Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat zouden jullie doen?


Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 14:16 Topicstarter

Bijtje82 schreef op 08-02-2023 om 11:48:

[..]

Je dochter ook niet?

Dat bekent dan dus eigenlijk dat je dochter verliefd is op een illusie?

Precies! Maar ik dring niet tot haar door als ik dat tegen haar zeg.

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 14:19 Topicstarter

Max88 schreef op 08-02-2023 om 11:45:

kun je via de computer in elk geval zijn IP-adres achterhalen?
Een hartoperatie krijg je niet in je gezicht en een vermoeide blik houd je ook niet voor eeuwig.
Ook ik denk dat je dochter er toch wederom voor gevallen is en dat is wel zorgelijk.
Ik zou ook om facetime vragen binnen zeer afzienbare tijd en tot die tijd een foto van hem waarmee je via Google search kunt kijken of hij iemands foto gebruikt.
Heb je iemand in je omgeving die handig is met computers?
Ik denk dat hij misschien makkelijk in de val te lokken is.

Ik heb de afgelopen twee uur geprobeerd om zijn ip adres te achterhalen, maar helaas niet gelukt. 

Is er een professional die het IPadres kan achterhalen? Ga desnoods naar de politie of naar de huisarts. Er moet van hogerhand worden ingegrepen, naar jou of haar zus luistert ze niet. 

Eens met EmmaT, ik zou er iemand bijhalen, voor mijn part een hacker. Denk dat je op een hackerforum zo hulp hebt. 
Met feiten kun je je dochter hopelijk meer overtuigen dan met zorgen.

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 15:12 Topicstarter

Max88 schreef op 08-02-2023 om 15:05:

Eens met EmmaT, ik zou er iemand bijhalen, voor mijn part een hacker. Denk dat je op een hackerforum zo hulp hebt.
Met feiten kun je je dochter hopelijk meer overtuigen dan met zorgen.

Was al aan het googelen op hacker forum, maar bedacht me, omdat het natuurlijk strafbaar is.

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 15:20 Topicstarter

Heb net een berichtje naar de vriend gestuurd. En alle adviezen van labyrinth daarin meegenomen. 
En heb gelijk een berichtje terug gekregen.
Hij zegt dat hij gaat video bellen als hij thuis is. Ben natuurlijk benieuwd of dat vanavond nog is, of morgen, of volgende week......
Klinkt erg wantrouwig, maar eerst zien en dan geloven.

Pip_3 schreef op 08-02-2023 om 15:12:

[..]

Was al aan het googelen op hacker forum, maar bedacht me, omdat het natuurlijk strafbaar is.

Politie vragen?

ik zou serieus een catfish marathon overwegen. mtv zendt het nog steeds uit, dus het moet via een settopbox te doen zijn. En dan de seizoenen met Kamie als host, zij is zo lekker direct en duidelijk. Zijn verhaal klinkt als een classic story, maar ook daar zie je heeeeeeel soms dat het echt is. Dat het is kleine risico dat je loopt. 
Maar als jij al met hem aan het appen bent en dit soort voorwaarden stelt, kan het goed zijn dat hij snel verdwijnt, dit is teveel gedoe. 

o en wat bij een tante van mij werkte… elke keer zijn volgende stap voorspellen. Want we hadden het altijd goed. Toen was het na 2 gesprekken ook voorbij. 

Ik heb een keer een film of documentaire gekeken of een meisje van deze leeftijd die gecatfisht werd en vervolgens gechanteerd met foto's die ze had gestuurd. Ik probeer al de hele dag er achter te komen welke het was. Als ik er op kom laat ik het weten.

Ik ben overigens heel benieuwd of hij vanavond met je gaat beeldbellen. Er komt vast iets tussen...

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 16:10 Topicstarter

Ik wacht nog even af, of hij gaat videobellen. Als hij dat zaterdag nog niet gedaan heeft, ga ik bij de politie informeren hoe hier mee om te gaan.

Pip_3

Pip_3

08-02-2023 om 16:16 Topicstarter

Maar denk eerlijk gezegd niet dat hij dat gaat doen. Ik heb op haar whatsapp gelezen dat hij helemaal gestrest is en dat zijn vrienden zeggen dat hij er slecht uit ziet. Ik denk dat hij zich bij haar aan het indekken is, zodat hij niet hoeft te bellen.
Verder is mijn dochter hartstikke boos natuurlijk. Ze haat me en wil niet meer bij me wonen. Maar dat begrijp ik wel vanuit haar gezien.
Iedereen heel erg bedankt voor jullie adviezen. Ik heb er echt heel veel aan. 

Hoe noemt deze 'jongen' zich? Is er iets over hem te vinden?

Om eerlijk te zijn denk ik niet dat de politie je verder kan helpen. Er zijn geen strafbare feiten. Maar het kan natuurlijk geen kwaad te informeren. 

Kent je dochter wel al de gevaren van het verspreiden van bepaalde foto's/filmpjes? 

Overigens had ik zelf als puber ook een internetliefde uit het buitenland. Dus dat is op zich niet super raar. Maar wij praatten wel dagelijks via de webcam. 

Tuurlijk is ze boos op je, want ze is verliefd. Pubers zijn sowieso heel talentvol in het haten van hun ouders, beweren dat ze niks mogen en meer van zulk drama.
Het allerergste is wanneer je je ouders ergens gelijk in moet geven.
Het doet er niet toe hoe hij er nu uitziet. Hij had ook al drie maanden eerder kunnen gaan facetimen. Zij gelooft in zijn sprookje, jij doorziet dat het hoogstwaarschijnlijk niet pluis is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.