Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wanneer kan /mag je afstand nemen van je kind?


Je hebt nog niet zo lang geleden tegen hem gezegd dat hij niet meer welkom is en dat je geen contact wil totdat hij is afgekickt en uit die wereld.
Daar zou ik voorlopig wel aan vasthouden. Eerst zien, dan geloven. En dat moet dan ook wel een hele periode zo zijn, niet een paar dagen of een week. 
Toch begrijp ik de zorgen wel. Als het leven van mijn kind in gevaar is en ik zou dat kunnen redden met 3000 euro, dan zou ik dat zonder meer doen. Toch is dat ook een manier om die wereld te financieren. Dus sowieso aangifte doen. Dat maakt het voor de politie ook inzichtelijk en dan kunnen ze er wat mee. 
Word jij ook bedreigd? Dan ook daar aangifte van doen. 

duizel schreef op 04-05-2022 om 03:49:

Ik lees het anders en dacht dat zoon ergens anders een kamer heeft nu (wat natuurlijk wel bijzonder is als dat zo vlug lukt dus wellicht lees ik het verkeerd) maar dat de bedreigingen op het adres van TO nog doorgaan. Bedreigingen door anderen. Ook via de app.
En dat zoon nog geregeld langs komt bij TO.

TO, als de bedreigingen op jouw adres binnen komen kun jij dan geen aangifte doen als zoon niet durft?

Ohja, dat kan natuurlijk ook, dat niet zoon dreigt, dan heb ik verkeerd gelezen. 

Even over dat 'afstand nemen'. Waar je vooral afstand van neemt is de manie waarop je graag wil opvoeden: liefdevol verzorgen. Dat kan niet meer. Je zoon is in het drugscircuit verzeild geraakt, als gebruiker en als dealer.
Het kan zijn dat hij weer manipuleert met het verhaal over de neergestoken vriend en de 3000 euro. Het eerste verhaal zou te controleren zijn: zoiets haalt meestal wel de lokale media. Het tweede verhaal is niet te controleren.
Wat goed voorstelbaar is is de angst van je zoon. Hij denkt aan zichzelf, maar het raakt niet alleen zijn veiligheid, maar ook jullie veiligheid. Vandaar dat ik zou denken: om de tafel gaan zitten, wijkagent erbij, alle risico's voor iedereen opnoemen, waar ben je kwetsbaar. En hoe kun je jezelf beschermen? Het kan zijn dat je jongste zoon daarom even ergens anders moet gaan logeren. Of dat jullie een vakantieplek moeten opzoeken. En als zoon niet wil vertellen wie of wat, geen aangifte wil doen bij de politie, dan worden het maatregelen voor hele lange tijd. Laat hem dat maar vertellen. Het is ook zijn verantwoordelijkheid.
Mocht hij serieus menen dat hij eruit wil stappen, dan zou ik wel een plan klaar hebben liggen: waar ga je naartoe, hoe ga je afkicken. in elk geval de eerste stappen.
Misschien is het gebeuren van de vriend en zijn bedreiging wel een omslagpunt.

Tsjor

champie76

champie76

07-05-2022 om 17:57 Topicstarter

Het verhaal van die vriend heeft in alle kranten gestaan. 

Gisteren is mijn jongste zoon te grazen genomen. Opgesloten in een huis en in elkaar geslagen. Bond en blauw gezicht en hij is doodsbang. Vandaag om 3 uur moest er een flink bedrag betaald worden.. Zo niet dan zouden we het wel merken.. 

Politie contact is geweest. 

Ik ga opzoek naar een vlucht adres.. Een andere woning zoeken en ons leven opnieuw opbouwen.. 

Voor nu zitten we binnen met alles op slot.. Mijn oudste zoon is verdwenen.... Nergens te vinden.. 

Ik kan niet meer, weet niet waar ik de kracht en energie vandaan moet halen.. 

Ik kan niet meer ademen van angst.. Mijn hart doet pijn en ik hang de hele tijd boven de wc... 

Wij leven in constante angst en het opgeven komt dichterbij dan het vechten... 

champie76 schreef op 07-05-2022 om 17:57:

Het verhaal van die vriend heeft in alle kranten gestaan.

Gisteren is mijn jongste zoon te grazen genomen. Opgesloten in een huis en in elkaar geslagen. Bond en blauw gezicht en hij is doodsbang. Vandaag om 3 uur moest er een flink bedrag betaald worden.. Zo niet dan zouden we het wel merken..

Politie contact is geweest.

Ik ga opzoek naar een vlucht adres.. Een andere woning zoeken en ons leven opnieuw opbouwen..

Voor nu zitten we binnen met alles op slot.. Mijn oudste zoon is verdwenen.... Nergens te vinden..

Ik kan niet meer, weet niet waar ik de kracht en energie vandaan moet halen..

Ik kan niet meer ademen van angst.. Mijn hart doet pijn en ik hang de hele tijd boven de wc...

Wij leven in constante angst en het opgeven komt dichterbij dan het vechten...

O nee wat heftig. Wat doet de politie nu dan? Jullie hebben aangifte gedaan neem ik aan? 

Heeft de politie geen tips voor nu?

Je hebt niet maar 1 kind, je hebt ook nog een minderjarig kind in huis. Ik zou mbt veiligheid je prioriteiten eens goed op een rijtje zetten. Zolang je je volwassen zoon maar kansen blijft geven, breng je je jongste steeds weer in gevaar en kun je blijven vluchten. Ik hoop voor jullie dat je hulp krijgt ook van instanties zoals jeugdzorg. Ik denk dat de politie e.d. daar nu sowieso gaat melden. 

champie76

champie76

07-05-2022 om 19:36 Topicstarter

Viva-amber schreef op 07-05-2022 om 19:18:

Je hebt niet maar 1 kind, je hebt ook nog een minderjarig kind in huis. Ik zou mbt veiligheid je prioriteiten eens goed op een rijtje zetten. Zolang je je volwassen zoon maar kansen blijft geven, breng je je jongste steeds weer in gevaar en kun je blijven vluchten. Ik hoop voor jullie dat je hulp krijgt ook van instanties zoals jeugdzorg. Ik denk dat de politie e.d. daar nu sowieso gaat melden.

Mijn prioriteiten op een rijtje zetten..

Dat is wel makkelijk gezegd! Mijn oudste zoon is weg.. Hij is verdwenen.. En ik heb ook geen contact met hem kunnen krijgen.. En ik wil geen contact met hem... De enige kansen die ik hem heb gegeven is om zijn leven op de rit te krijgen... Op afstand.. Zonder dat hij hier in huis kwam of ik hem opzocht..

Heftig om te zeggen dat ik mijn jongste zoon in gevaar breng.. Ik ben alleen maar aan het knokken voor mijn kinderen.. Al 10 jaar lang probeer ik mijn kinderen te redden.. Koste wat het kost... 

Jeugdzorg en politie doen niks.. 

champie76 schreef op 07-05-2022 om 17:57:

Het verhaal van die vriend heeft in alle kranten gestaan.

Gisteren is mijn jongste zoon te grazen genomen. Opgesloten in een huis en in elkaar geslagen. Bond en blauw gezicht en hij is doodsbang. Vandaag om 3 uur moest er een flink bedrag betaald worden.. Zo niet dan zouden we het wel merken..

Politie contact is geweest.

Ik ga opzoek naar een vlucht adres.. Een andere woning zoeken en ons leven opnieuw opbouwen..

Voor nu zitten we binnen met alles op slot.. Mijn oudste zoon is verdwenen.... Nergens te vinden..

Ik kan niet meer, weet niet waar ik de kracht en energie vandaan moet halen..

Ik kan niet meer ademen van angst.. Mijn hart doet pijn en ik hang de hele tijd boven de wc...

Wij leven in constante angst en het opgeven komt dichterbij dan het vechten...

Niet opgeven nu! Zorg voor jezelf. Vlucht, zorg dat jullie veilig en onvindbaar zijn, kom tot rust, zo kun je niet nadenken natuurlijk.


champie76

champie76

07-05-2022 om 19:37 Topicstarter

duizel schreef op 07-05-2022 om 19:00:

[..]

O nee wat heftig. Wat doet de politie nu dan? Jullie hebben aangifte gedaan neem ik aan?

Heeft de politie geen tips voor nu?

De politie doet niks omdat mijn jongste zoon geen aangifte wil doen. Ik heb dat wel gedaan maar dat is niet voldoende..

champie76

champie76

07-05-2022 om 19:50 Topicstarter

ToetieToover schreef op 07-05-2022 om 19:37:

[..]

Niet opgeven nu! Zorg voor jezelf. Vlucht, zorg dat jullie veilig en onvindbaar zijn, kom tot rust, zo kun je niet nadenken natuurlijk.


Maar hoe dan.. Hoe moet dat dan met mijn werk.. Mijn huisdieren.. Mijn leven... 

Waar vind ik een woning.. Vluchten is makkelijk gezegd.. Ik denk er over hoe ik dat moet doen.. Ik weet dat ik het moet doen maar ik weet niet hoe.. 

Hier mee bezig zijn maakt me zo boos en verdrietig en het lijkt zo uitzichtloos 

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

07-05-2022 om 19:57

arme jongste zoon
Kan hij niet ergens heen 
Naar fam of zijn vader ? 

Wat vreselijk dit. Is een blijf-van-mijn-lijf-huis geen optie? Een onderduikadres? Desnoods op je werk overnachten? 
Ik begrijp niet dat de politie niks doet. Moeten er eerst doden vallen?

heb je geen familie of vrienden waar je heen kunt? Je moet echt weg daar

champie76

champie76

08-05-2022 om 09:43 Topicstarter

Kikki39 schreef op 07-05-2022 om 23:00:

heb je geen familie of vrienden waar je heen kunt? Je moet echt weg daar

Iedereen denkt aan hun eigen veiligheid... En dat snap ik ook..

Ik ben hard opzoek naar een woning. 

Mogelijk kunnen we terug naar waar ik eerder van gevlucht ben. 


champie76 schreef op 07-05-2022 om 19:37:

[..]

De politie doet niks omdat mijn jongste zoon geen aangifte wil doen. Ik heb dat wel gedaan maar dat is niet voldoende..

Is er een reden dat hij geen aangifte doet? Daarmee belemmert hij nl wel veel. Kun je met de wijkagent afspraken maken dat er een soort signalering op jullie adres komt? Zodat als er iets gebeurt of ziet, zonder vragen er meteen politie staat?


En je oudste; ben je bang dat hij meegenomen is of vermoed je onderduiken om anderen met het probleem op te zadelen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.