Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Janne

Janne

19-11-2012 om 07:19

Welke ns korting het hoogst, per trein naar school?

Hoi,

Mijn dochter van 12 gaat per trein naar de middelbare school. Had eerst een maandabonnement maar dat is vervallen.Hoe krijg je toch de meeste korting, welke kaart ga ik aanschaffen? Niet de gewone OV pas?

Gr J

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Dochter heeft een jaartrajectkaart. Het hele jaar kan ze reizen op dat specifieke traject tussen huis en school. Als je alle vakanties eraf trekt is het niet heel veel goedkoper dan een maandtrajectkaart, maar het is in ieder geval handiger. Kortingen krijg je vooral als je in de daluren reist. Een OV pas is niet voordelig, dan betaal je steeds eigenlijk losse kaartjes en ik neem aan dat je dochter vijf dagen in de week naar school gaat. Wij hebben hier alles vergeleken en kwamen toch op de jaarkaart uit.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2012 om 15:37

Afhankelijk van reistijden

Ik zou de kosten van een jaartrajectkaart naast de kosten van een Altijd Voordeel-abonnement leggen. Als zo'n jaarkaart voordeliger is natuurlijk voor die mogelijkheid kiezen. Scheelt het maar weinig dan zou ik voor de voordeelkaart kiezen. Daar heb je op élk traject voordeel mee. Een Altijd Voordeel jaarabonnement is 20 euro per maand. In de spitsuren krijg je 20 procent korting en in de daluren 40 procent korting. Een jaar abonnement kost 240 euro. Neem je dit abonnement als maandabonnement dan is het 25 per maand.

Ella2007

Ella2007

23-11-2012 om 09:15

Altijd voordeel

Heb uitgerekend dat het met zijn huidige schooltijden voordeliger is op jaarbasis om een Altijd Voordeel kaart aan te schaffen met een jaarabo (dus 240, wordt wel maandelijks afgeschreven (20 per maand). Scheelt hier 150 euro per jaar ten opzichte van een jaartrajectabonnement. En als de eerste twee uur uitvalt kan hij na 9 uur instappen en is het nog goedkoper. Hangt wel van het rooster af: als hij 's middags na 16.00 instapt is het weer niet goedkoper. Dus op termijn zullen we wel kiezen voor jaartraject. Daarnaast inderdaad reis je met korting op andere trajecten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.