Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Inge

Inge

24-04-2012 om 19:40

Wat onderneem je met een puber?

Mijn zoon van 17 houdt zoals alle pubers van die leeftijd erg van uitgaan, met zijn vrienden op een pleintje hangen en bier drinken.
Hij is veel van huis omdat hij het leuk vindt om met vrienden op te trekken en volgens mij is dit normaal.
Nu doen wij weinig met hem omdat we geen enkele interesse en/of activiteit delen.
Laatst gaf hij aan dat hij ons supersaai vindt omdat we nooit iets met elkaar ondernemen.
Toen we vroegen wat hij dan precies zou willen doen wist hij niets te bedenken behalve naar een concert of voetbalwedstrijd te gaan.
Nu hebben wij een brede interesse maar concerten vinden we echt vreselijk. Moet ik nu naar een concert omdat onze puber dat leuk vindt of moet ik gewoon bij mezelf blijven aangezien ik hier echt niet van houdt? Mijn man heeft al voorgesteld met hem naar een voetbalwedstrijd te gaan maar hij heeft (nu twee keer) aangegeven met zijn vrienden te gaan. Is dit typisch pubergedrag wat we gewoon moeten negeren of moeten we nu allerlei dingen gaan verzinnen om het hem "naar de zin" te maken. Tja, en wat dan?
Na ons gesprek hebben we het er nogmaals over gehad, maar er zijn door hem geen andere, nieuwe zaken genoemd.
Overigens zijn wij samen wel ondernemend maar op allerlei zaken waar onze puber niet van houdt (uit eten, sporten, motorrijden etc..)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gitta

Gitta

24-04-2012 om 20:19

Eens denken

Nou hier vindt puber het leuk om samen naar de Waterloopleinmarkt te gaan in Amsterdam. Vervolgens nog ergens samen een broodje eten. Of naar de bioscoop, is ook leuk. Een keer een concert (voor hem) zou ik wel doen, al is het maar één keertje en dan een band die je wel ziet zitten, grote kans dat je best een leuke avond hebt. Verder heb je trouwens ook eetcafe's waar bandjes optreden, sla je twee vliegen in een klap. Of een comedycafe ofzo? Of een theatervoorstelling van een leuke cabaretier?

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2012 om 07:23

Bioscoop?

Mijn pubers gaan graag met ons een biosje pakken. En als mijn zoon zo duidelijk aangeeft met mij naar een concert te willen, zou ik dat toch eens doen. Menig ouder die dat graag zou willen, iets doen met hun puber. De meeste ouders mogen niet mee namelijk. Het is dus best een compliment!

Hmmm

Ik val een beetje over dit zinnetje: of moeten we nu allerlei dingen gaan verzinnen om het hem "naar de zin" te maken.
Daar spreekt weerzin uit, terwijl jouw zoon zelf aangeeft juist iets met jullie te willen ondernemen. Dat hij uiteindelijk niet weet wat, is wel des pubers lijkt me. Ik zou zeggen, grijp je kans. Ga desnoods naar een concert wat je niets aan vindt. Wat maakt het uit voor een keer. Regel gewoon zelf de kaartjes en wacht niet af tot hij initiatief neemt. De kans is aanwezig dat hij dan toch weer met vrienden gaat. Gewoon overleggen wat hij wil en dan vastleggen en regelen. Geniet er van om samen iets met je zoon te doen ipv zelf af te wachten en te mopperen dat je hem naar de zin moet maken.
Je vroeg wat wij met onze pubers doen: vissen, oude brommers kopen en reviseren, surfen, zeilen.
Een deel daarvan is ook ons plezier, en deel is om plezier te doen.

Sawo

Sawo

25-04-2012 om 10:27

Geven en nemen

Hoi Inge

Wij doen ook gezin graag dingen samen (ook niet zo vaak meer)en vaak is het van beiden kanten een beetje geven en nemen. Wij gaan mountainbiken, klimmen, belgische steden bezoeken, film, concert (coldplay), flowriden en uit eten met onze kinderen van 16 en 18 jaar. Succes

saartje

tonny

tonny

25-04-2012 om 11:12

'zin maken'

dat is de kunst.

En dan ga je voor de tigste keer winkelen (terwijl je weer dat jouw suggesties meestal geen genade vinden), naar een film (die je zelf niet zou kiezen), naar een eetcafé (wat je zelf te lawaaiig vindt), naar de efteling (terwijl je niet van achtbanen houdt), helpen met de krantenwijk (terwijl je eigenlijk de krant wilt lezen), een flauwe serie kijken (in plaats van je boek lezen), gewoon omdat dat gezellig is zo samen; naar Guus Meeuwis. Samen iets koken/ bakken. Barbecuen. Helpen de kamer opruimen. Samen nieuwe verf uitzoeken en helpen schilderen. Kanoën. Een groot project knutselen. Naar de voetbal.

Kom op, je kan het!

Tonny

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2012 om 12:41

Haha lezer

Zo ging ik mee naar Amsterdam Dungeon, en heb ik nu een foto van mijzelf in een schavot, met zoon ernaast met een bijl in zijn hand..)

Fiorucci

Fiorucci

25-04-2012 om 18:10

Lezer

Jaja, ik deed het toch maar! )

Petr@

Petr@

25-04-2012 om 20:47

Ook eens met tonny

Als je zin hebt dan maak je maar zin ))

Hier hebben wij als gezinsactiviteit duiken, en dat vinden we alle vier leuk.
Maar we gaan ook wel samen naar een concert (verleden jaar met jongste naar Lady Gaga geweest) of naar de film.
Jongste vindt het fijn om samen te gaan lunchen of, nadat we naar de tandarts geweest zijn, naar Bagels & Beans.

Petr@

Petr@

25-04-2012 om 20:47

Foutje...

moet natuurlijk zijn als je GEEN zin hebt dan maak je maar zin...

Petr@

Petr@

25-04-2012 om 20:49

O ja

motorrijden natuurlijk! Jongste gaat graag bij z'n vader achterop, ze willen zelfs een weekendje met z'n tweeën weg. Oudste wil met mij wel een weekendje weg, maar dan met de cabrio )

Ontbijten bij de hema

Het is ook niet mijn favoriete bezigheid, ik ben 's morgens nooit zo gezellig....Maar jongstes favoriete bezigheid. Als ze een keer het eerste uur vrij heeft of later moet beginnen...
Ontbijten bij de hema! En kost geen dr*l....( 1 euro namelijk).
De keren dat ik me laat overhalen en al slaap uit m'n ogende wrijvend mee ga, zie ik dat ik niet de enige ben. Er zitten overwegend senioren en moeders met pubers
Puber (hoewel een meisje...maar ik zie ook jongens zitten met hun moeder) vind het zéér speciaal om 'uit eten' te gaan voor het ontbijt.
Ben vorige week nog geweest en ben nu weer even verlost van de 'leuke ideeën' van jongste...
Ach, ja 't is goedkoper dan Disney, Efteling of een concert zullen we maar denken, dat is dan wel weer een groot voordeel van dit 'uitje'.
groeten albana

Kind afhankelijk en zin maken...

aan wat hij/zij leuk vindt!
voor mij met de een gemakkelijk: die vindt leuk wat ik ook leuk vind - al moet ik soms enge trucs op het snowboard uithalen haha; de ander geniet van comedy, dus we zijn net samen een weekend uit geweest en hebben meerdere voorstellingen bezocht; ook met die een uur in een nintendo winkel staan gamen! ik geniet van die tijd die ik met ze samen doorbreng, ook al ben ik zelf niet direct geïnteresseerd in gamen...

dihanne

dihanne

27-04-2012 om 19:49

Skaten?

dochter en ik hebben skates gekocht, en gaan nu geregeld een stukje skaten (wonen we ook heel mooi voor)

fijn op mooie lente-avonden, als je van skaten houdt natuurlijk!

groetjes
Dihanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.