Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Vriendin, maar discussie over dochters

ik heb een vriendin al jaren, onze dochters zijn jaren bevriend. Nu is er tussen dochters het een en ander voorgevallen en zien ze elkaar niet meer. Ik heb hier heel erg mee gezeten wat er is voorgevallen en daar hebben we het over gehad, omdat ik er zo mee zat,  terwijl ik dit eigenlijk niet wilde omdat ik bang was dat het tussen onze vriendschap in ging staan, dat heb ik ook uitgesproken. Het is een flinke discussie geworden waarbij we allebei voor ons eigen kind opkwamen. Die discussie zit me echt wel dwars. Vriendin gaf aan dit niet tussen ons in kwam te staan. Ik kan het niet loslaten en zie haar al paar weken niet meer. 2 weken geleden kon ze niet toen ik vroeg samen op terras te zitten. En wat nu? Ik wil graag afspreken, maar ja, moet ik nu weer het initatief nemen, daarbij voel ik me echt heel ongemakkelijk als we gaan afspreken. Maar ik zit er zo mee.


Wat maakt dat jij er zo mee zit? 

Het is iets tussen jullie dochters. Dat jullie beiden voor je eigen dochter opkomt siert je maar je moet er geen discussie tussen jou en je vriendin van gaan maken. Daar gaat het niet om toch?

Als je wil afspreken moet je gewoon afspreken, ze is niet voor niks al jaren je vriendin en het is echt zonde als je dit kapot laat gaan door een issue tussen jullie dochters. Kan je haar niet gewoon als je vriendin blijven zien ipv als de moeder van degene die je dochter pijn heeft gedaan?

Het eerste wat ik mij afvraag: hoe oud zijn jullie dochters? 6 of 16 is echt wel een heel verschil. En zijn dochters na dit voorval nog bevriend?

Een "flinke discussie" klinkt nogal heftig in mijn oren. Ik vrees dat het haar ook behoorlijk dwars zit. Is het mogelijk om nog een keer met haar in gesprek te gaan, desnoods met een onafhankelijke derde? 

Sterkte ermee, ik kan mij voorstellen dat dit je niet lekker zit 

Als ouders bevriend zijn, betekent dat niet noodzakelijkerwijs dat de kinderen ook bevriend zijn of bevriend zouden moeten zijn. 
Spreek gewoon met je vriendin af en laat jullie dochters erbuiten. Die hebben hun eigen vriendinnen.

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-03-2024 om 17:37 Topicstarter

het zijn meiden van 18. Ik denk dat we allebei boos waren, er was namelijk al het een en ander voorgevallen. Ik heb uitgesproken het me niet lekker zat, maar dat ik het er niet over wilde hebben, want het is iets tussen hun. Toen is er toch heen en weer een flinke discussie geweest en heb ik het een en ander over haar dochter verteld en zij over mijn dochter. Waar ik mee zit is dat ook mijn dochter alles verkeerd had gedaan, terwijl zij nooit met iemand problemen heeft. Ik zit er enorm mee, terwijl zij er denk ik veel harder in staat. Nu heb ik dus willen afspreken, maar kon ze niet, dus denk ik nu moet zij het initatief nemen, maar dat gebeurd niet.  En waar ik mee zit is dat ik best emotioneel was en zei dat ik het niet tussen ons wilde laten instaan. Waarom laat je daarna dan helemaal niks meer weten terwijl je weet ik er zo erg mee zat.


Dochters zien elkaar momenteel niet

Ik denk einde vriendschap. Ook omdat jij je heel ongemakkelijk voelt bij afspreken.

Kleinduimpje schreef op 21-03-2024 om 17:37:

het zijn meiden van 18. Ik denk dat we allebei boos waren, er was namelijk al het een en ander voorgevallen. Ik heb uitgesproken het me niet lekker zat, maar dat ik het er niet over wilde hebben, want het is iets tussen hun. Toen is er toch heen en weer een flinke discussie geweest en heb ik het een en ander over haar dochter verteld en zij over mijn dochter. Waar ik mee zit is dat ook mijn dochter alles verkeerd had gedaan, terwijl zij nooit met iemand problemen heeft. Ik zit er enorm mee, terwijl zij er denk ik veel harder in staat. Nu heb ik dus willen afspreken, maar kon ze niet, dus denk ik nu moet zij het initatief nemen, maar dat gebeurd niet. En waar ik mee zit is dat ik best emotioneel was en zei dat ik het niet tussen ons wilde laten instaan. Waarom laat je daarna dan helemaal niks meer weten terwijl je weet ik er zo erg mee zat.


Dochters zien elkaar momenteel niet

Wat naar dat jullie je zo in een discussie hebben laten slepen. Je benoemd heel vaak dat jij er enorm mee zit, grote kans dat je vriendin er ook heel erg mee zit. Dat zij op dat moment wellicht geen emoties liet zien en jij wel wil niet zeggen dat zij het ook niet als heel erg ervaart.

Kan en wil jij dit überhaupt wel naast je neerleggen?

En nogmaals de vraag, wat maakt dat jij er zo mee zit? 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-03-2024 om 18:08 Topicstarter

Ik vind het naar hoe er over dochter is gepraat en wat er met haar dochter is geweest, ik kan het niet helemaal uitleggen, maar het heeft ook iets met mij te maken gehad. Ik vind dat ik in mijn gelijk sta omdat ik er zelf bij was, maar zij geeft haar dochter gelijk. Ik zit ermee hoe er zo hard over mijn dochter is gepraat en dat de vriendschap van ons nu onder spanning staat door dit gebeuren. Ik baal hoe haar dochter heeft gedaan, anders was dit allemaal niet gebeurd.

Wij lezen hier natuurlijk maar een fractie van wat er allemaal gebeurt is. Maar ik zou er klaar mee zijn; einde vriendschap!

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-03-2024 om 18:21 Topicstarter

waarom zou je er klaar mee zijn dan?

Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-03-2024 om 18:22 Topicstarter

ja en ik baal dat ik al het initatief heb genomen om af te spreken, en er nu geen actie komt.

Als je met je vriendin wil afspreken, doe dat dan! Wat maakt het nou uit wie van jullie de laatste keer het voorstel deed? Ze heeft gezegd dat dit gedoe wat haar betreft geen gevolgen heeft voor jullie vriendschap en in vriendschappen gaat afspreken niet om beurten. Dat doe je wanneer een van beiden daar behoefte aan heeft en contact zoekt. Als jij nu boos/twijfelend gaat zitten wachten tot zij het initiatief neemt, terwijl zij helemaal niet weet dat zij wat jou betreft 'aan zet' is, kom je natuurlijk nergens.

Kleinduimpje schreef op 21-03-2024 om 18:21:

waarom zou je er klaar mee zijn dan?

”maar het heeft ook iets met mij te maken gehad. Ik vind dat ik in mijn gelijk sta omdat ik er zelf bij was, maar zij geeft haar dochter gelijk. Ik zit ermee hoe er zo hard over mijn dochter is gepraat en dat de vriendschap van ons nu onder spanning staat door dit gebeuren. Ik baal hoe haar dochter heeft gedaan, anders was dit allemaal niet gebeurd”

Ik zou er klaar mee zijn om bovenstaande.

En als je vriendin het net zo erg vond dat jullie vriendschap eronder te lijden heeft, had ze ook initiatief kunnen tonen.


Kleinduimpje

Kleinduimpje

21-03-2024 om 18:44 Topicstarter

ik heb vorige keer gezegd kun je afspreken en toen kon ze niet. Dus dan denk ik dat zij nu aan zet is.

Ja,dat denk ik dus ook. Als ze het erg vind neemt zij nu het iniatief

Kleinduimpje schreef op 21-03-2024 om 18:08:

Ik vind het naar hoe er over dochter is gepraat en wat er met haar dochter is geweest, ik kan het niet helemaal uitleggen, maar het heeft ook iets met mij te maken gehad. Ik vind dat ik in mijn gelijk sta omdat ik er zelf bij was, maar zij geeft haar dochter gelijk. Ik zit ermee hoe er zo hard over mijn dochter is gepraat en dat de vriendschap van ons nu onder spanning staat door dit gebeuren. Ik baal hoe haar dochter heeft gedaan, anders was dit allemaal niet gebeurd.

Ben bang dat dit einde van de vriendschap is. Zoals ik het lees, heeft je vriendin wat uitspraken over je dochter gedaan, en kan je dat niet zomaar opzij zetten en doorgaan alsof er niets is voorgevallen. Je vriendin heeft echter voor haar dochter gekozen en ik denk dat dit uiteindelijk toch blijft wringen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.