Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Petr@

Petr@

17-07-2011 om 22:46

Wereld jamboree 2011

Mijn jongens vertrekken woensdagavond naar Denemarken en reizen daarna door naar de Wereld Jamboree 2011 in Zweden.
Nog meer ouders die hun kind(eren) woensdag uitzwaaien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-07-2011 om 22:55

Nee, maar

mijn dochter heeft een dagkaart. Ze reist er met vrienden heen, gaat dus een dagje naar de WJ en reist weer terug. Ze liet me vandaag de bevestiging zien en heeft er veel zin in.

mijk

mijk

18-07-2011 om 08:30

Nee,

maar realiseer me dat het 20 jaar geleden is dat ik op een WJ was (korea!)....Zo leuk! Hoop dat mijn kinderen ook ooit kunnen...

Mijk

Petr@

Petr@

18-07-2011 om 20:17

Kaaskopje

Gaaf! Gaat ze nog aan iets mee doen of alleen rondlopen?

Petr@

Petr@

18-07-2011 om 20:17

Mijk

Jeetje Korea, dat is een ervaring! Zitten jouw kinderen al op scouting?

mijk

mijk

18-07-2011 om 20:32

Ja!

Was mijn eerste 'vakantie' zonder paps en mams, vier weken Azië eerste keer vliegen ook. ZO gaaf......

Zoon zit bij de welpen maar de groep hier loopt neit heel erg. Ik heb er zelf vroeger leiding gegeven en ben er dus wel aan gehecht maar als het niet beter wordt zoek ik een ander...Ken manlief ook van scouting en zijn beiden jaren leiding geweest dus zou het erg leuk vinden als het een scoutje blijft! (Hij heeft ook erg weinig aanleg voor voetbal!)

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2011 om 00:26

Petr@

Volgens mij gaan ze gewoon rondkijken.

Petr@

Petr@

19-07-2011 om 10:38

Mijk

Dit wordt ook de eerste vakantie voor de jongens zonder ouders. Ik heb er meer moeite mee dan zij )) (en dat hoort ook!)

Jammer dat jullie groep niet zo loopt. Het kan zo leuk zijn! (Maar dat hoef ik jou dus niet te vertellen...)

Petr@

Petr@

19-07-2011 om 10:42

Kaaskopje

Dat ze die reis overheeft voor maar een dagje rondkijken! Wij hebben getwijfeld of we onze vakantie in Zweden door zouden brengen om ook een dagje te gaan kijken.
Maar de kans is klein dat ik mijn kinderen tegenkom en dan trek ik toch liever mijn eigen plan en ga lekker naar een zonzekerder land ))
Mijn kinderen zitten tenslotte ook niet op te wachten, op ouders die komen kijken hoe het gaat.
Ik volg het wel via de webcam. De opbouw is nu al te bekijken: http://www.worldscoutjamboree.se/2011/07/build-up-live/

Raar idee, dat mijn kinderen daar volgende week rondbanjeren!

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2011 om 20:35

Petr@

Ze maken er een reis met meer stopplaatsen van begrijp ik. Ze hebben ook in Denemarken gestaan met de groep en daar gaan ze nu weer langs om daar de sfeer op te snuiven. Hoe het verdere programma er uit ziet weet ik niet meer. Met z´n vieren in de auto, lang leve de lol

Nog te jong

dochterlief is nog te jong, maar ik hoop dat ze over een paar jaar ook gaat.
Opa was als klein welpje op Vogelzang in negentien drie zeven, en hij was dertig jaar padvinder. Toen ik klein was was het helaas niet in de buurt. Maar dochterlief vindt het fantastisch!

Hier nog een wj-ganger!

zoon van 14 maakt zich nu op om te gaan, hij heeft er heel veel zin in!!!
eerste vakantie alleen idd, en ik vind het spannend!!!

Petr@

Petr@

20-07-2011 om 22:40

Hasse

Hier zijn ze net vertrokken! Jongste vertrekt om 23.00 uur uit Valkenburg en oudste vertrekt om 23.30 uur uit Berkel-Enschot. Het is dus erg leeg in huis....
Hoe laat vertrekt jouw zoon? En waar vandaan?
Ik zit hier nu wel met een onbestemd gevoel en duik er lekker in want het was een bijzonder vermoeiende dag met een stuiterende zoon en een ongeduldige zoon ))
Ik vind het ook zoooo spannend.... En zal zooo blij zijn als ik over 2 1/2 week weer zie!

Net vertrokken

onze zoon is net vertrokken vanuit Ede.
Met 2 troepen tegelijk, dus al lekker druk!
Toch her en der een huilende ouder, maar ik hield het droog...
Heb er alle vertrouwen in dat hij een reuze tijd gaat hebben!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-07-2011 om 00:09

Eerste keer

Ik weet nog dat ik bij het eerste zomerkamp van mijn dochter, Austerlitz, echt de hele tijd met mijn gedachten bij haar was. Wat zou ze nu doen, ach wat zielig die regen, oh etenstijd, enz.. Het jaar erna was dat al een stuk minder. Ik bleek de regen veel zieliger te vinden dan zij, als ik dacht dat het etenstijd was, zaten ze nog niet te eten, kortom... op die manier meeleven is vrij nutteloos

Petr@

Petr@

21-07-2011 om 08:08

Kaaskopje e.a.

Dat heb ik ook gehad, en naarmate ze ouder worden, wordt het minder.
Wat ik nu wel erg leuk vind: je kunt via de Nederlandse en de Zweedse site mee leven. Zo heb ik net gelezen dat de eerste troepen al gearriveerd zijn in Denemarken.
Ik heb m'n eerst sms-je al van jongste gehad. Hij heeft de hele nacht niet geslapen, maar ze zouden het vandaag rustig aan doen. Toevallig heeft zijn troep programma met de troep van z'n broer. En vanavond gaan ze bbq-en.
Mijk, ik moest vanochtend nog wel aan jouw ouders denken: die hebben vier weken niets van jou gehoord?

Petr@

Petr@

21-07-2011 om 21:20

Hasse

Volg jij de site een beetje? Ik heb het programmaboekje eens bekeken en er staan een hoop leuke activiteiten op het programma! Dagje Kopenhagen, geocaching, outdooractiviteiten, etc. Ze zullen zich niet vervelen!

ilsepilse

ilsepilse

22-07-2011 om 18:49

Zelf geen kids bij de scouts

maar op het werk hebben we veel jongeren uit Lelystad en Almere,Dronten gevaccineerd voor hepatitis A en B, op het laatst werd zelfs de FSME aangeraden door de organisatie maar sommigen kwamen dan niet bij met het schema wel jammer vd organisatie.
have fun !

Petr@

Petr@

22-07-2011 om 22:43

Ilsepilse

Mijn kinderen zijn dus niet gevaccineerd. Dat is mij helemaal ontgaan ((
Lopen ze nu veel risico?

Volg zeker de site!

nou, ik volg zeker de site! alke dag een up date zodat ik fijn mee kan genieten van zijn kamp. Ik ben zelf in 1995 als troepstaf meegeweest, en zelfs in 1985 als deelnemer op een jub-jam!
Kreeg ook al een sms-je van hem, een enthousiast verhaal over bezoek aan Kopenhage en park tivoli vandaag...

Zoon is trouwens niet inge-ent tegen hepatitus a en b. Zijn wel vragen over gesteld op een voorbereidingsdag, maar omdat zoon nog niet seksueel aktief is (ha ha, ik ben me er zeer van bewust dat dit elk moment kan omslaan...) en er verder geen vergrote risico's waren hebben we besloten van niet.
Dit werd ook niet geadviseerd hoor.

Petr@

Petr@

23-07-2011 om 07:28

Ik ook!

Ik heb zelfs net jongste zoon gespot op een foto in Tivoli, leuk hoor!!!

Fijn om te lezen dat ik het advies niet gemist heb, maar dat het gewoon niet gegeven is ))

ilsepilse

ilsepilse

23-07-2011 om 17:20

Hep a

Had ik dan wel gedaan hoor, kinderen komen uit alle windstreken en buiten de middelandse zee heerst het nog vaak en het is heel besmettelijk (via voedsel, B krijg je via sexueel contact), daarom wordt vaak geadviseerd bij world jamboree en bv mekka gangers. (die laatste moeten ook verplicht menigincoccen).

Petr@

Petr@

06-08-2011 om 08:45

Nog 1 nachtje...

En dan zijn de Wereld Jamboreegangers weer thuis! Spannend hoor, ben heel benieuwd naar hun verhalen. Uit de verhalen en foto's op de site zag het er in ieder geval superleuk uit. Ben ook benieuwd hoe ze terug komen, wat ze ervan geleerd hebben en of ze anders over dingen zijn gaan denken...

Petr@

Petr@

06-08-2011 om 08:46

Kaaskopje

Hoe vond jouw dochter de bezoekersdag?

Asa Torell

Asa Torell

08-08-2011 om 21:53

Petr@

Ik las dat je jongens weer terug zijn, ik ben benieuwd hoe ze het gehad hebben! Hopelijk goed, en dat dat nog lang beklijft!

Petr@

Petr@

09-08-2011 om 17:18

Asa

Ze hebben het geweldig gehad en zeggen regelmatig dat ze weer terug willen )) Logisch na 2 1/2 week tussen 38.000 mensen geweest te zijn.
Ze hebben wel allebei hele andere ervaringen opgedaan: de oudste vond de "denk" dingen maar niets, die wilde actief zijn. Oudste kwam dus meer aan zijn trekken tijdens de voorreis in Denemarken waar ze heel actief geweest zijn.
Camp in camp, waar je met een Scandinavische scoutinggroep een dag en een nacht de Zweedse natuur in gaat, vond oudste niet bijzonder en jongste geweldig. Jongste vond de "denk" dingen ook leuk. Dan werden er oplossing geprobeerd te vinden voor de opwarming van de aarde enzo. Jongste heeft ook heel veel foto's en filmpjes gemaakt, voor ons natuurlijk ook erg leuk om te zien!
Ze hebben allebei veel contact gehad met allerlei nationaliteiten. Jongste vooral met Senegalezen en Amerikanen en oudste vooral met Ieren. (Van de Amerikanen waren alleen de jongens er. Dat vond ik wel apart. Volgens oudste is girlscouting meer "koekjes bakken".)
En ze kwamen thuis met heel veel badges van allerlei andere troepen, ook erg leuk om te zien. Toen we foto's zaten te bekijken en de verhalen aanhoorden moest ik denken aan al die andere ouders die foto's van hun kinderen met onze kinderen zaten te bekijken en de geruilde spulletjes van onze kinderen bekeken.
Kortom: bijzonder geslaagd en ze willen over 4 jaar, als in het Japan is, weer. Maar dan kunnen ze niet meer als deelnemer, maar wel als medewerker. We zullen zien, dat duurt gelukkig nog even!

mijk

mijk

10-08-2011 om 08:24

Petr@

Oh die maffe amerikanen. Dat was 20 jaar geleden ook zo! De leidign was daar ook al echt 60... Wij hadden eigenlijk het hele kamp amerikanen in ons kamp omdat die het zo gezellig vonden!
Wat treurig dat 20 jaar voor die Amerikaanse meiden niet geholpen heeft!

Mijk

Asa Torell

Asa Torell

10-08-2011 om 10:43

O wat leuk zeg

om te lezen Petr@, ik zou bijna weer 18 willen zijn en er ook heen gaan!

Petr@

Petr@

10-08-2011 om 17:16

Mijk

Dat is inderdaad wel heel treurig. Ik kon mijn oren ook niet geloven toen oudste dat vertelde. Maar mijn jongens hebben in ieder geval veel lol gehad met de Amerikanen!

Petr@

Petr@

10-08-2011 om 17:24

Asa

haha, ik werd ook een tikje jaloers toen ik het programma van de voorreis in Denemarken zag. Allemaal dingen die ik ook wel wilde! (Kopenhagen, Krijtrotsen, Rope Course + geocoaching, allerlei wateractiviteiten) Denemarken staat nu op mijn lijstje om ook eens te bezoeken!

Asa Torell

Asa Torell

11-08-2011 om 21:31

Petr@

Dat klinkt ook erg leuk allemaal inderdaad! Ik was trouwens in Denemarken deze zomer, maar dan op een wat minder avontuurlijke vakantie .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.