even zo
28-01-2013 om 08:54
Witte afscheiding voorbode voor 1e menstruatie?
Dochter kwam vanmorgen vertellen dat er raar wit spul in haar onderbroek zit. Heb ik haar helemaal voorgelicht over menstruatie maar ben ik 'gewone' afscheiding vergeten... )
Mijn vraag: is het begin van de afscheiding een voorbode van de eerste menstruatie?
Anderhalf jaar na begin bortsontwikkeling gaat hier niet op. Ze is bijna 12, borstontwikkeling heeft ze inmiddels ruim 2,5 jaar.

Fiorucci
28-01-2013 om 10:28
Het is een teken dat de voortplantingsorganen beginnen te functioneren. Het kan evengoed nog een jaar tot twee jaar duren hoor,voordat ze dan echt ongesteld wordt.

bibi63
28-01-2013 om 21:16
Onze dochter
14 jaar en 4 maanden. Nog niets, ook geen afscheiding. Lichte borstonwikkeling sinds een paar maanden.
Gr. Bibi

even zo
28-01-2013 om 21:21
Zelf ook laat
Ik was zelf ook betrekkelijk laat ongesteld. Ik had al behoorlijke borsten en was bijna 14 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Ik heb wel eens begrepen dat je daar je moeder vaak in volgt. Maar het kan nog alle kanten op dus.
@Fiorucci, heeft jouw dochter ook al afscheiding?

Fiorucci
28-01-2013 om 22:06
Even zo
Geen idee, ze vindt het behoorlijk genant om dat soort dingen te bespreken. Ik was zelf ook al veertien bij de eerste keer. Dochterlief heeft wel een behoorlijke groeispurt momenteel, schijnt ook een voorbode te kunnen zijn.

Fiorucci
28-01-2013 om 22:07
Vic
Dankje, ze heeft fijne dagen gehad met als afsluiter een enorme pizza met ham zojuist.

Cissie
29-01-2013 om 15:11
Hier vorige week
Dochter appte vorige week vanaf wc op school dat ze zo'n buikpijn had en dat ze het heel warm had. Omdat ze met de bus heen was gegaan heb ik haar opgehaald. In de auto vertelde ze dat ze waarschijnlijk ongesteld was geworden. thuis meteen samen op inspectie. En ja hoor! Vind het wel en hele verandering weer hoor. Ze wordt 13 in mei.
Ze is er zelf heel open over. Savonds kwam de buurman binnen en zei dat buurvrouw, dag buurmeisje.
Nou, zei ze ik ben tegenwoordig ook een buurvrouw hoor..Ik had altijd heel veel buikpijn tijdens menstruatie maar zij had het nog niet zo heel erg deze keer. Ben benieuwd of dat nog anders wordt..