Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon (14) niet blij met lengte


Vroeger kwam er rond die leeftijd op school een arts langs (mogelijk van de GGD?) die je gewicht en lengte opmat en naar nog wat dingen keek en op basis daarvan een voorspelling maakte van je uiteindelijke lengte. Enkele jaren later bleek dat voor bijna iedereen in de klas aardig te kloppen. Bij mij was het op de centimeter nauwkeurig. Doen ze dat tegenwoordig nog?

Nou , volgens mij komen ze nu rond die leeftijd de kinderen lastig vallen met een lijst met dik 90 vragen over soc. emo. toestanden en de situatie thuis. Ik heb van mijn zoon niet begrepen dat er ook gemeten wordt (de vragenlijst heeft hij niet ingevuld, overigens) .

Groeten, 
Temet

Temet schreef op 15-09-2021 om 15:00:

Nou , volgens mij komen ze nu rond die leeftijd de kinderen lastig vallen met een lijst met dik 90 vragen over soc. emo. toestanden en de situatie thuis. Ik heb van mijn zoon niet begrepen dat er ook gemeten wordt (de vragenlijst heeft hij niet ingevuld, overigens) .

Groeten,
Temet

Die voor de 11/12-jarigen was digitaal. En heb ik geskipt, want inloggen en aanklikken had ik geen zin in.
Ik dacht dat mijn oudere kind vorig jaar ook een link toegestuurd had gekregen, maar ik weet niet meer of we daar iets mee gedaan hebben. De kinderen zelf doen er natuurlijk niks mee, en ik alleen als het niet te lang duurt. 

Karin1973FK

Karin1973FK

15-09-2021 om 19:11 Topicstarter

Valeria schreef op 15-09-2021 om 13:05:

[..]

1. Heb jij al die klasgenoten ook gezien? Ik zou niet weten hoe lang de klasgenoten van mijn 14-jarige zoon zijn. Als jouw zoon zegt "alle" hoeven dat er niet per se ook alle te zijn.

2. Hebben al die andere jongens ook mediterrane voorouders?

3. Jullie blijven er maar mee bezig, na weken weer dezelfde vragen.

1. Ik heb ze niet gezien, maar zoon zit bij ze in de klas, zijn meer jongens dan meisjes, allemaal boven de 1.70 en allemaal volledig Nederlands (behalve eentje, die is half Engels). 

2. Nee

3. We gaan inderdaad ook dit nog bespreken 

Karin1973FK schreef op 15-09-2021 om 19:11:

 allemaal boven de 1.70 en allemaal volledig Nederlands 

Nou, logisch dan toch?

Karin1973FK

Karin1973FK

03-10-2021 om 17:19 Topicstarter

Mijn zoon is gelukkig niet meer onzeker over zijn lengte, hij heeft geleerd het te accepteren zoals het is. Maar gisteren had mijn zoon het er even over met zijn vader, zijn vader zegt namelijk dat jongens tussen hun vijftiende en zeventiende het meeste groeien, ook al hebben ze de groeispurt al gehad. Volgens hem, kan je in die twee jaar nog wel twintig centimeter groeien en dat is volgens hem realistisch. Zelf heb ik er echt  twijfels bij, kan het me niet voorstellen. Maar goed, het kan maar zo.

---

---

04-10-2021 om 09:23

jammer dat de vader van je zoon leugens vertelt. Je kunt gewoon zien dat dat niet juist is aan de hand vd groeicurve. Het klinkt ook nogal dom als je zegt dat er ná de groeispurt nog een grotere lengtegroeiperiode zou zijn. 

https://www.tno.nl/media/4758/tjcx1.pdf
Turkse mensen zijn in algemeen iets korter dan mensen met Nederlandse voorouders.

Maar laat het verder rusten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.