Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat komt er na maat 176 (puberzoon)

We hebben net de ongemakkelijke tussenfase van de schoenmaat achter de rug, maar nu zitten we met het volgende: qua bovenkleding heeft zoon echt nog maat 176, maar qua ondergoed zit die maat niet lekker meer. Moeten we op zoek naar een herenmaat S of M of is er nog iets anders? En welk merk is geschikt? Hij heeft nog de smalle bouw van een kind. De lastige schoenmaat hebben we opgelost met Puma sportschoenen maat 40.


misschien xs? Dat zal zo'n beetje 34 in herenmaat zijn.

zoon hier vond de boxers van Ten Cate erg fijn. Duur maar dat maatje xs en s blijft vaak over. Smalle pijpjes maar net wat langere boxer op zich.

Ondergoed als in echt onderbroeken of bedoel je alles wat onder de taille gedragen wordt? 
Ondergoed haal ik bij Action. Ziki maat xs. Zit perfect en blijft netjes. Spijkerbroek bij jeans centre.

Dat hangt er vanaf hoe lang en breed je zoon is. Het is handig als hij dat gewoon even in een kledingwinkel probeerd. Maat S is denk ik het meest aannemelijk maar het zou ook M kunnen zijn. Dat is lastig inschatten omdat maat 176 heel breed/groot kan zijn. Mijn zoon heeft nooit maat 176 gedragen, na zijn groeispurt zijn we overgegaan op xs, nu draag hij S. Kleding maat 176 heeft hem nooit goed gepast omdat hij daar te dun voor was terwijl hij wel de lengte had voor een volwassen maat.

madee

madee

28-01-2023 om 08:57 Topicstarter

Bakblik schreef op 28-01-2023 om 08:52:

Ondergoed als in echt onderbroeken of bedoel je alles wat onder de taille gedragen wordt?
Ondergoed haal ik bij Action. Ziki maat xs. Zit perfect en blijft netjes. Spijkerbroek bij jeans centre.

Onderbroeken

madee

madee

28-01-2023 om 08:59 Topicstarter

Knutselkei schreef op 28-01-2023 om 08:52:

zoon hier vond de boxers van Ten Cate erg fijn. Duur maar dat maatje xs en s blijft vaak over. Smalle pijpjes maar net wat langere boxer op zich.

Bedankt voor de tip!

madee

madee

28-01-2023 om 08:59 Topicstarter

Bakblik schreef op 28-01-2023 om 08:52:

Ondergoed als in echt onderbroeken of bedoel je alles wat onder de taille gedragen wordt?
Ondergoed haal ik bij Action. Ziki maat xs. Zit perfect en blijft netjes. Spijkerbroek bij jeans centre.

Bedankt voor de tip!

Onderbroeken koop ik bij de Ter Stal, daar hebben ze Australian onderbroeken voor een redelijke prijs.

Yep, ook hier Ziki-onderbroeken in maat XS. Grappig genoeg blijken dure ondergoedmerken (zoals ooit mode was) momenteel helemaal niet boeiend voor pubers en deze blijven inderdaad netjes. Ze hebben effen varianten en versies met allerlei printjes. 

Er zijn ook smalle volwassen mannen. Maat S is een optie verwacht ik. Fysieke winkels verkopen niet altijd maat S maar online wel.

alhambra schreef op 28-01-2023 om 10:31:

Er zijn ook smalle volwassen mannen. Maat S is een optie verwacht ik. Fysieke winkels verkopen niet altijd maat S maar online wel.

Wat als maat S nog niet smal genoeg is? Echt ik heb hier ook zo'n spijker rondlopen. Naar jeans centre voor een paar hele dure broeken die dan nog op hun plek moeten worden gehouden met een riem.  En de lengte is dan precies pas.  27/34 kopen we dan, ik zou 27/36 willen hebben maar dat is (bijna) niet te krijgen. Hij wordt bijna 18, ik hoop dat de ergste lengtegroei eruit is nu. 

Dochter is op 1.75 meter blijven steken die kan inmiddels wel normaal kleding kopen die niet te duur is. 

Ze hebben hier hun hele kindertijd en puberteit ondergewicht gehad, ondanks regelmatig patat en pizza. 

gewoon uitproberen. Mijn zoon droeg altijd boxers van de H&M. Daar is de grootste jongensmaat 170+. Toen die te klein werden, heren S gekocht. Maar die bleken kleiner dan die 170+, gek genoeg. Heren M zat al goed, tot mijn verbazing
Wisselt dus per merk.

Overigens zou je ook bij The Sting kunnen kijken, die winkel is nogal puber-proof: alles verkrijgbaar in XS en passend bij smalle, lange jongens. Ze hebben daar ook ondergoed (zelf nooit geprobeerd). 

Bijtje82

Bijtje82

28-01-2023 om 12:26

18 en maat 40 schoenen? Ik zou daar voor tekenen. Mijn 11 jarige zit nu op maat 41. Drama dram drama om schoenen te vinden die ook voor een 11 jarige leuk zijn. Hij heeft wat steviger schoenen nodig, op de een of andere manier houden gympen het bij hem nooit langer vol dan een maand of 2/3.

Ik koop ook ondergoed bij de action voor de kinderen. Of anders bij de Zeeman. Het is denk ik vooral een beetje proberen wat lekker zit en dat is niet altijd het duurste merk.

Bijtje82 schreef op 28-01-2023 om 12:26:

18 en maat 40 schoenen? Ik zou daar voor tekenen. Mijn 11 jarige zit nu op maat 41. Drama dram drama om schoenen te vinden die ook voor een 11 jarige leuk zijn. Hij heeft wat steviger schoenen nodig, op de een of andere manier houden gympen het bij hem nooit langer vol dan een maand of 2/3.

Ik koop ook ondergoed bij de action voor de kinderen. Of anders bij de Zeeman. Het is denk ik vooral een beetje proberen wat lekker zit en dat is niet altijd het duurste merk.

Nee volgens mij is zoon van TO nog geen 18. Die van mij wel bijna.  1.96 lang,  schoenmaat 45 en nog geen 70 kilo zwaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.