HumpieDumpie
30-09-2026 om 14:50
Welk merk menstruatie ondergoed?
Mijn dochter is recent voor het eerst ongesteld geworden. De eerste paar keer heeft ze maandverband gebruikt. Ze geeft aan dat menstruatie ondergoed haar wel wat lijkt.
Zelf gebruik ik alleen tampons, dus ik heb hier geen ervaring mee. Na een rondje Google zie ik door de bomen het bos niet meer. Zoveel merken! Ik vind het ondergoed te duur om van verschillende merken wat te proberen. Dus welk merk is goed en zit lekker? Zijn er dingen waar ik op moet letten?
krulliebollie
30-09-2026 om 15:26
Je zou Kruidvat eigen merk kunnen uitproberen of het wat is? Ze verkopen volgens mij ook een ander merk ( libresse?). Verder hebben Hema en zeeman ook menstruatie ondergoed. Wij hebben hier in huis snuggs en Luna, beiden erg prettig. Dochterlief heeft er zelf ook een paar van temu en vind ze niet onderdoen voor bijv snuggs.
Wat lekker zit is volgens mij ook erg afhankelijk van het model. Dus ik zou uitproberen.
IMI-x2
30-09-2026 om 15:36
Ik heb verschillende merken en ik vind ze allemaal prettig.
Ze heeft er best een aantal nodig, dus koop gewoon een paar verschillende merken om te proberen, dan kun je er later meer van haar favoriete merk kopen.
Let op: koop ze niet te ruim, want dan kunnen ze gaan lekken.
Nog een tip als ze wat heviger bloedt: je kunt ook maandverband in een menstruatieslip dragen, en dat halverwege de dag op een rustig moment eruit halen en alleen met de slip verder gaan (ik neem even aan dat ze het lastig vindt om op school met maandverband in haar schooltas/broekzak/hand rond te lopen).
Evaluna
30-09-2026 om 15:57
Mijn dochter vindt het heel fijn. Ze vindt het ook prettig voor als ze misschien ongesteld wordt, het komt nogal onregelmatig.
Ik gebruik het zelf ook.
We hebben vanalles, Hema, primark, kruidvat, action en Zeeman. Ik vind er niet veel verschil inzitten. Meer het verschil in dikte maakt uit.
Kijk ook eens naar menstruatie bikinibroekjes.
Roodborstje
30-09-2026 om 19:38
Mijn dochter (19) draagt die van de Action. Zij is er erg tevreden over
Zeespiegel
30-09-2026 om 22:36
ik heb ze besteld bij Moi et Marie. Zit lekker. Heeft ook menstruatie ondergoed en menstruatie zwemkleding gericht op pubermeisjes. Plus kleine zakjes voor transport van je vuile ondergoed.
Nadeel t.o.v. maandverband, vind ik dat je menstruatie ondergoed uit moet spoelen na gebruik. En de wasmachine geeft iedere keer een hygiëne waarschuwing na het wassen.
Maar de menstruatie zwemkleding vind ik veel comfortabeler dan tampons.
Deci
30-09-2026 om 22:38
Kan me voorstellen dat het best fijn draagt, maar ik ben altijd benieuwd hoe je het doet met verschonen tussendoor. Als je op school/ werk een nieuwe slip aan moet doen, moet je toch je hele broek en ook schoenen uitdoen ? Dat lijkt me heel vervelend. Misschien op dagen dat je licht vloeit niet nodig, maar op de eerste, zwaardere dagen, hoe werkt dat?