Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

wanneer optreden in een bandje?

Mijn dochter van 15 speelt al enige tijd in een schoolband en binnenkort willen ze hun eerste optreden geven tijdens een dorpsfeest hier. Er zullen tussen de 600 en 800 man komen, hoe bereid ik haar voor op zoiets?


Anna-D1982

Anna-D1982

28-01-2023 om 15:51 Topicstarter

oudmaarnognietkoud schreef op 28-01-2023 om 15:36:

Gewoon lekker laten gaan. Even controleren of haar rok niet in haar onderbroek/string hangt, dikke zoen en gaaaaaaan

Strings draagt ze (nog) niet (beetje ongepaste vraag), qua kleding kleed ze zich vooral erg gothic, verder is ze qua prestaties ook niet de zwakste schakel in de band, ze ziet wel op tegen haar bas solo's

Dat was geen vraag hoor. Neem het leven in het algemeen niet zo serieus... oprecht advies 

Anna-D1982 schreef op 28-01-2023 om 15:16:

ik weet dat ze nerveus is, maar ik wil haar best een steuntje in de rug geven. Maar hoe doe je dat het beste als ouder zonder haar verder nerveus te maken,

Door te zeggen, veel succes, veel plezier, het wordt vast hartstikke leuk! En dat is alles. 

Als je op een forum gaat vragen hoe je haar moet voorbereiden dan klinkt dat toch echt alsof jij het heel groot maakt hoor. 

Anna-D1982 schreef op 28-01-2023 om 15:51:

[..]

Strings draagt ze (nog) niet (beetje ongepaste vraag), qua kleding kleed ze zich vooral erg gothic, verder is ze qua prestaties ook niet de zwakste schakel in de band, ze ziet wel op tegen haar bas solo's

Ze vroeg niets? Ze bedoelt gewoon dat je even checkt of ze niet voor lul staat en haar gewoon succes wenst en haar ding laat doen. Thats it. Maak je overal zo'n groot issue van?

Anna-D1982

Anna-D1982

28-01-2023 om 16:00 Topicstarter

Ginevra schreef op 28-01-2023 om 15:57:

[..]

Door te zeggen, veel succes, veel plezier, het wordt vast hartstikke leuk! En dat is alles.

Als je op een forum gaat vragen hoe je haar moet voorbereiden dan klinkt dat toch echt alsof jij het heel groot maakt hoor.

Misschien is dat omdat ik als moeder er meer tegenop zie?

Index224 schreef op 28-01-2023 om 15:57:

[..]

Ze vroeg niets? Ze bedoelt gewoon dat je even checkt of ze niet voor lul staat en haar gewoon succes wenst en haar ding laat doen. Thats it. Maak je overal zo'n groot issue van?

psies dát 

Anna-D1982 schreef op 28-01-2023 om 16:00:

[..]

Misschien is dat omdat ik als moeder er meer tegenop zie?

Tijd om een flinke stap terug te zetten. Het is haar optreden, haar feestje. Niet het jouwe. Wens haar veel plezier en daar eindigt jouw verantwoordelijkheid. 

Anna-D1982 schreef op 28-01-2023 om 16:00:

[..]

Misschien is dat omdat ik als moeder er meer tegenop zie?

Misschien kun je dan beter vragen hoe je jezelf kunt voorbereiden. 🙂 Ik snap het wel een beetje, maar het gaat niet om de prestatie. Ze moeten gewoon plezier en muziek maken. En iedereen die komt luisteren weet dat dit geen professionele band is, dus niemand zal zich druk maken als er een foutje wordt gemaakt (als ze het al horen).

Als je IETS wilt doen, dan kun je aanbieden samen iets voor haar podiumoutfit te kopen, als ze dat wil.

Een paar tips: 
- laat haar lekker haarzelf zijn.
- noem geen voornamen op een forum, je hebt haar naam genoemd en waarschijnlijk je eigen naam als nickname.
- laat het los. 

ze wordt ineens best zelfstandig en gaat steeds meer nieuwe dingen zonder jou doen. Is dat wat je lastig vindt?

gewoon laten gaan. Anders maak je er onbewust extra een ding van. Dat helpt averechts. 

volgens mij moet je ‘toi toi toi’ roepen

BrightEchidna89

BrightEchidna89

28-01-2023 om 17:35

Anna-D1982 schreef op 28-01-2023 om 16:00:

[..]

Misschien is dat omdat ik als moeder er meer tegenop zie?

Eigenlijk zoek je dan geen tips om haar voor te bereiden, maar wel tips voor jezelf. 

Kleine meisjes worden groot, maar denk nu niet direct dat omdat ze een optreden heeft dat ze daarna met drie groupies ligt te rollebollen. 
Dat is iets voor volgend jaar, nadat ze haar eerste lijntje gesnoven heeft.

Geef mee dat het niet perfect hoeft te zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.