Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
anton

anton

30-11-2015 om 11:24

Whatsapp volgen... help

Hallo,

Onze dochter van 14 gaat met vriendje om die heel veel invloed op haar hebben. Praten over dit onderwerp helpt niet.

Is er een mogelijkheid dat wij haar Whatsapp kunnen lezen? Wij zijn bang dat er zaken gebeuren die het zonlicht niet kunnen verdragen en willen kunnen ingrijpen als dat nodig is.

als er slimme mensen zijn??

wij zouden het heel erg waarderen...

Groet Anton en Annerieke

guera

guera

30-11-2015 om 11:43

ehm

Nee stiekem lezen van afstand zeg maar kan niet. Ik denk dat je in gesprek moet met haar. Wat wil je met de informatie die je krijgt via whatsapp?
Ga aan tafel met haar. Deel je zorgen om haar en ga het gesprek aan.
Alleen whatsapp lezen heeft weinig zin. Wil je haar om de oren slaan met de informatie die je daaruit leest? dat gaat niet echt werken dan duw je haar nog meer weg.
Wij hebben de regel thuis dat wij de code van de telefoon weten van de kinderen. Wil je de code niet delen? dan mag je je telefoon inleveren. Wij betalen dat ding voor een groot deel dus wij hebben ook zeggenschap. Dit klinkt autoritair maar gaat in goed overleg en we beschamen het vertrouwen niet. Ik heb 1 x apps gelezen uit de klas omdat ik feeling wilde hebben bij wat er over de app heen en weer ging. Zoon wist dat ik dat deed.
Wij willen de code weten om de juiste updates te doen, om in geval van nood inderdaad mee te kunnen kijken en om te voorkomen dat ze met hun puberhoofd hun code vergeten (is paar x gebeurd bij vriendjes).

Vogel

Vogel

30-11-2015 om 15:28

Heel slim..

... is het, om niet achter haar rug om haar privéconversaties te lezen. Als ze er achter komt bedenkt ze een andere manier om te communiceren met haar foute vrienden.
Zet in op vertrouwen, stel echte vragen en luister dan ook echt. Deel je zorgen met haar, maar neem haar behoefte om te puberen ook serieus. Het is de bedoeling van puberen dat je je losmaakt van je ouders, en de invloed van vrienden groter wordt.
Ik begrijp jullie zorgen, maar je kind stiekem afluisteren lijkt me een eerste stap op weg naar nog meer ellende.

Moeder

Moeder

30-11-2015 om 18:02

Kan in principe wel

Ik ben het met de bovenstaande reacties eens dat je dit niet stiekem zou moeten doen. Maar het kan in principe wel. Je kunt namelijk WhatsApp op je computer zetten https://web.whatsapp.com/. Ik heb dat en elke keer als ik op mijn mobiel een appje verstuur zie ik dat terug op mijn computer.

Angela67

Angela67

30-11-2015 om 18:49

moeder

maar . .dan moet die telefoon in de buurt zijn, als de telefoon er niet is dan kan ie geen verbinding maken.
Dus ja het kan, maar dan ongemerkt haar tegenover je laten zitten en dan whatsapp op je laptop openen.
gr Angela

Moeder

Moeder

30-11-2015 om 18:56

Angela

Bij mij zijn telefoon en laptop nooit ver van elkaar verwijderd maar zou de computer niet gewoon elke keer synchroniseren als de mobiel in de buurt is? Dan heb je de berichten niet real time maar dat lijkt me geen punt.

Angela67

Angela67

30-11-2015 om 20:56

hmm ik weet niet

ik denk wel dat ie t e.e.a. onthoudt, maar volgens mij kun je niet mijlenver terug (want dan heeft ie telefoon weer nodig).
gr Angela

V@@s

V@@s

30-11-2015 om 21:16

ja maar afstand maakt niet uit volgens mij

telefoon en computer moeten een internet verbinding hebben, dan werkt het.
(maar je moet wel eerst de telefoon aanmelden, dus dat zal alsnog in overleg met dochter moeten).

Wat alleen maar goed is denk ik, wat levert alleen meelezen op als je er niet met je dochter over kunt praten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.