Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wanneer was jij een stomme moeder/vader?

Meesje schreef op 27-06-2025 om 14:39:

Vandaag: ze mocht geen ijsje. Ze mocht niet zingend en dansend bij haar slapende zusje naar binnen. Ik wilde niet om 7 uur in de ochtend in mijn pyjama naar de speeltuin. Ze mocht niet in mijn border springen

😂😂

EmmaT schreef op 27-06-2025 om 16:33:

In het bijzijn van je puber zomaar met vreemde mensen gaan praten in winkels enzo.
(Die fluistertoon: Mam, doe normaal!!!)

Dit! Letterlijk!    

ik vanochtend nog 🤭

we zaten in de voortuin met thee en chocomelk want ze had een studiedag
Toen deden we raadsels: het is groen en er groeien paprika’s aan= paprikaplant etc
Ze vroeg om zoveel raadsel en op een gegeven moment kon ik geen raadsels meer verzinnen zei ik
Het is groot, sterk en behaard
Waarop ze zei een aap? En ik zei nee je papa 😆

Dat vond ze niet grappig(mama😠)  maar ze kon het ook niet ontkennen want het is de waarheid 😄

Dochter van toen anderhalf noemde mij voor de eerste keer “stomme mama” toen ze niet alle slagroomsoesjes op mocht eten die er voor de visite stonden.

Omdat ik niet leuk reageerde toen dochter afgelopen zaterdag me eerst om 1 uur wakker belde om te vragen of ik het een goed idee vond dat ze nog ging stappen, na veel overleg besloot om toch te gaan,  maar beloofde op tijd thuis te zijn ( want zondag vierde ze haar examenfeest voor familie), om 3 uur belde dat ze toch iets langer bleef om vervolgens om 5 uur op te bellen dat ze op weg naar huis was en gezellig wilde kletsen.  Ik zei iets in de trant van: was het leuk? Mooi zo,  dan ga ik nu slapen,  want je hebt me al 3x gebeld.  Waarna ze compleet wanhopig riep dat ik inconsequent was en of ik liever heb dat ze me niet informeert. Blijkbaar snapt ze het verschil niet tussen even appen: mam ik ben op stap en ik fiets met die een die naar huis. Of een tussentijdse evaluatie van elke stapavond met de te behalen doelen in SMART met mij overleggen. 

Omdat hij ( toen 14) geen toestemming kreeg om met de trein naar Londen te gaan met 2 vrienden. Belachelijk vond hij het, hij was geen kleuter meer. En die vrienden mochten ook. ( dat bleek niet zo te zijn)

Niet zo vaak dat ze het zeiden maar vast vaak dat ze het dachten
Over het algemeen viel t wel mee maar als puber is alles stom....vooral praten inderdaad.

Alice12 schreef op 27-06-2025 om 20:16:

Omdat hij ( toen 14) geen toestemming kreeg om met de trein naar Londen te gaan met 2 vrienden. Belachelijk vond hij het, hij was geen kleuter meer. En die vrienden mochten ook. ( dat bleek niet zo te zijn)

Altijd. Ben ik ook.

Wij hebben vandaag wat gegeten bij de Ikea. Zoon koos voor patat en aardbeien. De patat was heet en dat was natuurlijk mijn schuld. En bij de aardbeien zaten de kroontjes er nog aan. Ook mijn schuld.

Vaak genoeg. En het was ook al snel duidelijk dat ik niet de favoriete ouder was, bij het naar bed brengen was degene die door papa naar bed gebracht werd de gelukkige, want ja, "Mama jij bent nou eenmaal niet zo leuk als papa." En dat was geen kleutermening, dat heb ik lang moeten horen.
Vooral tijdens de puberteit vond mijn zoon me STOM. Ik moest het niet wagen hem te groeten als ik hem toevallig tegenkwam.

Vandaag. Omdat ik vroeg of hij een leuke dag had gehad. Volgens hem liet ik daarmee zien dat ik altijd onterecht bezorgd ben.

yasmijn27 schreef op 27-06-2025 om 14:49:

De laatste keer dat ik ècht een stomme ouder was was toen ik 16jarige zoon niet ziek wilde melden toen hij 'vergeten' was voor een toets Duits te leren die al 2 weken in magister stond. Hij heeft toen een halve nacht opgezeten om er nog een 6 van te maken.

Verder denk ik dat ik iedere dag geen punten scoor bij hem, dat is omdat ik praat en interesse toon😃

Jasmijn, plaatsvervangend trots op jouw kind dat hij wel de discipline heeft om de halve nacht door te ploeteren voor een 6!!!

Bailey26 schreef op 27-06-2025 om 21:51:

Wij hebben vandaag wat gegeten bij de Ikea. Zoon koos voor patat en aardbeien. De patat was heet en dat was natuurlijk mijn schuld. En bij de aardbeien zaten de kroontjes er nog aan. Ook mijn schuld.

Let me guess...16 jaar?

Oppas geregeld op een studiedag omdat ik moest werken. Ze kon met haar 8 jaar best alleen thuisblijven!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.