Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Peetje

Peetje

16-03-2013 om 12:15

Welke jongeren(bank)rekening?

Hallo,

Voor zoon (13) gaan we een bankrekening openen. Zijn er nog mensen met positieve of negatieve ervaringen bij bepaalde banken?
De eerste voorkeur is Triodos, maar daar kost het hebben van een rekening meer dan 20 euro per jaar, en dat is voor hem natuurlijk prijzig.
De ASN spreekt ook aan, maar misschien zitten daar nog addertjes onder het gras die wij via hun site niet direct vinden.

Wat hij belangrijk vindt zijn: niet rood kunnen staan, bij voorkeur wat rente op de rekening en zo laag mogelijke kosten als er een vervangende pas moet worden aangevraagd. En ja, zo ethisch mogelijk bankieren is ook een punt.

We horen het graag!
groeten,
peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

16-03-2013 om 13:45

Abnamro

Als jullie als ouders het zo belangrijk vinden dat er ethisch verantwoord gebankierd wordt, zou ik het logisch vinden dat jullie die 20 euro voor je rekening nemen.
Mijn dochter heeft een ABNAMRO-rekening. Daarop krijgt ze rente, kan niet rood staan, en bij opening kreeg ze 20 euro cadeau. Ik heb zelf mijn rekening ook bij ABNAMRO, en kan haar internetbankieren beheren vanuit mijn eigen account.

Marie

Marie

16-03-2013 om 13:56

Rabo

Hoi
Onze meiden hebben beiden een rekening bij de Rabobank, gewoon omdat wij daar ook onze rekening hebben (pure gemakzucht dus).
Ze hebben die rekening al heel lang trouwens, omdat wij het gemakkelijker vonden om zo automatisch hun zakgeld te kunnen storten.
Sinds ze 12 zijn hebben ze een eigen bankpas met pincode, waarbij ze niet rood kunnen staan op de rekening.
Dus ik zou zeggen bij welke bank hebben jullie zelf een rekening?

marie

marie

16-03-2013 om 13:57

Rekening beheren

Hoi
O, ja wat Vic al noemt kan bij de Rabobank ook. Wij kunnen online direct hun rekeningen inzien en beheren.

P

P

16-03-2013 om 15:28

Hier ook rabo

Hier ook rabo en wat ik vooral handig vind is dat ik met mijn eigen pas kan internetbankieren bij mijn zoon. Als hij een boodschap doet kan ik dat zo overmaken, als ik iets voorschiet kan ik dat zo van zijn rekening halen.

Asn

heeft dezelfde voordelen als de rabo en ABN. Niet rood staan en mede te beheren via mijn eigen inlog.

Ing

Mijn zoon heeft een jongerenrekening bij de ING. Geen roodstand, wel internetbankieren, geen rente. Hij heeft op zijn 8e een spaarrekening geopend en daar staat al zijn geld op. De lopende rekening is om het geld van zijn krantenwijk op te laten storten. Verder doet hij niets met een bankpas. De rekening is dus geopend omdat hij dacht dat het handig was, maar hij maakt er tot op heden eigenlijk geen gebruik van.

Asn

Voor oudste 2 kinderen afgelopen jaren jongerenrekening bij ASN geopend en geen addertjes onder het gras kunnen ontdekken We hadden kinderrekeningen bij ING, maar ASN is langer gratis.
(het enige is dat je geen geld kan storten)
Zelf zijn mijn man en ik ook net een paar maanden overgestapt zonder problemen.

Peetje

Peetje

17-03-2013 om 10:22

Bedankt

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en delen van ervaringen. Het gaat een ASN rekening worden. Die hebben wij ook en da's dus ook handig met openen.

En Vic; dat wij die 20 euro per jaar voor het hebben van een rekening voor zoon betalen vind ik trouwens wat anders dan of een bank zo ethisch mogelijk werkt. Investeringen van een bank in weet-ik-wat voor bommenfabrieken etc is toch van een andere orde.
Maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Iedereen nogmaals bedankt!
groeten,
Peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.