Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat doen jullie 's avonds met jullie pubers thuis?


Te weinig eigenlijk. We hebben nu wel een gezamenlijk televisieprogramma dat we kijken, Expeditie Robinson, nu zelfs 2 keer in de week. Verder wandel ik weleens 's avonds met dochter (20) of zoon (17) apart. Zoon is dol op gezelschapsspelletjes, dat doet hij af en toe met zijn vader. Ik heb er echt niet altijd zin in maar soms doe ik het wel als hij het vraagt. 
We eten wel zoveel mogelijk samen. 

Na het eten 's avonds gaan zoon en dochter meestal naar hun eigen kamer. Mijn man of ik helpen pleegzoon met zijn huiswerk en de ander brengt de jongste kinderen naar bed. 
Soms blijven ze de hele avond op hun kamer, soms komen ze weer naar beneden om samen wat te kijken op tv (een serie of een film) of een spel te spelen, soms een kort spel en soms een spel wat lang duurt (zoals Scythe) en waar we echt een groot deel van de avond mee bezig zijn. Vaak zijn ze ook druk met huiswerk/gamen/lezen en gaan ze hun eigen gang. Naar vrienden toe of iets ondernemen met vrienden natuurlijk ook wel. 
Aan het eind van de avond drinken we vaak samen thee/fris als ze thuis zijn en praten nog wat, lekker rustig zonder de kleintjes erbij. 

En af en toe gaan we 's avonds ergens heen en wat leuks doen en blijft de andere ouder (meestal mijn man) bij de kleintjes thuis. Dan gaan we met elkaar eten of bowlen of naar de bioscoop. 

Overigens delen we ook nog wel een paar hobbies. Mijn man gaat graag zeilen en neemt dan ook wel de kinderen mee. Ik ga rij paard en dat doe ik ook vaak samen met de kinderen (hoewel ze natuurlijk vaker met hun eigen vrienden gaan.) 

Dus we doen nog wel dingen samen maar ze gaan ook vaak hun eigen gang. Wat ik overigens prima vind. Ik vind het ook vaak fijn om 's avonds wat alleen te doen (zoals internetten, lezen, nog even wat werk doen, een serie kijken zonder gestoord te worden.)

Hier één dochter van 20. Met z'n drieën doen we niet veel, alleen avondeten eigenlijk. Dat dan wel weer elke dag. 's Avonds is ze boven en zijn wij beneden. Dat komt ook wel goed uit, want wij kijken dan vaak tv en zij wil bellen of studeren of iets anders doen zonder gestoord te worden. Maar ik werk thuis en heb geen vaste werktijden, daardoor doe ik overdag doordeweeks nog best veel met haar samen, bijvoorbeeld lunchen, wandelen, winkelen en boodschappen. Dan is het juist wel lekker om de avond ieder in een andere kamer door te brengen zonder rekening te hoeven houden met elkaar. 

Zoon van 17 hier, meestal na het eten door de weeks gaat hij gamen of werken en heel soms nog naar vrienden savonds. in het weekend vaak naar feestjes en af en toe keertje gezellig film kijken met ons of anders op zijn kamer serie kijken. spelletjes spelen we zelden soms een potje risk of iets anders maar meestal hebben we hier geen zin in.
zijn vader en hij hebben de zelfde muziek smaak en zijn samen soms op de computer naar vakantie bestemmingen aan het kijken en muziek aan het luisteren. meestal kijk ik gewoon tv savonds

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.