Dendy Pearson
22-03-2015 om 20:04
vraag aan pubers over step
Mij dochter gaat met de trein naar school. Ze heeft hier een gammel stationsfietsje en in de plaats waar haar school staat heeft ze er ook één. Er is er al één in de fik gestoken en regelmatig staat ze met lege banden omdat een grapjas de ventielen eruit heeft gehaald. Lopen kan wel, maar is toch wel erg vervelend, zeker met zo'n zware tas. Een bewaakte stalling of fietskluis hebben ze hier niet.
We hebben gedacht aan een vouwfiets, maar dochter is een sprietje van 1.55 en heeft helemaal geen technisch inzicht. Daarbij zijn die dingen loeiduur, dus dat doen we maar niet.
Net kwam ik op mp de puky challenger tegen. Een step waar zij goed op zou passen, ze kan m gewoon mee in de trein nemen en ik vind het dus ook een leuk ding. Retehandig. Maar dochter keek me aan of ik achterlijk was
Zouden jullie eens aan jullie pubers willen vragen of het echt gek is, een kind op het vo die op een step komt?

Marea
22-03-2015 om 20:07
mijn 16-jarige dochter
vindt het cool, maar dat is een type dat zich niks van de rest aantrekt.
Zeg tegen je dochter dat ze trendsetter kan worden!

Ali
22-03-2015 om 20:25
Dochter 13 jaar
Dochter van 13, brugklas zegt:
'Je ziet niet zo snel iemand van 13 of 14 die naar school komt met een step. En als je die step in het fietsenrek laat, wordt ie msschien ook gestolen. Als mijn vriendin met een step naar school zou komen, dan vind ik dat niet erg. Maar anderen vinden het misschien kinderachtig. Skateboard zou wel kunnen.'

Leen13
22-03-2015 om 20:27
longboard
Zoon gaat weleens met een longboard naar school. Het enige nadeel is dat hij die achter zich aan moet blijven slepen want valt niet goed met een slot te beveiligen en diefstal is overal. Een step lijkt me eigenlijk ook wel een 'collectorsitem".

Dendy Pearson
22-03-2015 om 20:41
slot
Ja, maar zo'n step kan je makkelijk met een kabelslot aan een fietsenrek vastzetten. En de school is erg klein, 260 leerlingen. Er is ook goed zicht op de fietsenstalling. Dus dat is niet iets waar ik me meteen zorgen over zou maken.
Het ge-emmer met die fietsen zijn wij eigenlijk ook al een beetje zat. Wat moet dat moet, maar we zijn nu 7 maanden bezig en mijn man is al 4 keer richting station bij school gegaan vanwege lekke banden, stukgesneden banden en een verbrande fiets. En hier in onze woonplaats wordt er verschrikkelijk gesloopt op het station. Er lag laatst zelfs een moederfiets met zitjes in de naastgelegen sloot.
Het lijkt mij zo vreselijk handig als ze haar vervoermiddel gewoon mee kan nemen. En het is wel een school waar meer opvallende kinderen opzitten, gewoon door hun hobby's of uiterlijk. Dus ik denk eigenlijk dat ze er niet mee gepest zou worden ofzo. Dat fietsje waar ze nu op naar school fietst is een 26inch fietsje, niet bepaald een hippe tienerfiets ofzo.
Maar dochter kwam net toch nog wel een keer kijken wat ik precies bedoelde en morgen gaat ze eens aan een vriendin vragen wat die vindt van een volwassenenstep.
Moet ik er alleen nog achter zien te komen of een kinderstep ook mee de bus in mag. In de trein dus wel voor zover ik weet, maar als die niet rijdt pakt ze de bus en daar ben ik nog niet achter.

Moni
22-03-2015 om 20:44
Puky te kinderachtig
Juist ook door die grote wielen en zo. Het ziet eruit als een kinderstep.
Er zijn ook steps voor volwassenen, bijvoorbeeld hier: http://www.decathlon.nl/C-415809-step-volwassenen
Mijn zoon had zoiets in groep 8, ook om te gebruiken met het OV. Zijn step kon ingeklapt worden en mocht bij de conciërge in het hok staan. De fietsenstalling is inderdaad niet geschikt.
Zoon zit nu in 2e klas VO en heeft de step pas nog gebruikt voor een bezoek aan vriend (ook weer ivm combinatie met OV).

Libertine
22-03-2015 om 20:51
Rete hip!
Ik ben de afgelopen maanden in Kopenhagen, Parijs en Londen geweest. Daar heb ik me verbaasd over de volwassenen op een step. Maar eigenlijk is het ideaal. Goed voor de wat langere afstanden. Gaat daar gewoon mee het openbaar vervoer in. En cafe's etc trouwens ook. Ik voorspel dat het hier ook niet lang meer zal duren voordat de step zn intrede doet!

Dendy Pearson
22-03-2015 om 21:01
Moni
Rijden die stepjes met die kleine wieltjes dan ook wel lekker? Het lijkt me zo ratelen, zeker als je over klinkers moet.
Ze zijn wel goedkoper dan die puky

Katniss
22-03-2015 om 21:14
Beveiligde stalling?
Hebben ze op het station geen beveiligde stalling, of van die afsluitbare hokjes? Dat is per saldo misschien wel goedkoper dan steeds reparaties of een nieuwe fiets.
Wat een vreselijk station trouwens, hier gebeurt zelden iets.

Moni
22-03-2015 om 21:23
Ja, die steps rijden lekker
Wij hebben een oudere versie, maar die had zelfs vering.
De wielen zijn niet zo klein als de speelgoedstepjes.
En ze rijden prima over klinkers en zo. De wielen zijn ook anders dan die kinderstepjes maar ik zou je niet kunnen vertellen wat het verschil is. Alleen dat het volgens mijn kinderen heel veel verschil maakt.
Ze gaan hier ook mee op vakantie, voor op de camping. Dan wordt brood halen plotseling een leuk klusje.....

mijk
22-03-2015 om 21:36
mijn zoon heeft een kickbike
En hij is er nog niet op naar de middelbare geweest maar gaat dat wel doen. Hij heeft hem al 2 jaar ofzo en krijg altijd positieve reacties ook van pubers...

Moni
22-03-2015 om 21:38
Ja, die kickbike ziet er cool uit
Dat is duidelijk geen kinderstep.
Deze lijkt me wel onhandig om op school neer te zetten. Gewoon in het fietsenrek?

mijk
23-03-2015 om 08:51
gewoon met ketting vastmaken in het fietsenhok.
En zoons school heeft een bewaakte fietsenstalling dat maakt ook verschil natuurlijk.

Marie
23-03-2015 om 11:21
deelfiets
Ik heb "vroeger" 3 jaar met de trein gereisd (15 tot 18) en ik had een deelfiets. Ziet er uit als een vouwfiets, maar i.p.v. een scharnier moet je 2 platen opelkaar doen en met knop vastdraaien. Heb je helemaal geen technisch inzicht voor nodig. Ik vond het ideaal!
Instappen, fiets uitelkaar in portaal, in coupé gaan ziten, 5 min voor aankomst fiets weer inelkaar, voor deur gaan staan, als eerste uitstappen en wegfietsen. Dit was wel in het noorden van het land.
Die fiets was destijds tweedehands gekocht. Kunnen jullie toch ook doen?

Barvaux
23-03-2015 om 13:08
deze
Deze is ook wel mooi: http://www.steppenwinkel.nl/yedoo-mezeq-volwassenen-step.html?gclid=CjwKEAjw876oBRCYr86w6KGfpkgSJAACIidw3IToD-2Bkfkfjmdvli8droOCnHulMsE3cqrwVFy8uhoCBSXw_wcB ik zou juist eentje met grotere wielen nemen, niet die kleintjes.

Hanne.
23-03-2015 om 15:02
trap
Nadeel van de steps en vouwfietsen vind ik dat ze best wat wegen. Niet er als je er op fietst/stept. Maar kan dat altijd? Op mijn traject moet ik bv zowel bij het vertrek als bij het aankomst station een flinke trap op.
Niet fijn als je en (grote) step of een vouwfiets van een kilo of 10 mee moet zeulen (naast je tas).
(uiteraard kan je de lift nemen)

Dendy Pearson
23-03-2015 om 15:19
Hanne
Het gaat om kleine "platte" stationnetjes waar je zo overheen kan rijden.

Linda K
23-03-2015 om 20:04
Step ziet er groot uit
Die step ziet er groot uit. Is hij wel opvouwbaar? Anders mag hij waarschijnlijk niet mee in de trein in de spits, om over de financiën nog maar niet te spreken.

Esther
23-03-2015 om 20:26
hier wel
Bij mijn dochter op school is een brugklasser die met de step komt. Niemand vindt dat daar raar. Het gaat ook veel sneller, omdat je geen fiets hoeft te parkeren.

Knutselkei
23-03-2015 om 21:32
en zo'n step
waarbij je op en neer moet gaan met je voeten(space scooter?) Is dat wat? Lijkt me fijner dan een step.

Katniss
23-03-2015 om 21:52
Tot mijn verrassing
Mijn dochter zei dat ze gewoon naar school moet gaan op het meest praktische vervoermiddel. Een step kan best volgens haar.

Dendy Pearson
30-03-2015 om 18:32
haha
Dochter kwam vandaag weer thuis met een fiets zonder ventielen. Ze
is om en ik heb net een step besteld. Een oxelo voor volwassenen, nog afgeprijst ook.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.