margje van dijk
20-03-2009 om 10:08
Wat vinden meisjes van 12, 13 leuk?
Mijn zoon moet vanavond naar een discofeestje, georganiseerd door 3 meisjes die jarig zijn geweest (12 of 13 geworden geloof ik). De hele klas is uitgenodigd.
Moet hij nou voor elk van die drie meisjes een cadeautje meenemen? En wat dan? Wat vinden meisjes van die leeftijd leuk? Ik heb geen meisjes thuis, alleen maar drie jongens die bovendien een 'jongere' belangstelling hebben, dus ik heb geen idee wat leuk is voor ze.
Of moet-ie gewoon voor alledrie geld meenemen? En hoeveel dan? Is 5 euro per meisje te weinig?
Ik zit met de handen in het haar
Margje

margje van dijk
20-03-2009 om 10:16
Ha, dat is al wat
Leuke ideeen, Sini!
Bodyshop hebben we hier niet, maar ik kan vast wel bij een of andere kruidenier ook zoiets vinden.
Ik verheug me er nu al op om samen met zoon iets voor ze uit te kiezen vanavond
Margje
(PS, lekker geslapen?)

margje van dijk
20-03-2009 om 10:17
Geld is dus ook goed.
Ik zal straks eens vragen wat zoon het leukst vindt om te geven, geld of een echt cadeautje.
Dank!

Annet
20-03-2009 om 10:42
Geld
Dochter (groep 8) zou van een jongen geen flesjes/potjes van Bodyshop verwachten. Dat geef je toch niet als jongen.......
Geld of kadobon zijn prima. 5 euro is zeker genoeg.

Tirza G.
20-03-2009 om 10:47
Geen haarspullen
Neeeeee, niet een al te persoonlijk kadootje, dan liggen de dames meteen in een appelflauwte en zijn ze de rest van de avond druk met achterhalen van de bedoeling van de gever.
5 eu per meisje is prima en voor de rest: denk snoep als verpakking of opleuker En dan géén hartjes.
Tirza

Jakiro
20-03-2009 om 11:02
Hekel
Mijn dochter van 12 zou ontzettend teleurgesteld zijn als ze frutseltjes van de bodyshop zou krijgen, laat staan make-up, luchtjes of andere lichaamsverzorgingsproducten.
Maar je zoon kent die meisjes toch, weet hoe ze zijn en wat ze leuk vinden ?
Zo niet, dan zou ik zeker geld geven. En € 5,00 is genoeg hoor.
Jakiro

margje van dijk
20-03-2009 om 11:07
Lol
"Maar je zoon kent die meisjes toch, weet hoe ze zijn en wat ze leuk vinden ? "
- was het maar waar
Hij heeft echt geen fláuw idee.
Maar OK, het idee dat je als jongen misschien geen make-up of haarfrutsels geeft, daar kan ik bij nader inzien ook wel in komen.
Dus 3 briefjes van 5 elk verstopt in een chocolade paashaas of zo, dat is leuk genoeg?
Dan gaan we daarvoor
Dank, dank.
Margje

jasset
20-03-2009 om 11:44
Dat laatste
daar zou je mijn odchter inieder geval wel een plezier mee doen hoor!
Meiden op die leeftijd zijn zo verschillend: de één is een wandelende barbie, de ander meer stoer of nog echt een kind.

Manda Rijn
20-03-2009 om 11:52
Nou
ik weet eigenlijk alleen dat ze hun eigen moeder niet leuk vinden, verder vinden ze sms'en en msn'en leuk, meestal zijn e ook wel verliefd op een buurjongen van een jaar of 16
E 5 in een paashaas is echt leuk, zou er wel bij zeggen dat er iets in zit !
Of anders gewoon een kaartje in envelop met de felicitaties, shoppen voor geurtjes etc zou ik niet doen.

sidneysheldon
20-03-2009 om 14:22
Geld
ik zou geld geven en geen kadootjes, dat is niet stoer voor zo'n jongen (volgens de meisjes van die leeftijd dan he!).
en kan je niet navragen bij ouders van vriendjes uit zijn klas wat die geven? Dan geeft hij in ieder geval niet iets wat uit de toon valt.

margje van dijk
20-03-2009 om 14:27
Geld
Hij smste mij net (tijdens de overblijf) dat hij gewaagd had te vragen wat de meiden wilden: geld. Ik smste het idee van de paashazen terug en daar was hij erg enthousiast over.
En het feest is vanavond al, we zijn een beetje laat met verzinnen hoe het met een kadootje moet, en ook een beetje laat met nog informeren bij andere ouders en zo.
Maar dit lijkt me een prima cadeau.
Bedankt allemaal!
Margje

Lys Lionne
20-03-2009 om 18:48
Meisjes/vrouwen
Tja, op deze leeftijd zijn ze natuurlijk nog geen vrouwen, maar chocolade doet het op elke leeftijd wel goed toch Dus geld in een paashaas of paasei lijkt mij helemaal super!

margje van dijk
20-03-2009 om 23:02
En het is geworden:
geen paashaas, want die hadden ze niet in de supermarkt waar ik was, en ik had geen tijd meer om nog ergens anders heen te gaan.
Wel hadden ze hele schattige kleine bakjes met narcissen (nog zonder knop). Daar heb ik er drie van gekocht, en van het briefje van 5 hebben we een soort 'pijltje' gevouwen en tussen de narcissensprieten gestoken. Daarna heb ik het met doorzichtig folie ingepakt en zoon heeft een kaartje eraan gehangen met een felicitatie.
Hij is nu net terug, helemaal hyper, vooral omdat hij zo goed kon limbodansen want hij was de kleinste, en hij verzekerde mij: "Mam, ze vonden mijn cadeau het mooist van alle cadeaus".
Ik weet niet zeker of dat echt zo was of dat dat mijn zoon's huidige humeur weerspiegelt, maar wat het ook is, het lijkt me prima geslaagd.
Ik geloof dat ik wel moet afleren om zelf zo zenuwachtig te zijn als je zoon een party heeft, dit kan niet gezond zijn
Margje

Kaaskopje
21-03-2009 om 00:59
Niet gezond
Zenuwachtig worden van party's... okee, maar hoe moet dat dan als kindlief inmiddels wat ouder is en voor het eerst zonder een hele vriendenclub uit eten gaat met een jongeman? Gewoon als twee vrienden, niet meer en niet minder, maar toch is het een primeur. Of als het andere kind blij thuis komt van een avondje kletsen en tv kijken met X? En dat allebei op 1 avond, vanavond dus. Wordt dat echt waar gewoon?

Minet
21-03-2009 om 14:29
Lys lionne (ot)
Hahhaha, geld in een paasei doet me denken aan jaaaren geleden! Wij werden uitgenodigd door een vriend die met een spaanse ging trouwen in Spanje. Met zijn familie en nog meer vrienden vertrokken we in een bus die kant op. Aan de buschauffeur vroeg ik of hij een goed plekje kon maken voor ons zeer breekbare kado: we hadden een prachtig, groot en versierd paasei laten vullen met geld.
Nou, de chauffeur wist zeker een plekje, en borg de doos met daarin het ei goed op.
Na een lange rit arriveerden we in Spanje, en ik vroeg de chauffeur de doos uit het speciale plekje te halen. Hij deed dat, gaf hem aan mij.........HEET!!!!!! die doos.........je raadt het al.......een grote plas chocola/marsepein/geld onderin ((
Groetjes, Minet

margje van dijk
21-03-2009 om 21:00
Oooooh minet
Wat een mop!
Ooit moest ik voor buren van familie in Zuid-Holland "oranjekoek" meebrengen toen ik daar vanuit Friesland heen ging, uit logeren (een "bestelling").
Helaas was het die dag 32 graden en ik moest 4 uur reizen met het openbaar vervoer, de taart was zowat geschift toen ik eindelijk aan kwam.
Maar ze hebben hem met een uitgestreken gezicht in ontvangst genomen en me er het volle bedrag voor betaald. Ik schaamde me dood. (Of had deze nou in het blunderdraadje gemoeten - nou ja, ik kon er ook niks aan doen natuurlijk
Margje