Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Petr@

Petr@

17-07-2011 om 22:46

Wereld jamboree 2011

Mijn jongens vertrekken woensdagavond naar Denemarken en reizen daarna door naar de Wereld Jamboree 2011 in Zweden.
Nog meer ouders die hun kind(eren) woensdag uitzwaaien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

12-08-2011 om 16:00

Asa

Dat snap ik (wat minder avontuurlijke vakantie). Hebben jullie een fijne vakantie gehad?

Asa Torell

Asa Torell

12-08-2011 om 20:48

Haha (ot)

dat was wel een beetje voor de hand liggend natuurlijk . De vakantie was heerlijk, ik kan Denemarken echt aanraden! Ons bevalt de rust en ruimte daar erg goed, de eindeloze hoeveelheden stranden en strandjes die je bijna voor jezelf hebt, en het meestal wel wat zonniger weer (zelfs dit keer was dat zo, maar alleen maar relatief ten opzichte van hier dus dat zegt niet zo veel ).

Hier is zoon ook weer thuis

en heeft veel verhalen!
vorige week nog 2 engelse scouts onderdak geboden (home hospitality of te wel hoho)
Hij heeft het ook over diverse nationaliteiten, Italianen en Amerikanen.
Hij vond de voorreis het leukst, en camp in camp. Voor de rest vond hij het allemaal een teveel "red de aarde" en "wees aardig voor elkaar" gehalte hebben....
Terwijl de engelse scouts dat nu juist zo leuk gevonden hadden! Ik was ook verbaasd dat er in Engeland een heuse selectie is met voorrondes wie er mee mochten, en dat teriwjl er ruim 4000 engelse scouts waren (ter vergelijk, nederland had 1000 deelnemers)
Wel een heel avontuur, en nu echt afkicken....

Kaaskopje

Kaaskopje

16-08-2011 om 19:53

Petr@

Ik ben vandaag van vakantie teruggekomen en heb mijn dochter nog niet gesproken. Zij komt als het goed is a.s. vrijdag weer thuis en moet dan meteen weer weg voor een scoutingkamp (met 1 nachtje slaap er tussen). Ik hoop dus dat ik tussendoor genoeg te horen krijg om je er iets over te kunnen vertellen

Petr@

Petr@

18-08-2011 om 21:23

Hasse

Leuk dat jouw zoon het ook naar z'n zin gehad heeft. Mijn zonen zijn nu aan het afkicken met hun eigen scoutinggroep: ze zijn op zomerkamp.
Ik heb net al hun badges ingelijst, als verrassing voor als ze zaterdag thuis komen. Ben nu nog op zoek naar een betaalbare lijst voor een shirt.
Heeft jouw zoon veel geswopt?

Petr@

Petr@

18-08-2011 om 21:24

Kaaskopje

Ben heel benieuwd hoe zij het als bezoeker ervaren heeft. Ik had nl. achteraf wel een beetje spijt dat we niet in Zweden op vakantie zijn gegaan. Hadden we ook een kijkje kunnen nemen. Via de site zag het er zo geweldig uit!

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2011 om 22:05

Petr@

Ze is thuis en ze heeft het al even over de WJD gehad. Ze vond het leuk, heeft met mensen uit Colombia gepraat meen ik, ze heeft alle vlaggen op de foto gezet en heeft 2 vrienden van haar eigen groep gesproken die daar meewerkten. Wist jij dat de vrijwilligers ook gewoon het volle pond moesten betalen ondanks dat ze soms uren per dag aan het werk waren? Ik zou daar geen zin in hebben geloof ik. Maar ze vond het geweldig. Ze waren bij de laatste dag en hebben vlakbij ge-wildkampeerd, waardoor ze nog een concert hebben meegekregen en het vuurwerk. Hun dag kon niet meer stuk. Ze hadden weer een aantal badges erbij en ook de mannen van haar gezelschap hebben die er keurig op genaaid. Er zijn foto's van gemaakt, dus bewijs Het is een heel cultureel tripje geworden. Veel museums bezocht, Stockholm en Kopenhagen bezocht... ze heeft genoten. En nu is ze weer weg om het scoutingkamp van zaterdag te organiseren. De was draait hier, de jongste gaat vannacht op vakantie. Zaterdagmiddag weer rust in de tent

Petr@

Petr@

21-08-2011 om 20:46

Kaaskopje

Ja, dat wist ik. Toch lijkt het mij geweldig om als vrijwilliger mee te gaan.
Nou ja, als je jong bent )) Ik zou niet zo nodig hoeven, maar ik zag tijdens het contigentskamp in Nederland zat vrijwilligers die ouder waren dan ik.
De jongens willen allebei over 4 jaar mee als IST (International Service Team). Ik heb ze geadviseerd dan maar vast te gaan sparen, want dan is het in Japan dus dat zal een aardige duit kosten.

Geniet van je rust!!!!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2011 om 23:31

Petr@

Ik zou wel goed nadenken als ik heb was of ze niet gewoon als bezoeker naar Japan zullen gaan. Je weet van tevoren niet bij welk onderdeel je gezet wordt en het kan dus zijn dat je uren per dag niet actief kunt genieten van de jamboree. Mijn dochter heeft besloten dat ze niet naar Japan wil, hoewel het land haar wel interesseert. Ze heeft al een heleboel verhalen gehoord over slechte organisatie, maar goed, het is pas over 4 jaar dus daar kan het lijkt mij nog helemaal goed mee komen.
Ze wil nu dat we volgend jaar naar Denemarken gaan waarbij zij een uitstapje kan maken naar de Deense landelijke Jamboree. Dat schijnt erg leuk te zijn, met veel belangstelling uit andere landen. Denemarken is een erg scoutingvriendelijk land, begrijp ik. We zien nog wel

Kaaskopje

Kaaskopje

21-08-2011 om 23:34

Deense jamboree

Ik vroeg me af of Jamboree voor het landelijke evenement wel het goede woord is en man zegt dat het in Nederland Jamborette heet. Weer wat geleerd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.