Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ilva

Ilva

08-10-2013 om 11:49

Wat moet ik hier nu mee?

Ilva

Ilva

28-10-2013 om 10:17

Begonnen

Vandaag zijn we begonnen. Hij heeft meer brood mee naar school en ontbijtkoek met noten. Vandaag hoeft hij niet te fietsen. Met deze vreselijke storm heb ik hem maar gebracht. En haal ik hem straks weer op. We zullen zien hoe het gaat.

Afwachten Ilva

Ik ben benieuwd. Hopen dat hij ook inziet dat meer eten overdag hem energie geeft. Ik heb gezegd dat zoon niets moet weggooien op school. Gewoon weer mee naar huis wat er over is en ik zal er niet over mopperen. Zo heb ik er beter oog op wat er "ingaat". Kunnen we beter overleggen als hij iets gewoon niet lekker vindt, of niet zo`n trek had. Als je gaat mopperen als je zoon te weinig eet gooit hij het op school, of onderweg naar huis in de prullenbak.
Het moet geen obsessie worden, gewoon positief stimuleren. We stimuleren wat af bij de pubers

fijn volkoren

Hoi Ilva,
Je hebt ook "fijn volkoren brood". Dus zonder allerlei pitjes. Je merkt het verschil haast niet met bruin brood maar intussen is het wel stiekem volkoren
Succes!

Stenna

Stenna

01-11-2013 om 21:37

ook weinig brood

Ik vond het ook weinig brood voor een jongen in de groei die ver moet fietsen. Mijn zoon at op die leeftijd 2 tot 3 boterhammen als ontbijt en nam er 6 mee voor op school. Die gingen op en dan at hij nog alles wat in de kast lag als hij thuis kwam. Dus die twee tussen de middag lijkt mij echt te weinig. Beleg is minder van belang volgens mij, ze hebben die koolhydraten juist nodig op de leeftijd, om te groeien. Zat er trouwens niet juist ook vitamines B in brood? (ik weet het niet meer precies)

vitamine B12

Je zou hem ook eens kunnen laten onderzoeken op een vitamine B12-tekort. Omdat hij blijkbaar al iets aan z'n darmen heeft zou het goed kunnen dat hij geen vitamine B12 opneemt. Vitamine B12 is erg belangrijk voor het lichaam en een tekort kan zich uiten in allerlei klachten oa verdere darmproblemen, moeheid, verwardheid etc.
Ik neem geen vitamine B12 op en mijn klachten begonnen rond m'n 13e. Het is belangrijk om er vroeg bij te zijn omdat een langdurig tekort chronische klachten met zich meebrengt. Op het forum van Stichting B12 kan je vragen stellen en je zou ook eens hier http://home.kpn.nl/hindrikdejong/ kunnen kijken. Testen op een vitamine B12-tekort is namelijk niet zo makkelijk omdat het een probleem is wat nog niet bekend is bij veel artsen en veel huisartsen rommelen vaak wat aan met alle gevolgen van dien. Als je de naam wilt van een internist die veel van vitamine B12 weet, dan kan ik je die wel pb'en. Een goede internist lijkt me zowiezo niet verkeerd gezien de darmproblemen.

Ilva

Ilva

05-11-2013 om 09:13

Gaat beter

We zijn nu ruim een week onderweg. Hij zegt nog wel dat hij moe is maar aan z'n gedrag merk ik het minder. Hij eet nu meer en ik heb lekkere koeken met veel vezels gekocht. Dat vind hij erg lekker. Hij eet nog wel als hij thuis komt maar lijkt minder uitgehongerd. We houden het er maar in, het lijkt goed te gaan zo. Hij is ook weer gegroeid. We kwamen er van de week achter dat hij nu groter is dan ik ben. Hij zou nu dus zo'n 1,74/1,75 m moeten zijn. En dat is best lang voor een jongen van 13 volgens mij. Hij is in ieder geval langer dan alle 13 jarige jongens die ik ken.

Liefdraakje bedankt voor de tips. De huisarts heeft hem goed onderzocht en voorlopig kijken we het nog even aan.

Fijn Ilva!

Fijn dat meer en regelmatiger eten hem inderdaad de energie geeft die hij nodig heeft. Hier heeft dat hetzelfde effect gehad als bij jou zoon. Nog wel vermoeid en lui,dat hoort een beetje bij hardgroeiende pubers, maar niet zo uitgeput. Je zoon zit zo te lezen inderdaad in een flinke groeispurt, alleen dat groeien kost al veel energie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.