag. Mijn zoon vind dat ik hem maar moet vertrouwen en lijkt daar niet over na te denken want iedereen mag en dus is het zo. Toch kan ik me niet voorstellen dat er van die 12 jongens geen enkele ouder is die misschien ook wel even overleg of contact zou willen. Ik krijg het gevoel dat ik absurd hierdoor bent terwijl ik alleen maar de boel goed en betrouwbaar geregeld wil hebben. Zo vreemd is dit toch niet?
03-12-2015 om 19:19
Karin
Die leeftijdsgrens is gewoon vaak hard, welke verhuurder wel 12 pubers waarvan er een groot aantal nog 16 is?
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.