Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

"weekend" weg na examen

Ben op zoek naar tips voor een weekendje (of midweekse dagen) weg, een stedentrip of zoiets, voor als dochterlief klaar is met examen.

Vliegen is natuurlijk hartstikke leuk, en verruimt de mogelijkheden, maar t moet geen al te dure klus worden.

Dus..wie heeft er goede tips. (ik ben zelf niet zo bereist...)

Kwala

Puck

Puck

13-05-2014 om 11:25

actie van de dag

In dat geval zou ik eens kijken naar hotelkamerveilingen, actie van de dag en dat soort websites.
Goede tips hangen natuurlijk helemaal af van wat je leuk vindt en wat je wilt: een stad bezoeken, juist in de natuur, iets met welness....
Wat steden betreft vind ik (buiten het geijkte Londen, Rome en Parijs) Barcelona en Praag echte aanraders.

Ilva

Ilva

13-05-2014 om 14:42

Gent

Mijn man is het afgelopen weekend met zoonlief naar Gent geweest. Hij zei: Ik was vergeten dat Gent zo een mooie stad was. Het is lekker dichtbij (vanuit Amsterdam ongeveer 2,5 rijden) en toch helemaal weg.

Monique D*

Monique D*

13-05-2014 om 15:42

Berlijn na examen

Als dochter klaar is met haar examen wil zij een weekendje naar Berlijn gaan met haar vriendin met de trein. Dochter en vriendin zijn 17. Ik twijfel heel erg om hen te laten gaan... vind ze nog te jong voor zo'n reis. In Nederland is het nog wat anders.

Ik denk erover om met de meiden mee te gaan. Ik denk zelf aan een busreis. Wij zijn zelf nooit in Berlijn geweest.

Ah Monique

Mijn 17-jarige dochter wil ook met een vriendin naar Berlijn na het examen. We zijn er met het gezin een paar jaar geleden ook geweest. Berlijn is geen enge stad. Van mij mag ze dus gaan.

skik

Hadewich

Hadewich

13-05-2014 om 20:04

Monique D

Ik ging vroeger met tienertoer heel Nederland door, als 13-jarige. Waarom zou een 17-jarige niet met de trein naar Berlijn kunnen? Mijn dochter van 17 wil met de trein naar Disneyland Parijs, ik vind het geen probleem. Er zijn ook 17-jarigen die met het vliegtuig naar Spanje vliegen en daar de beest uit gaan hangen. En sommigen gaan backpacken in Azië...
Vind je het zelf eng om ze te laten gaan of is je dochter nog erg onzelfstandig??

Hadewich

Hadewich

13-05-2014 om 20:07

Kwala

Gent, Brugge, Antwerpen zijn ook leuke steden, misschien ook te combineren: twee dagen Gent en een dag Brugge ofzo.

Monique D

Ik ging met 16 een week naar Spanje, een weekend naar Berlijn op je 17e moet toch wel kunnen? Laat het los

Verder is Maastricht mss ook,leuk voor TO, tenzij ze in Limburg woont natuurlijk....

Ook Berlijn

Berlijn is een hele leuke en 'lieve' stad. Veel te zien, veel te doen, makkelijk om in rond te dwalen. Relatief goedkoop eten en slapen, hele aardige mensen. En met de trein ben je er zo.

(van alle steden in Europa zou ik mn kind van 17 met het meest geruste hart naar Berlijn laten gaan trouwens Monique, en ik heb de meeste grote steden wel gezien)

kwala

kwala

13-05-2014 om 21:38 Topicstarter

berlijn

Berlijn is ze al geweest...dus die valt af.En ze gaat van de zomer zelf met vriendinnen naar Spanje.

T gaat echt om een paar dagen samen. Ik denk zelf aan Praag.....

Kan vooral tips gebruiken van goedekope vluchten, reisorganisaties. Wel of niet combi boeken, of beter lisse vlucht en los hotel.

Dus nogmaals...tips welkom

Dalarna

Dalarna

13-05-2014 om 21:40

Hadewich

Dan weet ik nog een leuke B&B: http://degrotelinde.wordpress.com/ kun je naar Brugge en Gent en tussendoor kom je helemaal tot rust

Tijgeroog

Tijgeroog

13-05-2014 om 22:04

Of...

Fez, in Marokko. Of marrakesh. Echt iets heel anders dan de Europese steden. Vliegtickets hoeven bij Ryanair niet heel duur te zijn, en je hebt daar midden in de stad mooie riads voor een paar tientjes per nacht. Eten is ook niet duur.

Brugge, en dan hier logeren

http://www.bedandbreakfast.eu/bed-and-breakfast-nl/brugge/guest-house-huyze-die-maene/141127/

Echt fantastisch! Op de Markt, boven een restaurant. Prachtig oud pand, hele etage voor jou/jullie. Wij hadden er wel willen blijven wonen...
Verder vond ik Wenen en Praag ook echte aanraders. Maar het voordeel van Brugge is dat het lekker dichtbij is. Als je niet met de auto wil, pak je de trein.
Veel plezier!

Monique D*

Monique D*

15-05-2014 om 14:52

Dochter 17 en treinen naar Berlijn

Ik ben zelf angstig wat het loslaten van mijn dochter betreft en dat komt ook omdat zij nooit zelfstandig zo ver is geweest met de trein. Zij heeft alleen steden bezocht in Noord-Holland (wij wonen zelf in Amsterdam), daarom vind ik het idee om haar zelfstandig naar het buitenland te laten gaan eng. Een busreis daar naar toe zou nog kunnen.. daar worden ze in de gaten gehouden (koppen tellen in de bus om te controleren of iedereen in de bus zit).
Maar eens moet de eerste keer zijn. Ik ben zo'n moeder die zoon (hij was ongeveer 17 toen hij na zijn examen met vrienden naar Spanje ging) gewoon laat gaan, maar bij dochter ligt het een beetje anders..
Jullie hebben gelijk, ik zou het juist gewoon moeten loslaten. Troost is dat dochter en vriendin erg serieus zijn en nog niet geïnteresseerd zijn in het andere geslacht en het uitgaansleven. Bij zoon ligt het anders, maar hij is een jongen..

Ik denk er nog over na, laat haar eerst maar eens haar diploma halen.

Sawo

Sawo

15-05-2014 om 17:59

valancia, rome

Hoi kwala

Ik zou naar Rome of Valencia of Barcelona vliegen bv met Ryanair. Neem gewoon verschillende zoeksites voor tickets en je vindt al snel wat. Bedenk wel dat Ryanair niet altijd vanaf en naar grote vliegvelden vliegt dus wel even opletten, bv in Milaan moet je nog 3 kwartier met bus naar Milaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.